• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Güzel Sanatlar Fakültesi
  • Resim Bölümü
  • Resim Bölümü Tez Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Güzel Sanatlar Fakültesi
  • Resim Bölümü
  • Resim Bölümü Tez Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Aidiyet ve Sınır Kavramlarının Sanattaki Yansımaları

View/Open
Yüksek Lisans Tez Çalışması (5.080Mb)
Date
2021
Author
Kanlıkılıç, Neşe
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-emb
Acik erisim
xmlui.mirage2.itemSummaryView.MetaData
Show full item record
Abstract
The concept of belonging defines who the individual is. Belonging, which means relation, plays an essential role in express oneself and finding a place in society. Spatial belonging must be regulated to form individual belonging. In the relationship between the individual and the place, the personal components of the place create the identity of the place. Throughout history, people have had to leave where they are for many reasons. The effect of this separation on the need for belonging and space is visibly significant. It is possible to see the effects of social hierarchy in the modern age. All over the world, hierarchy, which is a form of classification, aims to provide order and harmony in society. The hierarchical structure, which takes the responsibilities of the members of the society and creates harmony, has been corrupted today; It has led to the damage of concepts such as borders, immigration, refugee, identity, and belonging. The border is the distinction that determines the geographical endpoints of the two countries. The importance of physical boundaries hindered the development of a sense of belonging when it overcame human feelings. In the thesis, how physical borders affect human states, what belonging is, how migration and nomadism are handled by artists in the modern age are examined. In the thesis study, what the artists did at this point was investigated through the concept of border. As a result of the inquiries made on the concept of belonging, both applied and literary studies on the boundaries were examined. Keywords: Belonging in art, border, migration, refugee, mass, non-belonging, ai
URI
http://hdl.handle.net/11655/25058
xmlui.mirage2.itemSummaryView.Collections
  • Resim Bölümü Tez Koleksiyonu [207]
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation
Alptekin, Duygu. (2011). Toplumsal Aidiyet ve Gençlik: Üniversite Gençliğinin Aidiyet Üzerine Sosyolojik Bir Araştırma. (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi) Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Sosyoloji Anabilim Dalı/Sosyoloji Bilim Dalı. Konya (s.20-29) Erişim: 15.05.2021. https://bit.ly/3hbkAMY Alys, Francis. (2015). Ani’nin sessizliği, video, 13:21 dakika, Erişim:08.05.2021. https://francisalys.com/the-silence-of-ani/ Artun, Ali (2018). Çağdaş Sanat ve Kültüralizm, Kimlik ve Estetik. İstanbul: İletişim Yayıncılık. (s.25-9). Avcı, Sevgi- Uslu, Menekşe. (2019). Ai Weiwei’nin Muhalif Sanatı. Dergipark 13, (s. 27). Erişim:05.05.2021. https://bit.ly/3vUyuan Aydın, Yıldız. (2016). Doğu Alman Yazınında Göç ve Sürgün, Atatürk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 57, (s.28). Erişim:07.05.2021 https://bit.ly/3ux7de6 BAYMUR, Feriha. (1994). Genel Psikoloji, 13. Baskı, İstanbul: İnkılap Kitabevi. (s.71). Berger, John-Mohr. (2018). Yedinci Adam, Avrupa’da Bir Göçmen Hikayesi. İstanbul: Cem Yayınevi. (s.42). Bilgin, Nuri. (1990). “Fiziksel Mekândan İnsani Ya Da İnsanlı Mekâna”, Mimarlık Dergisi. (s.27). Erişim: 10.03.2021. https://bit.ly/3tp8FxG Bon, Gustave Le. (2017). Kitleler Psikolojisi. Ankara: Yason Yayınları. (s.7-15-38) Demirel, Çağla. (2021). Folies-Bergère'de Bir Barda İçki?, İnsanca Akademi, Erişim:07.05.2021. https://bit.ly/3xWocbO 58 Dereli, Hasan Cenk. (2016). Spekülasyon Botu: Ai Weiwei Midilli Adası’nda, E-Skop