Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzer, Leylatr_TR
dc.contributor.authorKement, Üzeyirtr_TR
dc.date.accessioned2015-10-15T07:27:39Z
dc.date.available2015-10-15T07:27:39Z
dc.date.issued2013tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/2423
dc.description.abstractThe purpose of this study is to use Extended Theory of Planned Behavior and is to examine the revisiting intentions of green hotels customers. Primary data is collected by means of survey method from the green hotels customers in Turkey. Based on the pearson analysis conducted, the behavioral beliefs of customers who revisit green hotels and customers attitudes correlates positively. At the same time, normative beliefs and subjektif norms correlates positively. Service quality of green hotels correlations with attitude and customer satisfaction level positively. Perceived behavioral control does not correlate with control beliefs. According to the multiple regression analysis results, customer satisfaction and subjektive norms influence customer revisit intention positively. İn addition, green hotels overall image affects customers revisit intention. On the contrary, perceived behavioral control, attitude and past behavioral frequency do not have an influence on revisit intention.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.subjectGreen starstr_TR
dc.titleGenişletilmiş Planlanmış Davranış Teorisi Modeli Kapsamında Otel Müşterilerinin Yeşil Yıldızlı Otelleri Tekrar Ziyaret Etme Niyetlerinin İncelenmesitr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.callno2013/479tr_TR
dc.bolumİşletmetr_TR
dc.description.ozetBu araştırmanın amacı, Planlanmış Davranış Teorisi modelinin genişletilmiş halini kullanarak yeşil yıldızlı otelleri ziyaret eden otel müşterilerinin bu otelleri tekrar ziyaret etme niyetlerini incelemektir. Araştırmanın sonucunda; otel müşterilerinin yeşil yıldızlı otelleri tekrar ziyaret etmeye yönelik davranışsal inançları arttıkça tutumlarının olumlu yönde geliştiği ve normatif inançları arttıkça sübjektif normlarının arttığı sonucu bulunmuştur. Diğer taraftan algılanan davranışsal kontrol ile kontrol inançları arasında bir ilişki olmadığı yapılan korelasyon analizi sonunda ortaya çıkmıştır. Buna ilaveten yeşil yıldızlı otellerin hizmet kalitesi arttıkça otel müşterilerinin tatmin düzeylerinin ve tutumlarının arttığı tespit edilmiştir. Araştırmada yapılan regresyon analizi sonuçlarına göre otel müşterilerinin subjektif normları ve tatmin düzeylerinin ve otellerin genel imajlarının tekrar ziyaret etme niyetlerinin üzerinde olumlu bir etkiye sahip olduğu tespit edilmiştir.tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record