• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
Browsing İlköğretim Bölümü Tez Koleksiyonu by Language 
  •   DSpace Home
  • Eğitim Fakültesi
  • İlköğretim Bölümü
  • İlköğretim Bölümü Tez Koleksiyonu
  • Browsing İlköğretim Bölümü Tez Koleksiyonu by Language
  •   DSpace Home
  • Eğitim Fakültesi
  • İlköğretim Bölümü
  • İlköğretim Bölümü Tez Koleksiyonu
  • Browsing İlköğretim Bölümü Tez Koleksiyonu by Language
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browsing İlköğretim Bölümü Tez Koleksiyonu by Language "tur"

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z

Sort by:

Order:

Results:

Now showing items 1-20 of 146

  • title
  • issue date
  • submit date
  • xmlui.ArtifactBrowser.ConfigurableBrowse.sort_by.indexing
  • ascending
  • descending
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • 0-36 AY ÇOCUKLARA YÖNELİK RESİMLİ ÇOCUK KİTAPLARININ BİR ANALİZİ 

      Taşcı, Esra (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-06)
      Children's books, children's; mental, social, emotional, language and personality development, aesthetic tendencies development, reading habits are expected to contribute to such a multidimensional development. The ...
    • 3-6 Yaş Çocuklarının Ebeveynlerine Bağlanma Stilleri: Tek ve Evli Ebeveynlerin Karşılaştırılması 

      Eraslan, Şerife (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
      The aim of this research is to investigate the relationship between attachment styles of 3-6 year-old preschool children with single and married parents, and of these parents to their own parents. The materials of this ...
    • 48-66 Aylık Çocukların Bilimsel Süreç Becerileri ve Matematik Kavramları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi 

      Kuru, Nilüfer (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)
      In this study relation between science process skills and mathematical concepts ofchildren with ages varying between 48-months and 66-months is analyzed.Science process skills and mathematical concepts of children are ...
    • 5, 6 ve 7. Sınıf Öğrencilerinin Yüzdeler Konusunda Sayı Duyularının İncelenmesi 

      Yapıcı, Ayşenur (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)
      The aim of this research was to investigate 5, 6 and 7th grade students number sense related to percent in terms of their grade level, gender and components of number sense.The study group consists of 454 5, 6 and 7th ...
    • 5-6 Yaş Çocuklarının Matematik Kavramları İle Yaratıcılıkları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi 

      Burgazlı Osanmaz, Müleyke Sadiye (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)
      This study aims to explore the relationship between children’s knowledge of mathematic concepts and creativity skills. Relational screening model was used in this quantitative study. The study group consists of 81 children ...
    • 5. ve 6. Sınıf Oğrencilerinin Kazanım Değerlendirme Uygulaması Sonuclarının Bilişsel Alanlar Acısından Karşılaştırılması 

      Taşyaran , Selin (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
      The subject of this study will be to examine the conclusion to multiple choice questions on the basis of cognitive fields by grade same 5 and 6 students who participated in all 4 Gain Assessment Practice (KDU) implemented ...
    • 60-72 Aylık Çocukların Ekolojik Görüşlerinin Okullarda Orman Programı Kapsamında Hazırlanan Etkinliklere Göre İncelenmesi 

      Macun, Ahmet (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
      This study examines ecological views of children aged 60-72 months changed following environmental education activities prepared by the researcher and carried out with the children, scope of the “Learning About Forests” ...
    • 7. Sınıf Öğrencilerinin İspata Yönelik Algı ve İspat Yapabilme Becerilerinin İrdelenmesi 

      Aylar, Ebru (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)
      This study aims to determine the ability and perceptions of students towards proof after a teaching process with the objective of developing the perceptions and skills of 7th grade students towards proof. Accordingly, the ...
    • 8. Sınıf Öğrencilerinin Fen ve Teknoloji Dersine Yönelik Metaforik Algıları 

      Toplu, Hasan (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015-10-14)
      ABSTRACT The aim of the thesis is to identify metaphorical perceptions of 8th grade students in secondary school towards the science and technology courses and to uncover the relationships between the level of motivation ...
    • Aile Temelli Okuma Yazmaya Hazırlık Programının Çocukların Okuma Yazmaya Hazırlık Becerilerine Etkisi 

      Altınkaynak, Şenay Özen (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)
      The purpose of this study is to develop a readiness program which is convenient for development characteristics of children at pre-school stage, interests, needs and expectations of families and children, pre-school education ...
    • Amasya İlindeki Sınıf Öğretmenlerinin Ağız ve Diş Sağlığı Konusundaki Bilgi ve Davranışları 