Sanat Tarihi Eleştiri. Erişim:07.05.2021. https://bit.ly/3ttnaAz Doğan Ak, Semra. (2018). Bir Güncel Sanat Projesi Olarak Göç; Sınırlar ve Hayaller, Yayımlanmış Sanatta Yeterlilik Tezi), Gazi Üniversitesi Resim Anasanat Dalı Sanatta Yeterlilik Tezi, (s.6). Erişim: 08.05.2021. file:///C:/Users/90531/Downloads/511314.pdf Doğan Ak, Semra. (2018). Bir Güncel Sanat Projesi Olarak Göç; Sınırlar ve Hayaller, Yayımlanmış Sanatta Yeterlilik Tezi), Gazi Üniversitesi Resim Anasanat Dalı Sanatta Yeterlilik Tezi, (s.24). Erişim:08.05.2021. file:///C:/Users/90531/Downloads/511314.pdf Edebiyat Fakültesi Dergisi, 28, (s.28). Erişim:05.05.2021. https://bit.ly/3eWoCra Ernst FISCHER. (2010). Sanatın Gerekliliği. İstanbul: Payel Yayınları. (s.13). Gombrich, Ernst (2014). Sanatın Öyküsü. İstanbul: Remzi Kitabevi. (s.223-228). Gombrich, Ernst. (2014). Sanatın Öyküsü. İstanbul: Remzi Kitabevi. (s.278) Görgülü, Eren. (2017), JR’ın “INSIDE OUT” Projesindeki Portreler ve Kamusal Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi Dergisi, (s.171). Erişim:14.05.2021. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/395681 Güneş, Şinasi. (2009). Sokak Sanatı, İstanbul: Artes Yayınları. (s.5). Güzelaydın, Şeyma Emine. (2016). Günümüz Sanatında Yeni-Modernist Söylemler Bağlamında Dönüşen Sanatçı Tipolojisi ve Sanat Eseri (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Enstitüsü Resim Anasanat Dalı. (s.115). Erişim:07.05.2021 file:///C:/Users/90531/Downloads/435953.pdf Hodge, Susie. (2013). Gerçekten Bilmeniz Gereken; 50 SANAT FİKRİ. İstanbul: Domingo Yayınevi. (s.44-73) 59 Ilgın, Candan-Hacıosmanoğlu, Orhan. (2006). Göç – Aidiyet İlişkisinin Belirlenmesi İçin Model: Berlin / Kreuzberg örneği, İTÜ dergisi. 5, (s.61). Erişim: 18.05.2021. https://bit.ly/3eZ0ioJ IOM Uluslararası Göç Örgütü. (20139. Sözlük. (s.74). Erişim:08.05.2021 https://bit.ly/3tZgRoL Kanlı, İ. Bakır-BİLGİÇ, Melis. (2016). Modernizm Eleştirilerinin "Yok-Yer" Bağlamında Sinema Mekânı Kurgusunda Analizi. İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. (s.122). Erişim:08.05.2021. https://bit.ly/3w3rEzN Karaçalı, Hülya. (2016). Göçün Sanatsal Yaratım Süresine Etkisi, Shırın Neshat. TMD Uluslararası Hakemli Tasarım ve Mimarlık Dergisi, 7, (s.226). Erişim: 21.04.2021. https://sgm.gr/PeLdj Karakuş, Mahmut-Oraliş, Meral. (2006). Yalnızlığın Mekânsal Topografyası, Bellek, Mekân, İmge. İstanbul Multilingual Yayınları. (s.65). Kayaoğlu, Aysel Gürel. (2003). Kitlenin Psikolojisi ya da Sosyal Psikolojinin ‘Kitle’si: Kitlede Yeni Bir Anlayışa Doğru. Kurgu Dergisi. (s.209). Erişim:05.05.2021 https://bit.ly/3hcgEMi Korkmaz, F. Deniz-Arıkan, Hakan. (2018). Sanat Siyaset İlişkisi Bağlamında Politik İmge. Ratıng Akademi. (s. 27). Erişim:08.05.2021. https://bit.ly/3nZMzk5 Kuyaş, Nilüfer. (05.11.2015). “Her şey sanat, her şey politika”. T21 Bağımsız internet Gazetesi. Erişim: 20.04.2021. https://bit.ly/33oBOi7 Küçükalp, Derda. (2010). Efendi-Köle Ahlakı vs. Efendi Köle Diyalektiği. Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 29. (s.58).Erişim:0 05.05.2021. https://bit.ly/3bbTvFO Manzo, L. C. (2003). Beyond House And Haven: Towarda Revisioning Of Emotional Relationships With Places, Journal of Environmental Psychology, 23. (s.52). Erişim: 20.04.2021. https://bit.ly/2PZmp4y 60 Özen, bora-Eken, Gökhan. (2017). Sokak Sanatının Gizli Sanatçısı, Banksy. 