• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
Search 
  •   DSpace Home
  • Eğitim Fakültesi
  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Tez Koleksiyonu
  • Search
  •   DSpace Home
  • Eğitim Fakültesi
  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Tez Koleksiyonu
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

xmlui.mirage2.discovery.showAdvancedFiltersxmlui.mirage2.discovery.hideAdvancedFilters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-4 of 4

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100

Nesneye Yönelik ve Robot Programlamanın Öğrenci Başarısına, Soyutlamaya, Problem Çözmeye ve Motivasyona Etkilerinin İncelenmesi 

Çınar, Murat (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
This study comparatively examined the effects of object-oriented (comparison) and robotic (experimental) programming on student achievement, abstraction, problem solving, and motivation. The study included 81 tenth-grade ...

Programlama Öğretiminde Bilgisayımsal Düşünme Becerilerinin Geliştirilmesine Yönelik Oyun Tabanlı Bir Tasarım Modeli Önerisi 

Özmen, Büşra (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-12-18)
The aim of this research is to design, implement and evaluate a learning environment based on game programming activities for the development of computational thinking skills of middle school students and to produce design ...

Kodlama Eğitiminde Robot Kullanımının Ortaokul Öğrencilerinin Erişi, Motivasyon ve Problem Çözme Becerilerine Etkisi 

Özer, Fatih (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
The aim of this study is to determine the effect of using robots in coding on achievement, motivation and problem solving skills of 5th-6th grade students. The study was conducted with 87 students in the central district ...

Bilgi-İşlemsel Düşünme Becerisinin Geliştirilmesine Yönelik Veri Görselleştirmenin Tasarlanması, Uygulanması ve Değerlendirilmesi 

Tutulmaz, Meral (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
Computational thinking is increasingly recognized as an important skill that people should acquire in the 21st century, and secondary education is a critical level for introducing the concept of computational thinking to ...
Hacettepe Üniversitesi Kütüphaneleri
Açık Erişim Birimi
Beytepe Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 297 6585-117 || Sağlık Bilimleri Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 305 1067
Bizi Takip Edebilirsiniz: Facebook | Twitter | Youtube | Instagram
Web sayfası:www.library.hacettepe.edu.tr | E-posta:openaccess@hacettepe.edu.tr
Sayfanın çıktısını almak için lütfen tıklayınız.
Contact Us | Send Feedback



DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Theme by 
Atmire NV
 

 


DSpace@Hacettepe
huk openaire onayı
by OpenAIRE

About HUAES
Open Access PolicyGuidesSubcriptionsContact

livechat

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherLanguageRightsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_indexFundingxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_subtypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherLanguageRightsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_indexFundingxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_subtype

My Account

LoginRegister

Discover

AuthorTutulmaz, Meral (1)Çınar, Murat (1)Özer, Fatih (1)Özmen, Büşra (1)Subject
Problem çözme (4)
Bilgi-işlemsel düşünme (2)Bilgisayımsal düşünme (2)Eğitim (2)Motivasyon (2)Algoritmik düşünme (1)Bilgi kaynakları (1)Computational thinking (1)Constructionism (1)Design based research (1)... View MoreDate Issued2019 (3)2020 (1)Has File(s)
Yes (4)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Theme by 
Atmire NV