Show simple item record

dc.contributor.advisorErten, Sinantr_TR
dc.contributor.authorKarademir, Ersintr_TR
dc.date.accessioned2015-10-15T06:17:10Z
dc.date.available2015-10-15T06:17:10Z
dc.date.issued2013tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/1863
dc.description.abstractOutdoor science activities performing scale , developed by the researcher, was used by taking the theory of planned behavior dimensions as fundamentals, in order to collect data in the section where factors affecting the outdoor science activities of the teachers and pre-service teachers are determined. Furthermore, a meeting form was used, which was established to determine learning activity perspectives, behavior purposes and contributions to learning lives of pre-service teachers. The said scale is made of items of the theory dealing with the believes and fundamental part. Views were established qualitatively and an item pool was formed by pre application for obtaining the items. Draft scale, with an established item pool, was subject to pilot application. Item deductions were made as a result of the performed factor analysis. Final scale had six dimensions and contained 50 items. Final state of the scale was applied to 2991 pre-service teacher and 236 teacher.tr_TR
dc.language.isoTürkçetr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.subjectOutdoor educationtr_TR
dc.titleÖğretmen ve Öğretmen Adaylarının Fen ve Teknoloji Dersi Kapsamında Okul Dışı Öğrenme Etkinliklerini Gerçekleştirme Amaçlarının Planlanmış Davranış Teorisi Yoluyla Belirlenmesitr_TR
dc.typedoctoralThesistr_TR
dc.callno2013/470tr_TR
dc.bolumİlköğretim Anabilim Dalıtr_TR
dc.description.ozetÖğretmen ve öğretmen adaylarının okul dışı etkinliklerini gerçekleştirme amaçlarını etkileyen faktörlerin belirlendiği kısımda verilerin toplanması amacıyla, planlanmış davranış teorisinin boyutlarını temel alarak, araştırmacı tarafından geliştirilen Okul dışı öğrenme etkinliklerini gerçekleştirme ölçeği kullanılmıştır. Ayrıca öğretmen adaylarının okul dışı öğrenme etkinlik algıları, davranış amaçları ve öğrenim yaşantılarına katkılarını belirlemek amacıyla yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Ölçek altı boyutlu olup; toplam 50 madde içermektedir. Ölçeğin son hali, Türkiye'nin altı bölgesinde öğrenim gören fen bilgisi öğretmenliği ve sınıf öğretmenliği programlarında öğrenim görmekte olan, toplam 2991 öğretmen adayına ve Eskişehir İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı ilkokul ve ortaokullarda görev yapan, toplam 236 sınıf öğretmeni ve fen-teknoloji öğretmenine uygulanmıştır.tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record