Search
Now showing items 1-7 of 7
Üniversite Öğrencilerinde Affetme, Bitirilmemiş İşler ve Öfke
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)
This research is a descriptive study that examines the relationship between university students' forgiveness, unfinished business and trait anger. In this study, relations between forgiveness and trait anger and gender ...
Liselerde Öğrenci ve Öğretmenlerin Güvenli Okul İklimi Algıları İle Öğrencilerin Akademik Başarıları Arasındaki İlişki
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)
The study aims at examinig the relationship between students and teachers safe
school perceptions and student academic achievement in high school level in
Ankara.In this context ,safe schools,safe school climate,safe ...
Evli Bireylerde Aldatma Eğilimi, Bilişsel Duygu Düzenleme ve Kişilik Özellikleri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)
The purpose of present study is to investigate married individuals' infidelity tendency in accordance with cognitive emotion regulation and characteristics of personality. The sample of the study consists of 257 married ...
Ortaokul Son Sınıf Öğrencilerinin Matematik Başarısını Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi: Nijer-Zinder Örneği
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)
This work aims at putting forth the effects of personal, sosioeconomic and attitude
factors and the level of effect for each factor on the performance of final yers students i
the junior high school in mathematics. The ...
Öğrenci, Öğretmen ve Okul Özelliklerinin Öğrencilerin TEOG Matematik Başarıları Üzerindeki Etkilerinin Hiyerarşik Doğrusal Modelle İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)
The aim of this study is analyzing whether there is a relationship between
students, teachers and characteristics of a school in Maths points gotten in the first
session of TEOG, the exam for passing from secondary school ...
Lise Öğrencilerinin 21. Yüzyıl Becerilerinin Öğrenci Tükenmişliği ve Okul Bağlılığı İle İlişkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)
This study aims to determine the relation of high school students' 21st century skills with their burnout and school engagement levels in the Çankaya district of Ankara. In this context, the study attemps to determine ...
Kâğıt-Kalem, Bilgisayar ve Tablet Ortamında Gerçekleştirilen Sınavlar İçin Ölçme Değişmezliğinin ve Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)
The aim of this study is to examine the measurement invariance of the paper-pencil,
computer based and tablet based exams across application environment, to
investigate whether there is any difference in exam duration ...