8, (s.504). Erişim: 21.04.2021. https://sgm.gr/vdANG Özgenç, Neslihan. (2013). Sanatın Ciddiyeti Üzerine: 17. Yüzyıl Hollanda Resim Sanatında Gülme Eylemi. Yedi: Sanat, Tasarım ve Bilim Dergisi. (s 22). Erişim:05.05.2021. https://bit.ly/2QTAHUZ Pakalın, Mehmet Zeki. (1993). Sözlük, MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI YAYINLARI BİLİM ve KÜLTÜR ESERLERİ DİZİSİ: 647 Sözlük Dizisi. (s.205). Sağlam, Kemal. (2018). Toplumsal Olaylar Üzerinden 1980 Sonrası Ekspresif Etkiler,(Yayımlanmış Sanatta Yeterlilik Tezi), Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Resim Anabilim Dalı Sanatta Yeterlilik Tezi. Erişim:08.05.2021 file:///C:/Users/90531/Downloads/522467.pdf Selvan, Esra. (2017). Öpüşme Kararnamesi ve Berlin Duvarı, Esra Selvan Kişisel Blog, Erişim:07.05.2021. https://bit.ly/2SB5OoJ Selvi, Yeliz-Koca, Binnaz. (2016). Banksy’i Anlamak, SDÜ ART-E Güzel Sanatlar Fakültesi Sanat Dergisi, 9, (s.288). Erişim:08.05.2021. https://bit.ly/3w4LZ7R Solak, Sevcan Güleç. (2014). Mekân-Kültür Etkileşimi ve Kentsel Mekandaki Tezahürleri. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi. (s. 20-21). Erişim:08.05.2021. https://bit.ly/3utw9TO Solak, Sevcan Güleç. (2014). Mekân-Kültür Etkileşimi ve Kentsel Mekandaki Tezahürleri. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi. (s.21). Erişim:05.05.2021 https://bit.ly/3nYvcQH Solak, Sevcan Güleç. (2014). Mekân-Kültür Etkileşimi ve Kentsel Mekandaki Tezahürleri. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6. (s.21). Erişim:05.05.2021 https://bit.ly/2PZyB5h 61 Sözer, Mehmet Akif. (2019). Göç, Toplumsal Uyum ve Aidiyet. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi. (s. 4219. Erişim: 05.05.2021. https://bit.ly/3uIbPhi Şimşek, Doğuş. (2018). Mülteci Entegrasyonu, Göç Politikaları ve Sosyal Sınıf: Türkiye’deki Suriyeli Mülteciler Örneği, Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 18, (s.12). Eriim:05.05.2021 https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/590105 Tekin, Ferhat. (2012). Sınırlar, Bölgesel Kimlikler ve Ümmet Tasavvuru. Milel ve Nihal İnanç, Kültür ve Mitoloji Araştırmaları Dergisi, 9, (s.158-159). Erişim:05.05.2021. https://bit.ly/3ttis5R Tekin, Ferhat. (2012). Sosyolojik Açıdan Sınır Derecik Örneği. Selçuk Üniversitesi Türkdoğan, Tansel. (2014). Sanat Kültür Politika Modernizm Sonrası Tartışmalar, Ankara: Nobel yayın. (s.44-141) Ulusoy, M. Demet. (2005). Sanatın Sosyal Sınırları. İstanbul: Ütopya Yayınevi. (s.17). Uyar, Saime-Aktuğ, Mustafa Salim. (2020). Ai Weiwei, Barthelemy Toguo, Allan Sekula, Banksy’ in Sanat Çalışmalarında Mülteci Sorunlarının Yorumlanması, İdil dergisi. (s.799). Erişim:08.05.2021. https://sgm.gr/uKL2J Yadak, Abdullatif. (2014), İsrail Güvenlik Politikası Ve Güvenlik DuvarınınFilistin Halkına Etkileri, 21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum, cilt 3, sayı 9. (s.174). Erişim: 13.05.2021. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/59665 Yıldız, Seda. (2019), Gizemli Bir Yansıma: Folies-Bergère'de Bir Bar, Wannart, Erişim: 08.05.2021. https://bit.ly/3b9lJRG Yılmaz, Ayşe Nahide. (2014). Sanat ve Siyaset İlişkisinin Dönüşümü, Süleyman Demirel Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Hakemli Dergisi. (s.287). Erişim: 08.05.2021. https://bit.ly/2PYb1G6
Hacettepe Üniversitesi Kütüphaneleri
Açık Erişim Birimi
Beytepe Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 297 6585-117 || Sağlık Bilimleri Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 305 1067
Bizi Takip Edebilirsiniz: Facebook | Twitter | Youtube | Instagram
Web sayfası:www.library.hacettepe.edu.tr | E-posta:openaccess@hacettepe.edu.tr
Sayfanın çıktısını almak için lütfen tıklayınız.
Contact Us | Send Feedback



DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Theme by 
Atmire NV
 

 


DSpace@Hacettepe
huk openaire onayı
by OpenAIRE

About HUAES
Open Access PolicyGuidesSubcriptionsContact

livechat

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherLanguageRightsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_indexFundingxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_subtypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherLanguageRightsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_indexFundingxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_subtype

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Theme by 
Atmire NV