• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
Browsing by Department 
  •   DSpace Home
  • Browsing by Department
  •   DSpace Home
  • Browsing by Department
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browsing by Department "İlköğretim"

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z

Sort by:

Order:

Results:

Now showing items 1-20 of 64

  • title
  • issue date
  • submit date
  • xmlui.ArtifactBrowser.ConfigurableBrowse.sort_by.indexing
  • ascending
  • descending
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • 0-36 AY ÇOCUKLARA YÖNELİK RESİMLİ ÇOCUK KİTAPLARININ BİR ANALİZİ 

      Taşcı, Esra (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-06)
      Children's books, children's; mental, social, emotional, language and personality development, aesthetic tendencies development, reading habits are expected to contribute to such a multidimensional development. The ...
    • 5. ve 6. Sınıf Oğrencilerinin Kazanım Değerlendirme Uygulaması Sonuclarının Bilişsel Alanlar Acısından Karşılaştırılması 

      Taşyaran , Selin (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
      The subject of this study will be to examine the conclusion to multiple choice questions on the basis of cognitive fields by grade same 5 and 6 students who participated in all 4 Gain Assessment Practice (KDU) implemented ...
    • 6, 7 ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Olasılıksal Akıl Yürütme Düzeylerinin Cinsiyet, Sınıf Seviyesi ve Matematik Başarısı Açısından İncelenmesi 

      Sarıbaş, Hayriye Merve (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
      The aim of this study is to determine probabilistic reasoning skill levels of 6th, 7th and 8th grade students and to examine these skills in terms of gender, grade level and mathematics achievement. This research is a ...
    • 60-72 Aylık Çocukların Ekolojik Görüşlerinin Okullarda Orman Programı Kapsamında Hazırlanan Etkinliklere Göre İncelenmesi 

      Macun, Ahmet (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
      This study examines ecological views of children aged 60-72 months changed following environmental education activities prepared by the researcher and carried out with the children, scope of the “Learning About Forests” ...
    • 8. Sınıf Öğrencilerinin Fen ve Teknoloji Dersine Yönelik Metaforik Algıları 

      Toplu, Hasan (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015-10-14)
      ABSTRACT The aim of the thesis is to identify metaphorical perceptions of 8th grade students in secondary school towards the science and technology courses and to uncover the relationships between the level of motivation ...
    • Academic Self-Efficacy Beliefs of Pre-Service Elementary School Teacher Candidates 

      Saricoban, Gülay (Elsevier Science Bv, 2015)
      The purpose of this study is to examine the self-efficacy beliefs of pre-service elementary school teacher candidates with special reference to their gender. To do so, Academic Self-efficacy Scale (ASE) adapted from Owen ...
    • Ana Baba ve Eğitimcilerin Okul Öncesi Çocukların Televizyon Kullanımına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi 

      Temiz, Elif Türkün (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
      The purpose of the research is to reveal “what is” and “what should be” on the basis of parent’s and professional’s views on television use of preschool children in terms of type of television program that the children ...
    • Araştırmaya Dayalı Fen Öğretimine Yönelik Hazırlanan Mesleki Gelişim Programı Boyunca Sınıf Öğretmenlerinin Gelişimlerinin İzlenmesi 

      Büyükşahin, Yasemin (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)
      The aim of the study is to determine the effect of the professional development program for inquiry based science teaching on the development of classroom teachers. The teacher's development has been examined in terms ...
    • Argümantasyon Destekli Araştırma-Sorgulamaya Dayalı Öğretim Uygulamalarının Fen Öğretmen Eğitimindeki Etkililiği 

      Ecevit, Tuğba (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)
      The aim of the study is to develop, implement and evaluate argumentation-based inquiry teaching practices. In this context, the practices based on argumentation-based inquiry have been developed to educate individuals who ...
    • Argümantasyon Tabanlı Bilim Eğitiminde Biçimlendirici Değerlendirme: Bir Konuşma Çözümlemesi Araştırması 

      Şardağ, Metin (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
      In this study, the participant teachers' pedagogical aims and interactive resources, and the questions that teachers use as an interactional resource in the informal formative assessment process and purposes of using these ...
    • Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme Yaklaşımının Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fen Kavramlarını Anlamalarına ve Argümantasyon Becerilerine Etkisi 

