• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
Browsing Eğitim Bilimleri Bölümü Tez Koleksiyonu by Issue Date 
  •   DSpace Home
  • Eğitim Fakültesi
  • Eğitim Bilimleri Bölümü
  • Eğitim Bilimleri Bölümü Tez Koleksiyonu
  • Browsing Eğitim Bilimleri Bölümü Tez Koleksiyonu by Issue Date
  •   DSpace Home
  • Eğitim Fakültesi
  • Eğitim Bilimleri Bölümü
  • Eğitim Bilimleri Bölümü Tez Koleksiyonu
  • Browsing Eğitim Bilimleri Bölümü Tez Koleksiyonu by Issue Date
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browsing Eğitim Bilimleri Bölümü Tez Koleksiyonu by Issue Date

Sort by:

Order:

Results:

Now showing items 1-20 of 497

  • title
  • issue date
  • submit date
  • xmlui.ArtifactBrowser.ConfigurableBrowse.sort_by.indexing
  • ascending
  • descending
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Okuduğunu Anlama Stratejilerinin Bilişsel ve Duyuşsal Öğrenme Ürünlerine Etkisi 

      Epçaçan, Cevdet (Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)
      The purpose of this study is to determine effects of Coop-Dis-Q And POSSE readingcomprehension strategies on 5. grade students reading comprehension levels, attitudesto Turkish lesson, self-efficacy beliefs of reading ...
    • Denk Olmayan Gruplarda Ortak Madde Deseni Kullanılarak Madde Tepki Kuramına Dayalı Eşitleme Yöntemlerinin Karşılaştırılması 

      Gök, Bilge (Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)
      The purpose of this research was to equate the test forms which were constructed in different conditions (sample size, ability distribution, length of test and model type) through scaling methods based on item response ...
    • Buz Pateninde Hakem Değerlendirmelerinin Genellenebilirlik Kuramı ve Rasch Modeli İle İncelenmesi 

      Arsan, Nihan (Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)
      The purpose of this study is to compare Generalizability Theory and Many Facet Rasch Measurement Model based on estimated parameters from raters’ assessment scores that obtained from Ice Skating World Championships. More ...
    • Madde Tepki Kuramı'nda Test Uzunluğu ve Örneklem Büyüklüğünün Model Veri Uyumu, Madde Parametreleri ve Standart Hata Değerlerine Etkisinin İncelenmesi 

      Şahin, Alper (Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)
      The purpose of this study was to investigate the effect of test length and sample size in Item Response Theory (IRT) on model-data fit, item parameters and standard error values. For this purpose, small (150, 250, 350, ...
    • Evliliğe Hazırlık Programının Çift Ilişkileri ve İlişki İstikrarı Üzerindeki Etkisi 

      Avcı, Özlem Haskan (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)
      The purpose of this study is to evaluate the effects of the marriage preparation program on dyadic relationship and relationship stability of university students. An experimental design, based on pre-test, post-test and ...
    • 5E Öğrenme Modeline Göre Düzenlenmiş Eğitim Durumlarının Bilimsel Süreç Becerileri, Öğrenme Düzeyi ve Tutuma Etkisi 

      Bıyıklı, Cemal (Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)
      In this study, it was aimed to determine the effect of learning experiences of 4th grade students in Science and Technology Course, designed according to 5e Learning Model, on students’ science process skills, levels of ...
    • İngilizce Okutmanları İçin Hazırlanan Konuşma Becerisi Öğretimi Eğitim Programına İlişkin Eylem Araştırması 

      Karagedik, Edibe (Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)
      The aim of this study is to determine the needs of the instructors working at Ankara University, School of Foreign Languages in terms of teaching speaking skills, and specify the objectives, content, teaching-learning ...
    • Dikey Ölçeklemede Madde Tepki Kuramına Dayalı Farklı Kalibrasyon ve Yetenek Kestirim Yöntemlerinin Karşılaştırılması 

      Altun, Ayşegül (Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)
      In this study the comparison of the vertical scales, which are obtained through the combination of separate and concurrent calibration based on item response theory and EAP, MAP and MO proficiency estimation methods, take ...
    • Özel İlköğretim ve Ortaöğretim Okullarında İnsan Kaynakları Yönetimi Işlevlerinin Gerçekleşme Derecesi 

      Saylan, Nuray (Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)
      In this study, the degree of realization of the functions of human resource management in special schools by taking the opinions of teachers working in these schools were examined. The purpose of this study is emphasize ...
    • Karakter Güçleri Açısından Pozitif Gençlik Gelişiminin İncelenmesi 

