Ara
Toplam kayıt 87, listelenen: 1-10
Web-Tabanlı Derslere Yönelik Tasarım Sürecinin İncelenmesi: Biçimlendrici Araştırma Örneği
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2012)
In this study, through analyzing the process of converting the existing courses to online format and sharing the experiences of unique design, a design model is suggested, which aims to help individuals willing to convert ...
Üç-Boyutlu Çok-Kullanıcılı Sanal Ortamlarda Harita Kullanımının Görev Tamamlama Süresine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2012)
The current study aims to investigate the effect of maps used as a tool of navigation on the navigation efficiency in three-dimensional multi-user virtual environments. To this end, the study benefited from the ecological ...
Üniversite Öğrencilerinin Denetim Odağı ve Bilgisayar Laboratuvarına Yönelik Tutumlarının Siberaylaklık Davranışlarına Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)
The aims of this research are to examine the reasons for students‟ tendency to the cyberloafing activities instead of their learning tasks engaging in, and to evaluate the relationships their between cyberloafing activities, ...
Çevrimiçi İşbirlikli Öğrenme Ortamlarında Gerçekleşen Bilgi Yapılandırma Süreçlerinde Etkileşim ve Katılım
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)
The aim of this research is to analyse the processes of knowledge building,interactions and participations of students in a collaborative learning environment and their relations among them.Participants were 145 student ...
Etkili Matematik Öğretimi için Bit Entegrasyonu Model Önerisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)
The aim of this study was to examine pre-service teachers realization of ICT integration for effective mathematics instruction in a learning environment prepared according to 5E learning cycle model and ICT integration ...
Üç-Boyutlu Çok-Kullanıcılı Sanal Ortamların İşbirlikli Takım Çalışmaları için Kullanılması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)
The purpose of this study is to examine the usability of 3D Multi-User Virtual Environments (3D MUVEs) for cooperative team work. Satisfaction, cooperative learning, and social presence perception levels of students, who ...
Öğrenme Yönetim Sistemlerinde Öğrenen-Değerlendirme Etkileşiminin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)
This study has primarily investigated the learner-assessment interaction based on learners navigational behaviors in the learning management system (LMS). Within this context, a learning management system was established, ...
Farklı Soru Biçimlerinin Göz Hareketleri, Başarım ve Cevaplama Süresine Olan Etkilerinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)
The purpose of this study is to examine eye movements during solving questions
and to determine whether or not the eye metrics can be used for predicting
answers. Furthermore, examining whether question presentation ...
Öğrenme – Öğretme Süreçlerine Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin Entegrasyonunu Sağlamaya Yönelik Yapının Modellenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)
This study aims to model structure of ICT integration into learning and teaching process. Therefore, a three phase mixed method was utilized in this study. In the first phase, a structural equation model which aims to ...
Programlama Performansını Etkileyen Faktörlerin Bilişsel Tabanlı Bireysel Farklılıklar Temelinde Modellenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)
This study is aimed to determine the effects of cognitive based individual differences along with the other demographic characteristics on undergraduate students programming performance and to model the programming ...