Show simple item record

dc.contributor.advisorAşkar, Petektr_TR
dc.contributor.authorBayazıt, Alpertr_TR
dc.date.accessioned2015-10-15T06:11:43Z
dc.date.available2015-10-15T06:11:43Z
dc.date.issued2013tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/1734
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine eye movements during solving questions and to determine whether or not the eye metrics can be used for predicting answers. Furthermore, examining whether question presentation modalities makes significant differences in eye movements, it was aimed to examine for which presentation modality, participants answer questions with less eye movements. It was also investigated that, if the different presentation modalities effect the response time and performance. There were 16 questions included in past ALES and LES exams were administered to 57 voluntary senior, master and PhD students from different departments of Hacettepe University. 16 questions and modified versions according to presentation modalities of them were administered to participants within an interval of 4 weeks. During the testing process, the participants’ eye movements were recorded by eye tracker and then analyzed with Tobii software.tr_TR
dc.language.isoTürkçetr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.subjectQuestion modalitiestr_TR
dc.titleFarklı Soru Biçimlerinin Göz Hareketleri, Başarım ve Cevaplama Süresine Olan Etkilerinin İncelenmesitr_TR
dc.typeDoktora Tezitr_TR
dc.callno2013/203tr_TR
dc.bolumBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalıtr_TR
dc.description.ozetBu araştırmanın amacı; soru çözme sürecinde göz hareketlerini incelemek ve sorulara verilen cevapların yordanmasında kullanılabilecek göz hareketi metriklerinin neler olduğunu belirlemektir. Aynı zamanda sorular farklı sunum biçimlerinde sunulduğunda göz hareketlerinde anlamlı değişimler olup olmadığını inceleyerek, hangi sunum biçiminin katılımcılar tarafından daha az göz hareketi ile doğru olarak cevaplanabileceğini ortaya koymaktır. Bu amaçlara ek olarak; sunum biçiminin değişmesinin soruları cevaplama süresine ve öğrenci başarımına etkisi olup olmadığını da belirlemektir. Araştırmada Hacettepe Üniversitesi’nin sayısal ve eşit ağırlık ile öğrenci alan bölümlerinde lisans son sınıf, yüksek lisans ve doktora öğrenimi gören 57 gönüllü öğrenciye LES ve ALES sınavlarında çıkmış 16 adet soru çevrimiçi olarak uygulanmıştır. Bu soruların benzerleri olan ve sunum biçimi değiştirilmiş 16 adet soru da 4 haftalık ara ile uygulanarak katılımcıların göz hareketleri; göz hareketi izleme cihazı ile kaydedilmiş ve elde edilen veriler Tobii yazılımında analiz edilmiştir.tr_TR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record