Search
Now showing items 1-8 of 8
Bireyselleştirilmiş Çok Aşamalı Testlerin Test Birleştirme Yöntemlerine Göre İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-02-19)
In this research, the performance of top-down and bottom-up test assembly methods were compared according to the sample size, panel design and module length of the Adaptive Multistage Tests (MST). MSTs formed according to ...
Pısa 2012'de Yer Alan Duyuşsal Özelliklerin Matematik Başarısını Sınıflama Doğruluğunun İncelenmesi: Şangay, İspanya Ve Peru Örneği
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)
The purpose of this research is to determine to what extent academic classification is supported by the mathematics literacy performance in PISA 2012 of students from China-Shanghai, Spain and Peru among the participating ...
Oecd Ülkeleri İle Türkiye'nin Eğitim Harcamalarının Karşılaştırılması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)
The purpose of this study is to analyze the relationship between Turkey and the selected OECD countries related to educational expenditures and academic success. The content of this study consists of the selected 5 countries ...
Türkiye'de PISA Uygulamasına Katılan Öğrencilerin Bilgi ve İletişim Teknolojilerine Erişimlerinin PISA Sonuçlarını Yordama Düzeyleri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)
The purpose of this study is to assess the Turkish students’ success in science, mathematics and reading literacy in PISA 2009 and PISA 2012 according to their access and user levels of information and communication ...
Bazı Gelişmiş Ülkeler İle Nijer’de Sınıf Öğretmenlerinin Eğitimi Ve İstihdamı Konusunda Karşılaştırmalı Bir Analiz
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-12)
This study is a comparative study between some developed countries and Republic of Niger about training and employment conditions of primary school teachers. The study aimed to identify strengths and weaknesses of the ...
Almanya ve Türkiye'nin PISA 2000-2015 Sonuçlarındaki Değişimin İncelenmesi ve PISA Sonrası Almanya’daki Eğitim Reformları
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)
The purpose of this study is to compare the PISA results of Turkey and Germany up to the year 2015 and to investigate factors affecting the academic success in each country. The study was conducted with 25.536 students ...
Pısa Başarısını Tahmin Etmede Kullanılan Veri Madenciliği Yöntemlerinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-04)
In this study, it was tried to determine the use of data mining and machine learning approach in the field of education and the level of reliability and validity of the results obtained based on these algorithms. In the ...
Öğrencilerin PISA Matematik Başarılarının Yordanmasında Veri Madenciliği Yöntemlerinin Karşılaştırılması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-01-31)
The purpose of this study is to examine the performance of Naive Bayes, nearest neighborhood, artificial neural networks, and logistic regression analysis in terms of sample size and test-data ratio in classifying students ...