Show simple item record

dc.contributor.advisorGenç, Aytentr_TR
dc.contributor.authorUyan, Adalettr_TR
dc.date.accessioned2015-10-15T06:21:21Z
dc.date.available2015-10-15T06:21:21Z
dc.date.issued2015tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/1937
dc.description.abstractIt is required to prepare the students for the departments whose medium of instruction is German as a foreign language in the context of the higher education in Turkey. Also, this education is mostly conducted by School of Foreign Languages at universities. In this study, the program framework developed was prepared to meet the needs of the German preparation classes in Turkey. Thus, this program is supposed to be implemented in the classroom within the appropriate instructional content in collaboration with the instructors. This is developed in flexibility and divided into the content areas to be learned with regard to the different experience and background of the students as well as the variation in their needs. The data collection procedure starts with identifying the universities where German preparation classes have been in progress.tr_TR
dc.language.isodeutr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.subjectGerman language program frameworktr_TR
dc.titleKonzeptıon Eınes Rahmenlehrplans Für Dıe Unıversıtären Daf Vorbereıtungsklassen In Der Türkeıtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.callno2015/1953tr_TR
dc.bolumYabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalıtr_TR
dc.description.ozetTürkiye’deki birçok üniversitede eğitim dili Almanca olan bölümlerin bulunması bu bağlamda öğrencilerin yabancı dil olarak Almanca eğitimi ile bu bölümlere hazırlanması ihtiyacını doğurmaktadır. Türkiye’de bu eğitim ağırlık olarak üniversitelerin Yabancı Diller Yüksekokullarında verilmektedir. Bu çalışmada geliştirilen çerçeve öğretim programı, Türkiye’deki üniversitelerin Almanca hazırlık sınıflarında kullanıma uygun bir çerçeve öğretim programı ihtiyacını karşılamak üzere hazırlanmıştır. Bu bağlamda geliştirilen öğretim programı, alanda görevli öğretim elemanları için bir taslak niteliğinde olup, uygun öğrenme içerikleri ile işlenmesi gerekmektedir. Bu program öğrencilerin farklı öğrenme deneyim ve ön öğrenmelere sahip olmaları, Yabancı Diller Yüksekokullarında farklı öğrenci ihtiyaçlarının bulunması nedeniyle oldukça esnek yapıda ve öğrenme alanlarına ayrılarak geliştirilmiştir.tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record