• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   Ana Sayfa
  • Eğitim Fakültesi
  • Temel Eğitim Bölümü
  • Temel Eğitim Bölümü Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   Ana Sayfa
  • Eğitim Fakültesi
  • Temel Eğitim Bölümü
  • Temel Eğitim Bölümü Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sınıfta Eleştirel Pedagoji: İlkokul 4. Sınıf Öğrencileriyle Eleştirel Okuryazarlık Uygulamalarının Yansımaları

Göster/Aç
10464291.pdf (9.015Mb)
Tarih
2022
Yazar
İnce, Nuri Barış
Ambargo Süresi
Acik erisim
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
This research, which was designed according to a case study, aimed to describe and explore the reflections of critical literacy activities on students' critical literacy skills based on the specific objectives, themes and achievements of the primary school 4th grade Turkish course curriculum. 10 boys and 4 girls from the 4th grade of a primary school formed the study group of the research. Data analysis was carried out with an eclectic coding analysis approach in which basic, affective and exploratory coding methods were used together. According to the findings, students made connections from text to text, from text to their own lives and from text to world on personal and sociopolitical issues such as identity, power and human relations, children's rights, gender, refugee, labor and poverty. The critical literacy strategies and techniques used in the research supported the students to reveal their stereotypes and multiple perspectives. They problematized the dilemma of freedom and love, unlimited self-sacrifice, responses to tyrannical powers, wars and the concept of patriotism, and revealed multiple perspectives. In this research, the students showed that they were able to deal with the issues from the perspectives that were ignored with the alternative texts that the authors put forward for their works. They sought ways for children to achieve their rights by eliminating their poverty and accessing quality education. They objected to authoritarian and unqualified management styles and transformed these managerial types in their alternative texts.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11655/26637
Koleksiyonlar
  • Temel Eğitim Bölümü Tez Koleksiyonu [49]
Hacettepe Üniversitesi Kütüphaneleri
Açık Erişim Birimi
Beytepe Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 297 6585-117 || Sağlık Bilimleri Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 305 1067
Bizi Takip Edebilirsiniz: Facebook | Twitter | Youtube | Instagram
Web sayfası:www.library.hacettepe.edu.tr | E-posta:openaccess@hacettepe.edu.tr
Sayfanın çıktısını almak için lütfen tıklayınız.
İletişim | Geri Bildirim



DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Theme by 
Atmire NV
 

 


DSpace@Hacettepe
huk openaire onayı
by OpenAIRE

Hakkımızda
Açık Erişim PolitikasıVeri Giriş RehberleriÜyeliklerİletişim

livechat

sherpa/romeo

Göz at

Tüm Açık ArşivBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreDile GöreErişim Şekline GöreDizinleme Kaynağına GöreFonlayan Kuruma GöreAlt Türe GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreDile GöreErişim Şekline GöreDizinleme Kaynağına GöreFonlayan Kuruma GöreAlt Türe Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Kullanım İstatistiklerini Göster

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Theme by 
Atmire NV