Show simple item record

dc.contributor.advisorÇetin, Turhantr_TR
dc.contributor.authorÜnal, Burçintr_TR
dc.date.accessioned2015-10-15T07:04:39Z
dc.date.available2015-10-15T07:04:39Z
dc.date.issued2013tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/2291
dc.description.abstractThis study, basically, focuses on the events, reasons and problems behind why contemporary art practices and projects that involve viewer into the process became a widespread creation model in 1990 and after.In the first chapter, interactions, similarities and concepts between 1960 s art movements, an era often referred for describing relationality in the context of experiment, interaction and participation, and art events during 1990 and after that is defined as relational art by Bourriaud are clarified.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.subjectRelational arttr_TR
dc.titleİlişkisellik Bağlamında Yeni Arayışlartr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.callno2013/741tr_TR
dc.bolumHeykeltr_TR
dc.description.ozetBu çalışma ana hatları ile, 1990 ve sonrası dönemde ilişkisel sanat bağlamında; izleyicinin uygulamaya dahil edildiği çağdaş sanat pratikleri ve projelerinin yaygın bir üretim modeli haline gelmesinin altında yatan oluşumları, sebepleri ve sorunları irdelemek açımlamak üzerine yoğunlaşmaktadır. Çalışmanın birinci bölümünde deneyimleme, etkileşim ve katılım adı altında gerçekleştirilen ilişkisellik tanımlamaları için sıklıkla başvurulan dönem olarak 1960 sanat hareketleri ile Bourriaud tarafından, ilişkisel sanat adıyla tanımlanan 1990 ve sonrasındaki sanat oluşumları arasındaki etkileşimler, benzerlikler ve kavramlara açıklık getirilmiştir. İkinci bölümde izleyici, sanatçı ve yapıt arasındaki etkileşim, çalışmaları yapılandıran yaklaşımlar; uygulamaların, ilişkili teori ve tarihsel yapılanmanın neresinde konumlandırıldığı ve edindiği problematiği ile eletr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record