• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   Ana Sayfa
  • Eğitim Fakültesi
  • Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
  • Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   Ana Sayfa
  • Eğitim Fakültesi
  • Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
  • Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

A Conversatıon Analytıc Study On Crıtıcal Intercultural Awareness In Task Enhanced Vırtual Exchange

Göster/Aç
A CONVERSATION ANALYTIC STUDY ON CRITICAL INTERCULTURAL AWARENESS IN TASK- ENHANCED VIRTUAL EXCHANGE-.pdf (1.150Mb)
Tarih
2022-02
Yazar
Çalışmış, Cennet
Ambargo Süresi
Acik erisim
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
Advances in online communication technologies offer many opportunities for language learning and intercultural exchange.Through these advancements, telecollaboration has been a recent focus in educational settings and itsimplications have come into prominence in language teaching. However, the social actions and cultural practices performed in these settings and opportunities for critical intercultural awareness (CIA) have been investigated only to a limited extent. From this point of view, drawing upon the 10 hours of screen recordings of over a 4-weeks period of video-mediated task-oriented interactions in eleven tasks in a virtual exchange project between two universities from Turkey and Tunisia, this study contributes to the emergence of opportunities for interactants’ critical intercultural awareness (CIA) through a telecollaborative exchange project. By applying the principles of Conversation Analysis methodology, this study aims to describe how an assessment sequence is identified and how assessments are constructed sequentially, and how the first assessment makes the second assessment relevant in and through intercultural tasks. The findings present various uses of lexical and grammatical items and positive or negative assessing responses towards cultural behaviors. The result from analyzing the study suggested that proffering assessments is closely embedded within the enhancement of critical intercultural awareness (CIA). As a CA study to explore critical intercultural awareness (CIA), the findings of this study are expected to bring a new perspective to interculturality and highlight significant implications interactional organization of assessments with its contribution to the online language learning and telecollaboration.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11655/25951
Koleksiyonlar
  • Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Tez Koleksiyonu [149]
Künye
Çalışmış, C. (2022).A Conversation Analytic Study On Critical Intercultural Awareness In Task- Enhanced Virtual Exchange [Unpublished master's thesis]. Hacettepe University.
Hacettepe Üniversitesi Kütüphaneleri
Açık Erişim Birimi
Beytepe Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 297 6585-117 || Sağlık Bilimleri Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 305 1067
Bizi Takip Edebilirsiniz: Facebook | Twitter | Youtube | Instagram
Web sayfası:www.library.hacettepe.edu.tr | E-posta:openaccess@hacettepe.edu.tr
Sayfanın çıktısını almak için lütfen tıklayınız.
İletişim | Geri Bildirim



DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Theme by 
Atmire NV
 

 


DSpace@Hacettepe
huk openaire onayı
by OpenAIRE

Hakkımızda
Açık Erişim PolitikasıVeri Giriş RehberleriÜyeliklerİletişim

livechat

sherpa/romeo

Göz at

Tüm Açık ArşivBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreDile GöreErişim Şekline GöreDizinleme Kaynağına GöreFonlayan Kuruma GöreAlt Türe GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreDile GöreErişim Şekline GöreDizinleme Kaynağına GöreFonlayan Kuruma GöreAlt Türe Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Kullanım İstatistiklerini Göster

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Theme by 
Atmire NV