• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Edebiyat Fakültesi
  • Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
  • Bilgi ve Belge Yönetimi Makale Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Edebiyat Fakültesi
  • Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
  • Bilgi ve Belge Yönetimi Makale Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Bilgi Okuryazarlığı: Kavramsal Bir Analiz

View/Open
2253-4361-1-PB.pdf (352.4Kb)
Date
2010
Author
Kurbanoğlu, Serap
xmlui.mirage2.itemSummaryView.MetaData
Show full item record
Abstract
Abstract The concept of information literacy has long been debated in the literature. Because it means lots of things to lots of people, there has been a disagreement over the concept. There are numerous definitions of information literacy and the concept is still evolving. Consequenlty, the result has been ambiguity concerning information literacy. The aim of this article is to clarify the main components of the concept throught an analysis of its various definitions, models, and standards, as well as other literacy concepts which are closely linked to information literacy.
URI
http://bby.hacettepe.edu.tr/yayinlar/2253-4361-1-PB.pdf
http://hdl.handle.net/11655/10477
xmlui.mirage2.itemSummaryView.Collections
  • Bilgi ve Belge Yönetimi Makale Koleksiyonu [439]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Öğrencilere bilgi okuryazarlığı becerilerinin kazandırılmasının önemi ve okul kütüphanecilerinin bu alandaki rolü 

    Kurbanoğlu, Serap (ÜNAK, 2001)
  • untranslated

    Üniversite Öğrencilerinin Bilgi Okuryazarlığı Becerilerinin Değerlendirilmesi: İran Örneği 

    Gholipour, Jahangir (Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017-12-27)
    Information literacy skills are expected to continue throughout life, beginning with elementary education age. Although universities are not at the beginning of their education, they undertake important tasks for continuation ...
  • Bilgi okuryazarlığı: Bir İlköğretim Okulunda Yürütülen Uygulama Çalışması 

    Kurbanoğlu, Serap; Akkoyunlu, Buket (TKD, 2002)
    Abstract: An information society needs individuals who have lifelong learning skills. Information literacy, the ability to find and use information, is the keystone of lifelong learning. Therefore, teaching information ...
Hacettepe Üniversitesi Kütüphaneleri
Açık Erişim Birimi
Beytepe Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 297 6585-117 || Sağlık Bilimleri Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 305 1067
Bizi Takip Edebilirsiniz: Facebook | Twitter | Youtube | Instagram
Web sayfası:www.library.hacettepe.edu.tr | E-posta:openaccess@hacettepe.edu.tr
Sayfanın çıktısını almak için lütfen tıklayınız.
Contact Us | Send Feedback



DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Theme by 
Atmire NV
 

 


DSpace@Hacettepe
huk openaire onayı
by OpenAIRE

About HUAES
Open Access PolicyGuidesSubcriptionsContact

livechat

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherLanguageRightsIndexing SourceFundingxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_subtypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherLanguageRightsIndexing SourceFundingxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_subtype

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Theme by 
Atmire NV