• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
Browsing Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Bölümü Tez Koleksiyonu by Issue Date 
  •   DSpace Home
  • Eğitim Fakültesi
  • Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Bölümü
  • Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Bölümü Tez Koleksiyonu
  • Browsing Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Bölümü Tez Koleksiyonu by Issue Date
  •   DSpace Home
  • Eğitim Fakültesi
  • Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Bölümü
  • Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Bölümü Tez Koleksiyonu
  • Browsing Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Bölümü Tez Koleksiyonu by Issue Date
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browsing Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Bölümü Tez Koleksiyonu by Issue Date

Sort by:

Order:

Results:

Now showing items 1-20 of 39

  • title
  • issue date
  • submit date
  • xmlui.ArtifactBrowser.ConfigurableBrowse.sort_by.indexing
  • ascending
  • descending
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Öğrencilerin Isı, Sıcaklık ve İç Enerji Kavramlarını Anlama Düzeyleri ile Öğrenme Yönelimleri ve Bazı Duyuşsal Karakteristikler Arasındaki İlişkinin İncelenmesi 

      Gülbaş, Etna (Fen Bilimleri Enstitüsü, 2013)
      The purpose of this study is to investigate the relationships among students' understandings of heat, temperature and internal energy, learning orientations and some affective characteristics related to physics. In this ...
    • Animasyonlarla Öğretimin ve Eğitsel Oyunların "Çöktürme Titrimetrisi" Konusunda Akademik Başarı Üzerine Etkisi 

      Kunduz, Nazan (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)
      The aim of this study is to develop animation and computer aided education materials based on the 7E
    • Matematik Eğitiminde Argümantasyon ve Kanıt Süreçlerinin Analizi ve Karşılaştırılması 

      Güneş, Selin (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)
      Argumentation is a process in which students progressively work on a given statement or theorem individually or share their opinions, hypothesis and intuitions in a group with their friends before they prove the given ...
    • Bağlam Temelli Öğrenme Ile Desteklenen Bütünleştirici Öğrenme Modelinin Öğrencilerin Kimya Öğretimine Yönelik Tutum, Motivasyon ve Başarılarına Etkisi 

      Merve Ulusoy, Fatma (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)
      In this research, the aim was to teach Halogens subject included in 10th class chemistry course curr
    • Uzamsal Yetenek, Bileşenleri ve Uzamsal Yeteneğin Geliştirilmesi Üzerine 

      Sezen Yüksel, Nazan (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)
      One of the aim of this study is; to determine the spatial ability in terms of components; such as m
    • Ses Bilgisi Ve Akustik Konusunda Geliştirilen Etkinliklerin Müzik Ve Fizik Öğretmen Adaylarının Tutum ve Başarı Düzeylerine Olan Etkisinin Araştırılması 

      Gürer Yücel, Filiz (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)
      When physics education area literature is examined, it is seen that understanding of interdisciplina
    • Dokuzuncu Sınıflarda Enerji Konusunun Öğretimi Üzerine Bir Durum Çalışması 

      Bezen, Sevim (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)
      In this study, it was aimed to describe the way that energy is taught as a topic in Grade 9 at secondary schools. Due to the purpose of the study, which involves a detailed description of the current situation, a descriptive ...
    • Ortaöğretimde Sağlık Okuryazarlığı 

      Sönmez, Suzan (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)
      Objective of this study is to determine the health literacy level of students who are attending to secondary education and their attitudes against health literacy and evaluating biology and medical knowledge books with ...
    • Lise Modern Fizik Konularının İki Farklı Öğretim Programına Göre Öğrenilme Durumlarının Karşılaştırılması 

      Eryılmaz, Özlem (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)
      In the present study, the effects of teaching modern physics subjects with two different physics course books on students achievement, problem solving skills and attitudes were investigated. One of these books was written ...
    • Çoklu Zeka Kuramına Dayalı Öğretimin Öğrencilerin Fizik Başarısına ve Fizik Dersine İlişkin Tutumlarına Etkisinin İncelenmesi 

