Search
Now showing items 1-10 of 54
İngilizce Öğrenmeyi Zorlaştıran Faktörler
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017-12)
The purpose of this study is to determine the factors and the reasons that make English language learning difficult by the students and the teachers in the English language learning process. The study aims to present the ...
Toplam Test Puanı ve Alt Test Puanlarının Kestiriminin Hiyerarşik Madde Tepki Kuramı Modelleri ile Karşılaştırılması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)
In this study, the relationship between subtest and total test was investigated by using hierarchical item response theory models in order to contribute to reliable subtest and total test score estimates. The RMSE and ...
Yaratıcılığın ve Madde Yazarlığı Eğitiminin Ölçme Aracının Psikometrik Özelliklerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017-06-19)
The aim of this research is to determine the effect of the item writer’s creativity and item writing education on the psychometric properties of the items developed, and the tests made up with these items. For this purpose, ...
Çocuklarda Ayrılık Kaygısı ile Anne-Babanın Ayrılık Kaygısı ve Ebeveynliğe Yönelik Tutumları
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)
In this study, it is aimed that examining the relation between the separation anxiety of the children and separation anxiety of parents and their attitudes towards parenting. For this purpose, 467 mothers-fathers resident ...
Ortaokul 5. Sınıf Matematik Dersi Öğretim Programının Stake’in Uygunluk-Olasılık Modeline Göre Değerlendirilmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017-12)
The basic aim of the present study was to evaluate the middle school fifth grade math curriculum, which was applied as of 2013-2014 academic year, according to Stake’s Congruence-Contingency Model in terms of antecedents, ...
Gerçek ve Üretilmiş Veri Setlerinde Çok Boyutlu Bireyselleştirilmiş Bilgisayarlı Test Uygulama Sonuçlarının İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)
This study aims to develop a multi-dimensional computerized adaptive test (MCAT) that measures grammar and vocabulary knowledge as well as general ability of the students attending Anadolu University School of Foreign ...
Okul Yöneticilerinin Kuantum Liderlik Davranışlarının Örgütsel Zekâ Düzeyine Etkisi (Zonguldak İli Örneği)
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)
The current research is a descriptive study which aims to determine the impact of quantum leadership behaviours of school principals on the organizational intellegence level according to the perceptions of teachers. The ...
Üniversite İngilizce Hazırlık Sınıflarında Öğrencilerin ve Okutmanların Öğrenen Özerkliği İle İlgili Görüşleri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)
The aim of the study is to reflect the opinions about leaner autonomy of the learners who study foreign languages and of the instructors teaching foreign languages in prep classes. In accordance with this aim, a school of ...
Bilişsel Tanı Ve Çok Boyutlu Madde Tepki Kuramı Modellerinin Karşılıklı Uyumlarının İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017-09-01)
In this study
,
interchangeable use of cognitive diagnosis
models (CDM) and
multidimensional item response theory (MIRT) models, which have common
features, were investigated
.
T
his
study ...
Üstün Yetenekli Öğrencilere Yönelik Zenginleştirilmiş Öğretim Programının Bilimsel Süreç Becerilerine ve Başarıya Katkısına İlişkin Eylem Araştırması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)
This study is prepared due to the lack of the science curriculum for gifted students
by considering their needs and the struggles at the institutions which provide
education for them to develop an enriched science ...