• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
Search 
  •   DSpace Home
  • Eğitim Fakültesi
  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Tez Koleksiyonu
  • Search
  •   DSpace Home
  • Eğitim Fakültesi
  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Tez Koleksiyonu
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

xmlui.mirage2.discovery.showAdvancedFiltersxmlui.mirage2.discovery.hideAdvancedFilters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-9 of 9

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100

Nesneye Yönelik ve Robot Programlamanın Öğrenci Başarısına, Soyutlamaya, Problem Çözmeye ve Motivasyona Etkilerinin İncelenmesi 

Çınar, Murat (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
This study comparatively examined the effects of object-oriented (comparison) and robotic (experimental) programming on student achievement, abstraction, problem solving, and motivation. The study included 81 tenth-grade ...

Web Tabanlı Dinamik Değerlendirme Sisteminin Tasarımı, Geliştirilmesi ve Etkililiğinin Sınanması 

Tuluk, Arif (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
In this study, it is aimed to examine how to design a web-based dynamic assessment system for the mathematics learning of secondary school students and the effectiveness of the developed system. In line with this aim, an ...

Üniversite Öğrencilerinin Çoklu Görev Davranışları ve Çoklu Görev Algıları İle Özdüzenleme Becerileri Arasındaki İlişki 

Kaynarca, İlknur (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
In this thesis, it is aimed to examine the relationship between multitasking and self-regulation skills of university students. Participants are 544 university students, who were selected by means of a suitable sample and ...

Nesne Tabanlı Programlamaya Yönelik Etkileşimli E-kitap Tasarımı ve Kullanıcı Deneyiminin Değerlendirilmesi 

Özçelik, Fatma (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
Countries update their development plans to increase welfare levels. Education policies are changed in order to provide individuals with the skills required by the age. In this sense, teaching methods and learning objects ...

Uyarlanabilir Dönüt Sistemi Tasarımı İçin Kullanıcı Profillerinin Belirlenmesi 

Keskin , Sinan (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-20)
This research aims to create feedback adaptation models and rules for e-assessment systems according to the characteristics of the learner and the learning task. Accordingly, e-assessment tasks that require different types ...

Kodlama Eğitiminde Robot Kullanımının Ortaokul Öğrencilerinin Erişi, Motivasyon ve Problem Çözme Becerilerine Etkisi 

Özer, Fatih (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
The aim of this study is to determine the effect of using robots in coding on achievement, motivation and problem solving skills of 5th-6th grade students. The study was conducted with 87 students in the central district ...

Kendi Kendine Öğrenme Bağlamında Bilgisayar Okuryazarlığının İncelenmesi: Bilişsel Etnografik Çalışma 

Taşkın, Buket (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
In this dissertation, the processes of self-directed learning of computer for children who have never used computers before, have been examined within the cultural frame in which they live. The recent conditions in which ...

Fabl Animasyon İçerikli İşbirlikli E-Kitabın Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerin Okuma Performansına Etkisi 

Özer Şanal , Seda (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
In this study is to develop and to investigate effects of a collaborative e-book with fabl animation content that will support reading accuracy, reading speed and reading comprehension performance of students with special ...

Yeni Nesil Öğrenme Nesnesi Tasarımı, Geliştirilmesi ve Değerlendirilmesi 

Yılmaz, Tuğçe (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
A learning object is a digital object that can be used in the learning-teaching process comprising a learning goal. This study aimed to design, develop and evaluate a new generation learning objects as a learning resource. ...
Hacettepe Üniversitesi Kütüphaneleri
Açık Erişim Birimi
Beytepe Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 297 6585-117 || Sağlık Bilimleri Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 305 1067
Bizi Takip Edebilirsiniz: Facebook | Twitter | Youtube | Instagram
Web sayfası:www.library.hacettepe.edu.tr | E-posta:openaccess@hacettepe.edu.tr
Sayfanın çıktısını almak için lütfen tıklayınız.
Contact Us | Send Feedback



DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Theme by 
Atmire NV
 

 


DSpace@Hacettepe
huk openaire onayı
by OpenAIRE

About HUAES
Open Access PolicyGuidesSubcriptionsContact

livechat

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherLanguageRightsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_indexFundingxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_subtypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherLanguageRightsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_indexFundingxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_subtype

My Account

LoginRegister

Discover

AuthorKaynarca, İlknur (1)Keskin , Sinan (1)Taşkın, Buket (1)Tuluk, Arif (1)Yılmaz, Tuğçe (1)Çınar, Murat (1)Özer Şanal , Seda (1)Özer, Fatih (1)Özçelik, Fatma (1)Subject
Eğitim (9)
Education (4)Educational Process: Classroom Perspectives (2)Kodlama (2)Motivasyon (2)Problem çözme (2)Akademik başarı (1)Ardışık analiz (1)Bilgi sistemleri başarı modeli (1)Bilgi türü (1)... View MoreDate Issued2019 (8)2020 (1)Has File(s)
Yes (9)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Theme by 
Atmire NV