      Yüksel, Reyhan (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-03-31)
      The aim of this research was to evaluate the knowledge and behaviors of primary school teachers related to oral and dental health. In line with this purpose, relationship between primary school teachers’ demographic ...
    • untranslated

      Anaokuluna Devam Eden Çocukların Oyun Davranışları ve Oyunlarında Ortaya Çıkan Zorbalık Davranışları 

      Aslan, Özge Metin (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)
      This study was conducted in the relational screening model, using the method of the technique of observing bullying and play behaviors of children in kindergarten appearing during play. Data of the study were collected ...
    • untranslated

      Ankara İli Sınırları İçindeki Özel ve Resmi Anasınıfı ve Anaokulu Bahçelerinin Kullanım Yönünden İncelenmesi 

      Başbay, Ayten Merve (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2012)
      This work aims to analyze the patterns of use, equipment types and their state in public and private kindergarten playgrounds within the Province of Ankara. The analysis group consists of 39 randomly selected schools ...
    • Annelerin Duygu Sosyalleştirme Davranışları İle Çocukların Duyguları Anlama Becerisi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi 

      Pala, Şengül (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
      The aim of this study is to investigate the relationship between mothers’ emotion socialization behaviors and emotion understanding skills of children. Sample consist of 50 children who continuing preschool and their mothers ...
    • Araştırmaya Dayalı Fen Öğretimine Yönelik Hazırlanan Mesleki Gelişim Programı Boyunca Sınıf Öğretmenlerinin Gelişimlerinin İzlenmesi 

      Büyükşahin, Yasemin (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)
      The aim of the study is to determine the effect of the professional development program for inquiry based science teaching on the development of classroom teachers. The teacher's development has been examined in terms ...
    • Argümantasyon Destekli Araştırma-Sorgulamaya Dayalı Öğretim Uygulamalarının Fen Öğretmen Eğitimindeki Etkililiği 

      Ecevit, Tuğba (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)
      The aim of the study is to develop, implement and evaluate argumentation-based inquiry teaching practices. In this context, the practices based on argumentation-based inquiry have been developed to educate individuals who ...
    • Argümantasyon Tabanlı Bilim Eğitiminde Biçimlendirici Değerlendirme: Bir Konuşma Çözümlemesi Araştırması 

      Şardağ, Metin (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
      In this study, the participant teachers' pedagogical aims and interactive resources, and the questions that teachers use as an interactional resource in the informal formative assessment process and purposes of using these ...
    • Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme Yaklaşımının Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fen Kavramlarını Anlamalarına ve Argümantasyon Becerilerine Etkisi 

      Sabancı Yalçın, Özge (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
      In this research, it was aimed to investigate the effect of argument based inquiry approach on preservice primary school teachers’ conceptual understanding and argumentation skills. This study was conducted for 25 weeks ...
    • Bilim Uygulamaları Dersi için FETEMM Merkezli Bir Öğretim Programı Önerisi ve Etkililiği 

      Gül, Esma (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-01-24)
      The aim of the research is to determine the effects of STEM-based curriculum on seventh grade students' attitudes towards science process skills, attitudes towards science courses, attitudes towards socio-scientific aspects, ...
    • Bilimin Doğasının Fen Konularına Entegrasyonunda Biçimlendirici Değerlendirme Uygulamalarının Bilimin Doğasının Öğrenimine Etkisi 

      Bala, Vildan Gaye (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)
      The purpose of this study was to determine the influence of formative assessment applications in addition to widely used explicit-reflective approach on teaching nature of science to seventh grade primary school students ...
      Hacettepe Üniversitesi Kütüphaneleri
      Açık Erişim Birimi
      Beytepe Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 297 6585-117 || Sağlık Bilimleri Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 305 1067
      Bizi Takip Edebilirsiniz: Facebook | Twitter | Youtube | Instagram
      Web sayfası:www.library.hacettepe.edu.tr | E-posta:openaccess@hacettepe.edu.tr
      Sayfanın çıktısını almak için lütfen tıklayınız.
      Contact Us | Send Feedback



      DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
      Theme by 
      Atmire NV
       

       


      DSpace@Hacettepe
      huk openaire onayı
      by OpenAIRE

      About HUAES
      Open Access PolicyGuidesSubcriptionsContact

      livechat

      sherpa/romeo

      Browse

      All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherLanguageRightsIndexing SourceFundingxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_subtypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherLanguageRightsIndexing SourceFundingxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_subtype

      My Account

      LoginRegister

      DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
      Theme by 
      Atmire NV