• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
Browsing Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Tez Koleksiyonu by Title 
  •   DSpace Home
  • Eğitim Fakültesi
  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Tez Koleksiyonu
  • Browsing Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Tez Koleksiyonu by Title
  •   DSpace Home
  • Eğitim Fakültesi
  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Tez Koleksiyonu
  • Browsing Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Tez Koleksiyonu by Title
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browsing Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Tez Koleksiyonu by Title

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z

Sort by:

Order:

Results:

Now showing items 1-20 of 110

  • title
  • issue date
  • submit date
  • xmlui.ArtifactBrowser.ConfigurableBrowse.sort_by.indexing
  • ascending
  • descending
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Ağsal Öğrenme Ortamlarında Sosyal Ağ Yapısı ve Sosyal Olabilmenin Öğrenci Bağlılığı Üzerindeki Etkisi 

      Ergün, Esin (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)
      The main reason for this study is to analyze the effects of the social network structure and socializing in network learning environments on student engagement. For this, first the social network structure of the students ...
    • Akran Dönütü İle Desteklenmiş Argüman Haritalarının Öğrencilerin Argümantasyon Becerilerine Etkisi 

      Uçar, Beyza (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)
      The aim of this study is to explore the effect of argument maps scaffolded with peer feedback on learners’ argumentation skills. The participants consisted of 43 (21 female, 22 male) students studying at the Department ...
    • Algoritma Öğretiminde Çözümlü Örnek Kullanımının Öğrenci Başarısına ve Bilişsel Yüke Etkileri 

      Tepgeç, Mustafa (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)
      The aim of the study is to examine the effects of two instructional strategies (traditional and faded worked example) in teaching algorithm on university students' achievement and cognitive load. In this study, randomized ...
    • Anımsatma İstemlerinin Öğrencilerin Çevrimiçi Akademik Yardım Arama Davranışlarına Etkisinin Öğrenme Analitikleri İle İncelenmesi 

      Önder, Asuman (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
      The effective use of self regulation strategies has been considered very important in online learning environments and it is known that learners need to be supported in this context. Academic Help Seeking (AHS), as one ...
    • Asayiş Hizmetlerine Yönelik Bir Teknoloji Kabul Modeli Önerisi ve Duruma Dayalı Eğitimlerin Teknoloji Kabulüne Etkisi 

      Arık, Güray (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-03)
      This study examines the effect of case-based training on technology acceptance and factors affecting the technology use behavior of personnel who work in public order services. Based on this aim, a technology acceptance ...
    • Başa Takılan Görüntüleyiciler İçin Geliştirilmiş Sanal Gerçeklik Ortamlarının Öğrenme ve Buradalık Algısı Üzerine Etkilerinin İncelenmesi 

      TEPE, TANSEL (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11)
      This study examines the potential of virtual reality applications developed for head-mounted displays as effective course support materials. Designed case, a type of formative research, was utilized. The study included two ...
    • Bilgi Güvenliğine Yönelik Çevrimiçi Eğitimin Ortaokul Öğrencilerinin Sanal Ortamlarda Bilgi Güvenliğine İlişkin Öğrenmelerine Etkisi 

      Gölpek Sarı, Fatma (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-12-09)
      The purpose of this research is examining the effects of the trainings developed for "Information Security in Virtual Environments" given in an online environment, on the learning of secondary school students about information ...
    • Bilgi-İşlemsel Düşünme Becerisinin Geliştirilmesine Yönelik Veri Görselleştirmenin Tasarlanması, Uygulanması ve Değerlendirilmesi 

      Tutulmaz, Meral (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
      Computational thinking is increasingly recognized as an important skill that people should acquire in the 21st century, and secondary education is a critical level for introducing the concept of computational thinking to ...
    • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Lisans Programının Mezun Yeterlik Algılarına Göre Değerlendirilmesi 

      Kurtoğlu, Meltem (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)
      The purpose of this study was evaluating Department of Computer Education and Instructional Technology s (CEIT) curriculum according to the graduates perceived competencies. This research was designed by using descriptive ...
    • Bilimsel İletişim Öğretim Programının Geliştirilmesi ve Altıncı Sınıf Öğretim Programı ile Kaynaştırılması 

      Menzi Çetin, Nihal (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)
      Within this study, scientific communication skills have been defined and a curriculum has been developed to teach these skills to sixth grade students. This study based on design based curriculum development model has been ...
    • Bilişim Teknolojileri Öğretmenleri Için Bir E-Mentorluk Uygulamasının Tasarımı ve Etkileri 

