• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   Ana Sayfa
  • Eğitim Fakültesi
  • Temel Eğitim Bölümü
  • Temel Eğitim Bölümü Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   Ana Sayfa
  • Eğitim Fakültesi
  • Temel Eğitim Bölümü
  • Temel Eğitim Bölümü Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Metinlerarası Okuma ile Bütünleştirilen Analitik Yazma ve Değerlendirme Modelinin Özel Yeteneklilerin Okuduğunu Anlama ve Yazma Becerilerine Etkisi

Göster/Aç
ABDULKADİR SAĞLAM-DOKTORA TEZİ.pdf (3.530Mb)
Tarih
2022
Yazar
Sağlam, Abdulkadir
Ambargo Süresi
Acik erisim
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
The aim of this study is to reveal the effect of the 6+1 Analytical Writing and Evaluation Model [AWEM], which is integrated with intertextual reading, on the reading comprehension and writing skills of gifted fourth grade students. The research has been carried out according to four-group semi-experimental pattern of quantitative research patterns. The study group consists of 28 gifted fourth-grade students. The experimental process of the study has lasted 7 weeks in accordance with the sub-dimensions of the 6+1 AWEM. The data of the study have been collected via the Intertextuality Reading Comprehension Test and 6+1 AWEM Rubric. In the study the data obtaineds were analyzed by dependent and independent samples t-test. In the study, it was concluded that 6+1 AYDM, which is integrated with intertextual reading, positively affects the reading comprehension and writing skills of specially talented fourth grade students. Moreover, while a pre-test effect on the reading comprehension level of gifted students has been determined, there has been found no pre-test effect on their writing achievements. On behalf of the sub-dimensions of the 6+1 AWEM Model of the experimental process, it has been revealed that the ideas, word selection and spelling and punctuation sub-dimensions did not differ in the experiment and control group and there was significant difference in other sub-dimensions. There is another conclusion reached in the study that experimental activities carried out with intertextuality and 6+1 AWEM Model positively affect the permanence of the reading comprehension and writing levels of the gifted fourth grade students.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11655/26575
Koleksiyonlar
  • Temel Eğitim Bölümü Tez Koleksiyonu [49]
Hacettepe Üniversitesi Kütüphaneleri
Açık Erişim Birimi
Beytepe Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 297 6585-117 || Sağlık Bilimleri Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 305 1067
Bizi Takip Edebilirsiniz: Facebook | Twitter | Youtube | Instagram
Web sayfası:www.library.hacettepe.edu.tr | E-posta:openaccess@hacettepe.edu.tr
Sayfanın çıktısını almak için lütfen tıklayınız.
İletişim | Geri Bildirim



DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Theme by 
Atmire NV
 

 


DSpace@Hacettepe
huk openaire onayı
by OpenAIRE

Hakkımızda
Açık Erişim PolitikasıVeri Giriş RehberleriÜyeliklerİletişim

livechat

sherpa/romeo

Göz at

Tüm Açık ArşivBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreDile GöreErişim Şekline GöreDizinleme Kaynağına GöreFonlayan Kuruma GöreAlt Türe GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreDile GöreErişim Şekline GöreDizinleme Kaynağına GöreFonlayan Kuruma GöreAlt Türe Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Kullanım İstatistiklerini Göster

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Theme by 
Atmire NV