      Kabakçı, Ömer Faruk (Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)
      This research has been conducted in order to adapt “Youth Inventory of Character Strengths and Virtues” to Turkish and to determine whether the character strengths of high school students predict their levels of positive ...
    • Üniversite Öğrencilerinde Beden İmajının Yordayıcıları Olarak Bağlanma Stilleri ve Toplumsal Cinsiyet Rolleri 

      Arslangiray, Nermin (Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)
      The current study investigated relationship between university students bodyimage, attachment styles (anxiety and avoidance) and gender roles (egalitarian andtraditional). It furthermore explored the impact of gender, ...
    • Üniversite Öğrencilerinin Aşk Biçimleri ve Kişilik Özellikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi 

      Açıkel, Miray (Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)
      In this study, the relationship between love styles and personality traits of the university students was examined. Besides, whether the love styles and personality traits differ with regard to gender and hometown was ...
    • İlköğretim Okulu Müdürlerinin Yönetsel Etkililik Düzeyine İlişkin Öğretmen Görüşleri(İzmit İlçesi Örneği) 

      Şahin, Sinem (Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)
      The purpose of this study is to describe, discuss and make suggestions about theeffectiveness level of the principals investigating the perceptions of both teachers ofprincipals on principals, effectiveness in terms of ...
    • Oecd Ülkeleri İle Türkiye'nin Yükseköğretim Finansman Sistemlerinin Karşılaştırılması ve Türkiye İçin Bir Finansman Modeli Önerisi 

      Ateş, Haydar (Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)
      In this study; it is aimed to analyze the higher education financial systems in OECD countries and compare them with the current system in Turkey, then to improve an applicable financial model for Turkish higher education ...
    • Pısa 2009 Verilerine Göre Türkiye De Liselerin Okul Politika Ve Uygulamaları Ile Bunların Öğrenme Çıktıları Üzerine Etkileri 

      Özmusul, Mustafa (Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)
      In this study, the question “According to the PISA 2009 data, what is the situation of the school policies and practices and also their effects on the learning outcomes (reading scores) at upper secondary schools in Turkey?” ...
    • Sosyal Medya Ortam ve Araçlarının Öğrenci Davranışlarına Etkisi 

      Ili, Kenan (Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)
      It was determined that the main purpose of the study should be to present the students , counsellors and school disciplinary committee members views related to the impact of being in social media environments and using ...
    • Genelleştirilmiş Tahmin Denklemleri ve Regresyon Yöntemi İle Başarı Kestiriminde Karşılaştırılması 

      Çalışkan, Nilgün (Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)
      In this research, the purpose is to compare the efficiency of generalized estimating equations (GEE) with fixed effect logistic regression (FELR) method for the analysis of clustered binary data variable in terms of different ...
    • Sosyal Medya Ortam ve Araçlarının Eğitimde Kullanımına İlişkin Okul Yöneticilerinin ve Öğretmenlerin Görüşleri 

      Menteşe, Mehmet (Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)
      Technology advances with an unbelievable speed in the global world. Technological advancements offer new instruments and provides occurrence of new methods in order for all disciplines to reach their goal. Today s people ...
    • Pısa 2006 Fen Başarı Testinin Madde Yanlılığının Kültür ve Dil Açısından İncelenmesi 

      Başusta, Nezaket Bilge (Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)
      In comparability investigations, the presence of differential item functioning (DIF) is considered to be an indication of possible bias. In this study, differential item functioning (DIF) analyses of Science items of PISA ...
    • Farklı Başarı Düzeylerindeki Okullarda 9 ve 12. Sınıf Öğrencilerinin Ekosisteme İlişkin Öğrenme Düzeyleri ve Sürdürülebilir Çevre Bilinci İle İlişkisi 

      Derman, Ipek (Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)
      In contrast to the increasing population of the world, the decrease of natural resources is obvious as a result of people s ambition for bettering their life standards and consuming these natural resources unconsciously, ...
      Hacettepe Üniversitesi Kütüphaneleri
      Açık Erişim Birimi
      Beytepe Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 297 6585-117 || Sağlık Bilimleri Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 305 1067
      Bizi Takip Edebilirsiniz: Facebook | Twitter | Youtube | Instagram
      Web sayfası:www.library.hacettepe.edu.tr | E-posta:openaccess@hacettepe.edu.tr
      Sayfanın çıktısını almak için lütfen tıklayınız.
      Contact Us | Send Feedback



      DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
      Theme by 
      Atmire NV
       

       


      DSpace@Hacettepe
      huk openaire onayı
      by OpenAIRE

      About HUAES
      Open Access PolicyGuidesSubcriptionsContact

      livechat

      sherpa/romeo

      Browse

      All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherLanguageRightsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_indexFundingxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_subtypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherLanguageRightsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_indexFundingxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_subtype

      My Account

      LoginRegister

      DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
      Theme by 
      Atmire NV