      Alemdağ, Ecenaz (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)
      Aim of this study is to design an e-mentoring application to provide online support to Information and Communication Technologies (ICT) teachers, to investigate interactions in implementation phase and to determine participant ...
    • Bilişim Teknolojisi Öğretmen ve Öğretmen Adaylarının Sayısal Ayak İzi Kavramlarının İncelenmesi 

      Acele , Bahar (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-03-04)
      The purpose of this study is to examine the conceptions of information technology teachers and preservice teachers on digital footprint. The digital footprint is a natural consequence of existence in online environments ...
    • Bilişsel Beceri Öğretiminde Ontoloji Tabanlı Bilişsel Destek Sisteminin Tasarımı, Uygulanması ve Değerlendirilmesi 

      Kaya, Galip (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)
      This research is aimed to determine how cognitive apprenticeship framework could be utilized in designing and realizing of an ontology based cognitive support system (OBCSS). It is also aimed to evaluate the use of OBCSS ...
    • Blok Tabanlı Görsel Ve Metin Tabanlı Programlama Öğretimlerinin Erişi, Mantıksal Düşünme Ve Motivasyona Etkileri 

      Saygıner, Şenol (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)
      This study aims to identify the effects of block-based visual and text-based programminginstructions on the students' achievement, logical thinking and their motivation for programming. The study group of the research ...
    • Çalışma Belleği Kapasitesi ve Duygusal Tasarımın Çokluortam Öğrenme Materyaline Bağlanma Üzerine Etkisi 

      Özgür, Adem (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
      The purpose of this research is to examine the effect of working memory capacity (WMC) and MLM types with ED on engagement to MLM and learning. The research is planned as two sub-studies. In the first study, MLMs with ...
    • Çevrimiçi Çoklu Öğrenme Ortamlarında Öğrenmeyi Etkileyen Bazı Bilişsel Özellikler ve Akademik Başarıyla İlişkisi 

      Tatlı, Ayşenur (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)
      The purpose of this research to examine some of the cognitive characteristics that affect students' learning and their relationship with academic success in online learning environments. In this study, these cognitive ...
    • untranslated

      Çevrimiçi İşbirlikli Öğrenme Ortamlarında Gerçekleşen Bilgi Yapılandırma Süreçlerinde Etkileşim ve Katılım 

      Avcı Yücel, Ümmühan (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)
      The aim of this research is to analyse the processes of knowledge building,interactions and participations of students in a collaborative learning environment and their relations among them.Participants were 145 student ...
    • Çevrimiçi Ortamda Sürdürülebilirlikte Sürekli Kullanım Niyetinin Bir Modelle Sınanması 

      Dağhan, Gökhan (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)
      In this research, variables which may have an effect on the sustainable usage of online learning environments were discussed and a sustainabile usage model was revealed. Research was designed with a mixed method design ...
    • Çevrimiçi Öğrenme Ortamında Öğrencilerin Başarımla İlgili Duyguları, Duygu Düzenleme Stratejileri ve Bağlılıklarının Modellenmesi 

      Bakır, Eda (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
      Learning process includes cognitive, social and emotional dimensions. However, the literature is focused on one dimension and on relationship between cognitive processes and academic achievement. Emotional dimension remains ...
    • untranslated

      Çevrimiçi Öğrenme Ortamındaki Etkileşim Verilerine Göre Öğrencilerin Akademik Performanslarının Veri Madenciliği Yaklaşımı İle Modellenmesi 

      Akçapınar, Gökhan (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)
      The purpose of this study is to model students' academic performance based on their interaction data in an online learning environment with the help of data mining techniques. As a part of the first research question, it ...
      Hacettepe Üniversitesi Kütüphaneleri
      Açık Erişim Birimi
      Beytepe Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 297 6585-117 || Sağlık Bilimleri Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 305 1067
      Bizi Takip Edebilirsiniz: Facebook | Twitter | Youtube | Instagram
      Web sayfası:www.library.hacettepe.edu.tr | E-posta:openaccess@hacettepe.edu.tr
      Sayfanın çıktısını almak için lütfen tıklayınız.
      Contact Us | Send Feedback



      DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
      Theme by 
      Atmire NV
       

       


      DSpace@Hacettepe
      huk openaire onayı
      by OpenAIRE

      About HUAES
      Open Access PolicyGuidesSubcriptionsContact

      livechat

      sherpa/romeo

      Browse

      All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherLanguageRightsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_indexFundingxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_subtypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherLanguageRightsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_indexFundingxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_subtype

      My Account

      LoginRegister

      DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
      Theme by 
      Atmire NV