Search
Now showing items 1-10 of 33
Barış Eğitimi Programının Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Çatışma Çözme ve İletişim Becerilerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)
The purpose of the research is to evaluate the effectiveness of developed peace education program on the seventh grade students conflict resolution and communication skills. For this reason, peace education program (PEP) ...
Öğretmenlerin Örgütsel Vatandaşlık Davranışları, Örgütsel İmaj Algıları ve Öğrenci Başarıları Arasındaki İlişki
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)
This study aims to reveal the relationship between teacher and administratorperceptions of teachers serving at state secondary schools located in central districtsof Ankara with regard to their organizational citizenship ...
Okul Yönetiminde Hakim Olan Paradoksları Yönetme
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)
The aim of this research is to examine the paradoxes faced, the sources of these paradoxes and how the administrators manage these paradoxes in school administration. In this study, mixed methods were used. Interviews were ...
Genel Liselerde Görev Yapan Öğretmenlerin Örgütsel Adalet Konusundaki Algıları (Altındağ İlçesi Örneği)
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)
Recently, organizational justice is one of the important issues in the field of organization and management. Examining in terms of educational organizations of organizational justice, which is one of the important factors ...
İlkokullarda Görev Yapan Öğretmenlerin Örgütsel Destek Algısı
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)
The general purpose of the present study is to determine the organizationalsupport perception of teachers working at primary schools in Ankara province,Polatlı district. In the study, it was also examined whether the ...
Ingilizce Okuma Becerisindeki Gelişimin Madde Tepki Kuramı ve Örtük Büyüme Modellemesiyle İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)
This study aims at investigating the development in English reading skill of students who started the English Preparatory Program at beginner level and continued for a year at TOBB University of Economics and Technology ...
Çoklu Göstergeler Çoklu Nedenler ve Lojistik Regresyon Yöntemlerinin Değişen Madde Fonksiyonunu Belirleme Performansları
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)
In this thesis, DIF detection performances of MIMIC and LR methods for dichotomous data are investigated. Performances of these two methods are compared with according to their type-I error and power rates. Conditions ...
Başarılı Öğrencilerin Öğrenme Yaklaşımları ve Etkili Öğrenmeye İlişkin Önerileri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)
The purpose of this study is to identify learning approaches (deep, surface, or strategic) among Science High School students and undergraduate students who are ranked in the top one percent portion according to the results ...
Disiplinli Zihin Özellikleri Açısından Fen ve Teknoloji Eğitimi ve Öğrenci Düzeylerinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)
This study aims to investigate to what extent does the curricular features of science and technology lesson focus on the key characteristics of disciplined mind, to what extent the learning activities to cultivate disciplined ...
Klasik Test Kuramı ve Genellenebilirlik Kuramından Puanlayıcılar Arası Tutarlılığın Farklı Yöntemlere Göre Karşılaştırılması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)
In this research, analytical and holistic rubrics, which evaluate the problem solving ability of seventh grade students,were used to be scored by five different mathematics teachers. The reliability analysis of obtained ...