Search
Now showing items 1-10 of 25
PISA 2012 Sonuçlarına Göre Okul Liderliği ve Okul Özerkliğinin Öğrenci Başarısına Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)
The study aims at examining the effects of school leadership and school autonomy on students’ reading literacy performance in Korea, Mexico and Turkey according to PISA 2012 results. In this context, in Korea, Mexico and ...
Üniversite Öğrencilerinin Öz-Yönetimli Öğrenme Becerilerinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)
The main purpose of this study is to identify undergraduate students’ self-directed learning skills and to reveal the variance of these skills’ according to the variables such as school type, gender, subject area, grade, ...
Avrupa Birliği'nin Ortaöğretime Erişimi Arttırma Politikası Bağlamında Türkiye İçin Yeni Stratejiler
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)
The purpose of this dissertation is to establish new strategies for the policy on increasing access to upper secondary education in Turkey in terms of the policy on increasing access to upper secondary education in European ...
Öğretim Elemanlarının Algılarına Göre Örgütsel Sinizm İle Tükenmişlik Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)
In the current study, it was aimed to investigate the relationship of organizational cynicism and burnout of the academicians working in different faculties of four state universities located in Ankara. The participant ...
Gözlenen Gruplara ve Örtük Sınıflara Göre Belirlenen Değişen Madde Fonksiyonunun Karşılaştırılması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)
Reference and focal groups are formed by generally regarding manifest variables (for example; gender) while differential item functioning (DIF) being examined. It is assumed that responses, by individuals to the item, ...
Ortaöğretim Kurumlarında Görev Yapan Öğretmenlerin Örgütsel İmaj Algıları İle İş Doyumu Düzeyleri Arasındaki İlişki
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)
This study aims to reveal the relationship between the teachers organizationalimage perceptions and job satisfaction who serves at upper secondary schoolslocated in Altındağ and Çankaya districts of Ankara.This descriptive ...
Öğretmen Adaylarının Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Dersindeki Kavram Yanılgılarının İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)
The purpose of this study was to determine pre-service teachers’ common misconceptions in measurement and evaluation concepts. In accordance with this objective a two-tier multiple choice test which consists of 22 questions ...
Gey ve Lezbiyenlerde Açılma Süreci: Nitel Bir Araştırma
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)
This qualitative study aimed to comprehensively examine the process of coming-out by gays and lesbians in a holistic manner. Qualitative research design was used in order to reflect the individual experiences of gays and ...
Polislerin Kişilerarası Problem Çözme Becerileri, Öfke ve Öfke İfade Tarzları
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)
This descriptive study was conducted to examine interpersonal problem solving skills, anger and anger expression styles of police officers according to their gender, rank, tenure, graduate school and self-esteem levels. ...
Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Matematik ve Fen Bilimleri Derslerinde Sentezleyen Zihin Özelliklerinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)
The aim of this study is to investigate to what extent do the 7th grade math and science curriculums involve the characteristics of synthesizing mind, to what extent do the students present the behaviours of synthesizing ...