Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzyıldırım, Işıltr_TR
dc.contributor.authorÇakır, Sinantr_TR
dc.date.accessioned2015-10-14T13:02:09Z
dc.date.available2015-10-14T13:02:09Z
dc.date.issued2014tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/1247
dc.description.abstractThe present study aimed to analyze the validity of the Interpretability Hypothesis by analyzing the performances of the Turkish L2 leaners of English on island constraints on wh-movement in English. The data of the study were collected through a Grammaticality Judgment Test, Wh-Question Formation Test and Translation Test. Along with a native control group (N:58), four learner groups were formed according to the place they live (USA or Turkey) and their level of proficiency in English (advance or intermediate) (N:46, N:38, N:20, N:30 respectively). The results of the study also emphasized the importance of positive evidence in L2 acquisition process. According to the results, the uninterpretable strong wh-feature (uwh*) appeared to be available only for the highly proficient L2 learner of English who are exposed to natural input in this language, yet not for the other group who acquired this language only in their home country.tr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.subjectInterpretability hypothesistr_TR
dc.titleThe Analysis of the L2 Performances of Turkish Speakers on the Island Constraints in English to Assess the Validity of the Interpretability Hypothesistr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesisen
dc.callno2014/1133tr_TR
dc.bolumİngiliz Dilbilimitr_TR
dc.description.ozetBu çalışma, İngilizceyi ikinci dil olarak edinen Türklerin İngilizcedeki ne-taşıma sırasında ortaya çıkan ada kısıtlamaları üzerindeki performanslarını inceleyerek Yorumlanabilirlilik Varsayımının geçerliliğini değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Çalışmanın verileri bir dilbilgisellik değerlendirme testi, ne-sorusu oluşturma testi ve Türkçeden İngilizceye çeviri testi vasıtasıyla toplanmıştır. İngilizce anadil konuşucularından oluşan bir kontrol grupla (N:58) beraber, yaşadıkları ülkeye (ABD ya da Türkiye) ve İngilizce yeterlilik düzeylerine (İleri düzey yada orta düzey) göre dört öğrenici grubu çalışmaya dahil olmuştur (sırasıyla N:46, N:38, N:20, N:30). Çalışmanın bulguları ikinci dil edinimi sırasında doğal veriye maruz kalmanın önemini de vurgulamaktadır. Yapılan testlerin sonuçları, (uwh*) özelliğinin, sadece üst seviye İngilizce yeterliliğine sahip ve bu dilde doğal veriye maruz kalmış ikinci dil öğrenicileri tarafından tam olarak edinilmiş olduğunu ortaya koymuştur.tr_TR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record