Hacettepe University Institutional Repository
Hacettepe University Institutional Repository is a growing collection of Hacettepe University’s research that includes peer-reviewed articles, technical reports, working papers, theses and more.
Communities in DSpace
Select a community to browse its collections.
Ankara Devlet Konservatuvarı [2743]
Diş Hekimliği Fakültesi [450]
Eczacılık Fakültesi [552]
Edebiyat Fakültesi [2292]
Eğitim Fakültesi [1505]
Enstitüler [634]
Fen Fakültesi [1419]
Güzel Sanatlar Fakültesi [641]
Hemşirelik Fakültesi [251]
Hukuk Fakültesi [135]
İletişim Fakültesi [102]
Mühendislik Fakültesi [2357]
Sağlık Bilimleri Fakültesi [1118]
Tıp Fakültesi [5362]
Veri Deposu [1]
Yüksekokullar [1]
Recently Added
-
Ayres Duyu Bütünleme Terapisinin Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklarda Adaptif Davranış, Mizaç, Duyusal Reaktivite, Bağlanma ve Oyun Becerileri Üzerine Etkisi: Bir Ay Takipli Randomize Kontrollü Çalışma
(Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2022)Cangi, A.F., The Effect of Ayres Sensory Integration Therapy on Adaptive Behavior, Temperament, Sensory Reactivity, Attachment and Play Skills in Children with Autism Spectrum Disorder: A Randomized Controlled Trial with ... -
Arap Harfli Moğolca Sözlüklerde Tarım Terminolojisi
(Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü, 2018)In this thesis, it has been aimed to unveil the agricultural terms and their output in Mongolian written in Arabic Letters technically during the Middle Mongolian period and cover the XIIIth and the XIVth centuries of the ... -
Lise Öğrencilerinin 21. Yüzyıl Becerilerinin Öğrenci Tükenmişliği ve Okul Bağlılığı İle İlişkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)This study aims to determine the relation of high school students' 21st century skills with their burnout and school engagement levels in the Çankaya district of Ankara. In this context, the study attemps to determine ... -
Öğrenci, Öğretmen ve Okul Özelliklerinin Öğrencilerin TEOG Matematik Başarıları Üzerindeki Etkilerinin Hiyerarşik Doğrusal Modelle İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)The aim of this study is analyzing whether there is a relationship between students, teachers and characteristics of a school in Maths points gotten in the first session of TEOG, the exam for passing from secondary school ... -
Akciğer Kanserine Yönelik siRNA Taşıyıcı Polimerik Nanopartiküllerin Geliştirilmesi ve Etkinliklerinin İn Vitro Değerlendirilmesi
(Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2022). Lung cancer, one of the most common type of cancers, has the highest mortality rate among all types of cancer, The low effectiveness of current therapies and serious side and toxic effects lead researchers to develop ... -
Yaşlı Bireyler Arasında Dijital Eşitsizlikler: Ankara Mikro Örneği
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022-07-04)Today, access to and use of Information and Communication Technologies (ICT) are not privileges but necessities for social inclusion. However, digital inequalities are still prevalent among individuals and groups. Digital ... -
KÜTÜPHANELERDE VERİYE DAYALI KARAR VERME: TBMM KÜTÜPHANESİ KOLEKSİYONUNUN KULLANIM ANALİZİ
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022-07-01)The library statistical data can be used to improve the services offered to the users. Descriptive statistics of print and Open Access (OA) collections in libraries will support data-based decision-making processes of the ... -
BÜYÜ VE OKÜLT (GİZLERE ULAŞMA) BİLİMLERİN ERKEN BİZANS SANATINDA YANSIMALARI, ORTAÇAĞ VE SONRASINA PROJEKSİYONU
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Throughout its existence, humanity gave meanings to natural powers and phenomena that they couldn’t understand, thus created a great supernatural corpus. These deeprooted beliefs can be encountered in every society and ...