• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   Ana Sayfa
  • Eğitim Fakültesi
  • Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
  • Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   Ana Sayfa
  • Eğitim Fakültesi
  • Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
  • Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

THE IMPACT OF REGULATORY FOCUS ON SECOND LANGUAGE LEARNERS’ ORAL PRODUCTION AND MOTIVATION

Göster/Aç
doktora tezi (2.029Mb)
Tarih
2021
Yazar
Karaazmak, Fulda
Ambargo Süresi
2 yil
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
Abstract The present study aims primarily to find out whether different instructional framing conditions named as promotion and prevention and learners’ inherent regulatory orientations affect second language (L2) learners’ speaking task performance in individual speaking tasks. The general design of the study is based on regulatory focus theory (Higgins, 1997, 1998) and regulatory fit theory (Higgins, 2000). A total of 70 B2 level English learners studying at an English preparatory unit of a foundation university in Ankara participated in the study. A mixed method research design consisting of quantitative and qualitative data collection procedures was implemented. For the quantitative part, initially, survey methodology was used. As a part of the experimental design, L2 learners were assigned to the promotion and prevention instructional conditions to carry out the speaking tasks. Semi-structured interviews and teacher diary keeping methods were implemented as parts of the qualitative data collection. The results showed that L2 learners’ regulatory foci influenced their performance in the speaking tasks in the prevention experimental condition. However, this result was not clear in the promotion experimental condition. Some performance differences were realized between students in the prevention and promotion conditions in terms of pronunciation, grammar, vocabulary, fluency and comprehensibility. It was found out that students in the prevention condition had better performance in terms of vocabulary usage and grammatical accuracy, whereas students in the promotion condition had better performance in terms of fluency. The implications of the study are applicable to the areas of L2 curriculum, syllabi and material preparation processes, individual learner differences, L2 testing and assessment. Keywords: regulatory focus, regulatory fit, prevention focus, promotion focus, L2 motivation and success, L2 speaking skill
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11655/25296
Koleksiyonlar
  • Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Tez Koleksiyonu [162]
Hacettepe Üniversitesi Kütüphaneleri
Açık Erişim Birimi
Beytepe Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 297 6585-117 || Sağlık Bilimleri Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 305 1067
Bizi Takip Edebilirsiniz: Facebook | Twitter | Youtube | Instagram
Web sayfası:www.library.hacettepe.edu.tr | E-posta:openaccess@hacettepe.edu.tr
Sayfanın çıktısını almak için lütfen tıklayınız.
İletişim | Geri Bildirim



DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Theme by 
Atmire NV
 

 


DSpace@Hacettepe
huk openaire onayı
by OpenAIRE

Hakkımızda
Açık Erişim PolitikasıVeri Giriş RehberleriÜyeliklerİletişim

livechat

sherpa/romeo

Göz at

Tüm Açık ArşivBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreDile GöreErişim Şekline GöreDizinleme Kaynağına GöreFonlayan Kuruma GöreAlt Türe GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreDile GöreErişim Şekline GöreDizinleme Kaynağına GöreFonlayan Kuruma GöreAlt Türe Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Kullanım İstatistiklerini Göster

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Theme by 
Atmire NV