Search
Now showing items 1-3 of 3
PISA Uygulamalarında Okuma-Matematik-Fen Okuryazarlığı Puanlarındaki Değişimin Çok Değişkenli-Çok Düzeyli Model İle İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
The aim of this research is to determine the variables at school and student level that affect together the maths-reading-science performances of Turkish students that participated in PISA 2009-2012-2015 practices. Within ...
Pısa 2015 Uygulamasındaki Maddelerin Kültüre Göre Değişen Madde Fonksiyonu Acısından İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-05-30)
The aim of this study is to research whether or not the attitude items towards sciences in PISA 2015 student questionnaire including differential item functioning (DIF) in terms of language and culture. Generalized Mantel ...
Differential Item Functioning Analysis Of Pısa 2015 Reading Items: Singapore, Australia And USA
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07)
The purpose of this study is to determine whether there is DIF in the PISA 2015
reading section items from Singapore, Australia and the United States by
employing the Mantel-Haenszel and the Logistic Regression methods. ...