• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
Search 
  •   DSpace Home
  • Eğitim Fakültesi
  • Eğitim Bilimleri Bölümü
  • Eğitim Bilimleri Bölümü Tez Koleksiyonu
  • Search
  •   DSpace Home
  • Eğitim Fakültesi
  • Eğitim Bilimleri Bölümü
  • Eğitim Bilimleri Bölümü Tez Koleksiyonu
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

xmlui.mirage2.discovery.showAdvancedFiltersxmlui.mirage2.discovery.hideAdvancedFilters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 25

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100

PISA 2012 Sonuçlarına Göre Okul Liderliği ve Okul Özerkliğinin Öğrenci Başarısına Etkisi 

Yılmaz Fındık, Leyla (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)
The study aims at examining the effects of school leadership and school autonomy on students’ reading literacy performance in Korea, Mexico and Turkey according to PISA 2012 results. In this context, in Korea, Mexico and ...

Üniversite Öğrencilerinin Öz-Yönetimli Öğrenme Becerilerinin İncelenmesi 

Aşkın, İlkay (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)
The main purpose of this study is to identify undergraduate students’ self-directed learning skills and to reveal the variance of these skills’ according to the variables such as school type, gender, subject area, grade, ...

Avrupa Birliği'nin Ortaöğretime Erişimi Arttırma Politikası Bağlamında Türkiye İçin Yeni Stratejiler 

Uzun, Hilal Zehra (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)
The purpose of this dissertation is to establish new strategies for the policy on increasing access to upper secondary education in Turkey in terms of the policy on increasing access to upper secondary education in European ...

Öğretim Elemanlarının Algılarına Göre Örgütsel Sinizm İle Tükenmişlik Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi 

Gün, Feyza (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)
In the current study, it was aimed to investigate the relationship of organizational cynicism and burnout of the academicians working in different faculties of four state universities located in Ankara. The participant ...

Gözlenen Gruplara ve Örtük Sınıflara Göre Belirlenen Değişen Madde Fonksiyonunun Karşılaştırılması 

Uyar, Şeyma (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)
Reference and focal groups are formed by generally regarding manifest variables (for example; gender) while differential item functioning (DIF) being examined. It is assumed that responses, by individuals to the item, ...

Ortaöğretim Kurumlarında Görev Yapan Öğretmenlerin Örgütsel İmaj Algıları İle İş Doyumu Düzeyleri Arasındaki İlişki 

Akbulut, Banu (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)
This study aims to reveal the relationship between the teachers organizationalimage perceptions and job satisfaction who serves at upper secondary schoolslocated in Altındağ and Çankaya districts of Ankara.This descriptive ...

Öğretmen Adaylarının Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Dersindeki Kavram Yanılgılarının İncelenmesi 

Demirbilek, Sibel (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)
The purpose of this study was to determine pre-service teachers’ common misconceptions in measurement and evaluation concepts. In accordance with this objective a two-tier multiple choice test which consists of 22 questions ...

Gey ve Lezbiyenlerde Açılma Süreci: Nitel Bir Araştırma 

Kabacaoğlu, Gökhan (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)
This qualitative study aimed to comprehensively examine the process of coming-out by gays and lesbians in a holistic manner. Qualitative research design was used in order to reflect the individual experiences of gays and ...

Polislerin Kişilerarası Problem Çözme Becerileri, Öfke ve Öfke İfade Tarzları 

Yılmaz, Emre (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)
This descriptive study was conducted to examine interpersonal problem solving skills, anger and anger expression styles of police officers according to their gender, rank, tenure, graduate school and self-esteem levels. ...

Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Matematik ve Fen Bilimleri Derslerinde Sentezleyen Zihin Özelliklerinin İncelenmesi 

Altındağ, Mustafa (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)
The aim of this study is to investigate to what extent do the 7th grade math and science curriculums involve the characteristics of synthesizing mind, to what extent do the students present the behaviours of synthesizing ...
  • 1
  • 2
  • 3
Hacettepe Üniversitesi Kütüphaneleri
Açık Erişim Birimi
Beytepe Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 297 6585-117 || Sağlık Bilimleri Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 305 1067
Bizi Takip Edebilirsiniz: Facebook | Twitter | Youtube | Instagram
Web sayfası:www.library.hacettepe.edu.tr | E-posta:openaccess@hacettepe.edu.tr
Sayfanın çıktısını almak için lütfen tıklayınız.
Contact Us | Send Feedback



DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Theme by 
Atmire NV
 

 


DSpace@Hacettepe
huk openaire onayı
by OpenAIRE

About HUAES
Open Access PolicyGuidesSubcriptionsContact

livechat

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherLanguageRightsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_indexFundingxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_subtypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherLanguageRightsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_indexFundingxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_subtype

My Account

LoginRegister

Discover

AuthorAkbulut, Banu (1)Altındağ, Mustafa (1)Aşkın, İlkay (1)Bozdağ, Faruk (1)Demirbilek, Sibel (1)Demirus, Kadriye Belgin (1)Durnalı, Mehmet (1)Erdem, Başak (1)Gün, Feyza (1)Kabacaoğlu, Gökhan (1)... View MoreSubjectAvrupa Birliği ortaöğretim politikası (1)Benlik saygısı (1)Child (1)Classical test theory (1)Computerized adaptive testing (1)Couple burnout (1)Curriculum evaluation (1)Decentralization (1)Differential ıtem functioning (1)Education policy of Turkey (1)... View MoreDate Issued
2015 (25)
Has File(s)Yes (25)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Theme by 
Atmire NV