• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   Ana Sayfa
  • Eğitim Fakültesi
  • Temel Eğitim Bölümü
  • Temel Eğitim Bölümü Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   Ana Sayfa
  • Eğitim Fakültesi
  • Temel Eğitim Bölümü
  • Temel Eğitim Bölümü Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

İlkokul Öğrencilerinin Matematiği Gerçek Hayatla İlişkilendirme Becerilerinin Çocuk Edebiyatı Eserleri Bağlamında İncelenmesi

Göster/Aç
Doktora tez dosyası (5.258Mb)
Tarih
2022
Yazar
Özer, Ayşe
Ambargo Süresi
Acik erisim
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
Within this research, in the context of children’s literature, mathematical real life connection skills of primary school third class students are investigated thoroughly according to mathematics lesson learning areas, levels and sub components. The research is designed by a case study. Participants which were determined with the typical case sampling method consisted of 15 third grade students who took part in the study online for 7 weeks. The data of the research were collected during spring term of 2020-2021 school years. The data of the research; written documents provided from students during practices; researcher observation notes; video recordings of the practises and the data obtained from the videos taken by students as performance tasks, they are analysed using descriptive analysis. Analysing the mathematical real life connection skills of students according to learning areas and in terms of content, vocabulary and visual contexts of children’s’ literature it is noticed that students frequently make connections in the learning area of numbers and operations, and that they struggle to connect real life with the learning area of data analysis. Analyzing students according to mathematical real life connection skills indicates that they frequently make explicit connections, and that they are incapable of connecting the factors which include deeper embedded mathematical meanings. It is observed that the examples that they gave from their real lives were mostly from their close environments and that they were insufficient in explaining how and for what they use mathematics in their lives. Finally we concluded that children’s’ literature provided suitable various contexts for connecting mathematics with the real life. It is noted that seven children’s literary works include the contexts of social life, life in nature, domestic life and healthy life and that these contexts can be connected with the learning areas of mathematics lesson.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11655/26616
Koleksiyonlar
  • Temel Eğitim Bölümü Tez Koleksiyonu [49]
Künye
APA
Hacettepe Üniversitesi Kütüphaneleri
Açık Erişim Birimi
Beytepe Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 297 6585-117 || Sağlık Bilimleri Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 305 1067
Bizi Takip Edebilirsiniz: Facebook | Twitter | Youtube | Instagram
Web sayfası:www.library.hacettepe.edu.tr | E-posta:openaccess@hacettepe.edu.tr
Sayfanın çıktısını almak için lütfen tıklayınız.
İletişim | Geri Bildirim



DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Theme by 
Atmire NV
 

 


DSpace@Hacettepe
huk openaire onayı
by OpenAIRE

Hakkımızda
Açık Erişim PolitikasıVeri Giriş RehberleriÜyeliklerİletişim

livechat

sherpa/romeo

Göz at

Tüm Açık ArşivBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreDile GöreErişim Şekline GöreDizinleme Kaynağına GöreFonlayan Kuruma GöreAlt Türe GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreDile GöreErişim Şekline GöreDizinleme Kaynağına GöreFonlayan Kuruma GöreAlt Türe Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Kullanım İstatistiklerini Göster

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Theme by 
Atmire NV