      Sabancı Yalçın, Özge (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
      In this research, it was aimed to investigate the effect of argument based inquiry approach on preservice primary school teachers’ conceptual understanding and argumentation skills. This study was conducted for 25 weeks ...
    • Bilim Uygulamaları Dersi için FETEMM Merkezli Bir Öğretim Programı Önerisi ve Etkililiği 

      Gül, Esma (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-01-24)
      The aim of the research is to determine the effects of STEM-based curriculum on seventh grade students' attitudes towards science process skills, attitudes towards science courses, attitudes towards socio-scientific aspects, ...
    • Bilimsel Hikayelerle Desteklenen Fen Eğitiminin Öğrencilerin Yaratıcılıkları ve Duyuşsal Özellikleri Üzerindeki Etkileri 

      Gölcük, Aslı (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)
      From very early ages, people try to make sense of the world around them through their own curiosity. The way to understand the natural world and to find solutions to real-life problems is through effective science education. ...
    • Çevre Eğitiminde Ağ Araştırması Kullanımının Öğrencilerin Başarısı Üzerindeki Etkisi 

      Bahar, Serdar (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)
      The aim of this research is to study the level of students’ constructing their own learning by using webquests through computer, smartphone and tablet which are the internet based information technologies. Webquests provides ...
    • Duygu Sosyalleştirmeye Yönelik Ebeveyn Müdahale Programının Etkililiği 

      Ülker Erdem, Ayça (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
      Encouraging parents to use supportive emotion socialization approaches and informing them about the effects of non-supportive approaches is an important step to support children's emotional competence. Tuning into Kids ...
    • Ebeveyn Çocuk İhmal ve İstismarı Farkındalık Ölçeği'nin Geliştirilmesi ve Uygulanması 

      Ünal, Hazal Begüm (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)
      Child abuse and neglect is a worldwide problem. Under any circumstances should a child experience abuse or neglect. While these experiences have negative effects on the body and mental health of people from all ages, ...
    • Ebeveyn Tutumları, Davranış Problemleri ve Okula Hazır Bulunuşluk Arasındaki İlişkinin Öz Düzenlemenin Aracılık Etkisi İle İncelenmesi 

      Sop, Aylin (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016)
      The purpose of this study is to examine direct and indirect relationships between children’s self-regulation skills, school readiness and parenting styles, behavioral problems observed in children. Within the scope of ...
    • Ebeveynlerin Duygu Sosyalleştirme Stratejileri İle Çocukların Sosyal Yetkinlik Düzeyleri Arasındaki İlişki 

      İlhan, Tülay (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)
      The aim of this research is to explain the relationship between parental emotional socialization strategies and social competence level of children. Convenient sampling method is used to select 364 children who are 36-72 ...
    • EBEVEYNLERİN DUYGU SOSYALLEŞTİRME STRATEJİLERİ İLE ÇOCUKLARIN SOSYAL YETKİNLİK DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ 

      İLHAN, Tülay (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)
      The aim of this research is to explain the relationship between parental emotional socialization strategies and social competence level of children. Convenient sampling method is used to select 364 children who are 36-72 ...
    • Erken Çocukluk Döneminde Çalışma Belleği ile Okula Hazırbulunuşluk Arasındaki İlişkinin İncelenmesi 

      Rezzagil, Meryem (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)
      The aim of this study is to examine the relationship between working memory and school readiness. Study was conducted in two steps; Working Memory Rating Scale’s adaptation, and examining the relationship between working ...
      Hacettepe Üniversitesi Kütüphaneleri
      Açık Erişim Birimi
      Beytepe Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 297 6585-117 || Sağlık Bilimleri Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 305 1067
      Bizi Takip Edebilirsiniz: Facebook | Twitter | Youtube | Instagram
      Web sayfası:www.library.hacettepe.edu.tr | E-posta:openaccess@hacettepe.edu.tr
      Sayfanın çıktısını almak için lütfen tıklayınız.
      Contact Us | Send Feedback



      DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
      Theme by 
      Atmire NV
       

       


      DSpace@Hacettepe
      huk openaire onayı
      by OpenAIRE

      About HUAES
      Open Access PolicyGuidesSubcriptionsContact

      livechat

      sherpa/romeo

      Browse

      All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherLanguageRightsIndexing SourceFundingxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_subtype

      My Account

      LoginRegister

      DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
      Theme by 
      Atmire NV