Search
Now showing items 1-8 of 8
Oyunlaştırılmış İşe Özgü Çevrimiçi Öğrenme Ortamının Geliştirilmesi ve Etkisinin Değerlendirilmesi: İş Sağlığı ve Güvenliği Örneği
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
The research’s aim is developing a gamified online occupational health and safety learning environment. Design-based research method was followed. First, the online learning readiness and expectations of the train shunters ...
Üniversite Öğrencilerinin Öğretim Programı Dışı Etkinliklere Yönelik Deneyimlerinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
In this study, the students’ views towards the use of extracurricular activities in programming were examined. In this research, the sequential transformational design method, in which qualitative and quantitative techniques ...
Dönüt Türünün İçsel Motivasyon, Performansa Yönelik Öz-Yeterlik ve Dönüte Yönelik Yarar Algısı Üzerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
This study examines the effect of elaborated feedback and elaborated feedback provided with affective feedback in formative assessment on situational intrinsic motivation, perceived usefulness of feedback, and perceived ...
Çevrimiçi Öz-Düzenlemeli Öğrenme Süreci ve Üstbilişsel Yargı Eğitiminin Performans ve Üstbilişsel Yargılara Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-07-26)
Metacognition is being aware of and controlling one's own learning processes and knowledge. Metacognitive judgment is a tool that enables individuals to make evaluations by monitoring and reflecting their cognitive activities ...
Tasarım Odaklı Düşünmenin Gelişimi İçin Çevrimiçi Proje Tabanlı Bir Öğretimin Tasarımı ve Etkililiğinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
The purpose of this research is to design an online, collaborative, project-based environment and process on the basis of constructivist learning to develop teachers' design thinking skills and to test the effectiveness ...
Çalışma Belleği Kapasitesi ve Duygusal Tasarımın Çokluortam Öğrenme Materyaline Bağlanma Üzerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
The purpose of this research is to examine the effect of working memory capacity (WMC) and MLM types with ED on engagement to MLM and learning. The research is planned as two sub-studies. In the first study, MLMs with ...
Bilgi Güvenliğine Yönelik Çevrimiçi Eğitimin Ortaokul Öğrencilerinin Sanal Ortamlarda Bilgi Güvenliğine İlişkin Öğrenmelerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-12-09)
The purpose of this research is examining the effects of the trainings developed for "Information Security in Virtual Environments" given in an online environment, on the learning of secondary school students about information ...
Zeki Öğretim Sistemlerinde Hibrit Bir Modelin Tasarlanması ve Geliştirilmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
In this study, it is aimed to design and develop the student model for the Intelligent Teaching System (ITS) for the learner needs. In line with this goal, the answer to the question of how an ITS design should be considering ...