      Öztürk, Hatice (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)
      The main purpose of this study was to compare the effectiveness of multiple intelligences based instruction over traditionally designed instruction on ninth grade students achievement in the unit of force and motion and ...
    • Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme Yaklaşımının Öğretmen Adaylarının Çözeltiler Konusunda Başarısına ve Eleştirel Düşünme Eğilimlerine Etkisi 

      Koçak, Kübra (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)
      Within the scope of Solutions as a course topic, this study aims to examine the impact of laboratory applications which are designed by adopting Argumentation-Based Science Learning (ABSL) approach on pre-service teachers ...
    • Ortaöğretim Biyoloji Öğretimi Programının Yaban Hayatı Bileşenleri Açısından Değerlendirilmesi 

      Arıkan, Kalender (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)
      The main purpose of this study was to determine the presentation, situation andadequacy of wildlife component in secondary school biology curricula and 9, 10,11 and 12. classes biology textbooks in terms of images and ...
    • Belirtisiz Mantıktan Yararlanılarak Ortaöğretim Matematik Öğretmenliği Öğrencilerinin Öğretmenlik Uygulaması Başarılarının Değerlendirilmesi 

      Öcal, Ayşe (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)
      EVALUATION OF TEACHING PRACTICE PERFORMANCE OF STUDENTS OF SECONDARY MATHEMATICS EDUCATION BY USING FUZZY LOGIC Ayşe ÖCAL ABSTRACT With the developments in science and technology the areas in which the “Fuzzy ...
    • Ortaöğretim Öğrencilerinin Yenilenebilir Enerji Kaynakları Konusundaki Farkındalık Düzeylerinin Belirlenmesi 

      Çakırlar, Esra (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)
      With this study, it was aimed to determine high school students’ levels of awareness about renewable energy sources.This study is a mixed method research that used qualitative and quantitative methods together. For ...
    • Süreç Odaklı Rehberli Sorgulayıcı Öğrenme Ortamında Öğrencilerin Elektrokimya Konusundaki Kavramsal Anlamaları ve Özdüzenleyici Öğrenme Becerilerinin İncelenmesi 

      Şen, Şenol (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)
      The purpose of this study was to investigate the effect of Process Oriented Guided Inquiry Learning (POGIL) method compared to traditional teaching method on 11th grade students’ conceptual understanding of electrochemistry ...
    • Investigating 12Th Grade Students' Cognitive Structures about the Atom Concept Using Different Assessment Tools 

      Ekinci, Serkan (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)
      The main purpose of this study was to investigate 12th grade students cognitive structures about the atom concept with the help of concept mapping, semi structured interview, and drawing tools. 299 students from five ...
    • Öğrencilerin İki Değişkenli Fonksiyon Kavramını Anlamalarının Apos Teorisi İle Analizi 

      Şefik, Özgün (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)
      In this research, the students' understanding of two variable functions was analyzed within the framework of APOS theory. In the study, the case study of qualitative research methods has been used. The study/research group ...
    • Biyoloji Öğretmen Adaylarının Yakın Çevrelerindeki Ağaçları Tanıma Düzeyleri: Ankara İli Örneği 

      Mercan, Gamze (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017-01-25)
      The aim of this research is to determine the level of awareness of the trees in the environment of the students who are studying at Hacettepe and Gazi Universities Biology Education Department. The sample of the research ...
    • Matematik Dersinde Kullanılan Öğretimsel Görevlerin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi 

      Ünal, Gözde (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)
      The purpose of this study is to evaluate the different types of tasks in the literature in terms of succes, difficulty, appropriateness of tasks, choice of tasks, contribution to personal and social development of students, ...
    • Kanıt Yapma Sürecinin Habermas Akılcı Davranış Modeli İle Analizi 

      Urhan, Selin (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)
      Habermas’ construct of rational behaviour is one of the means whose adaptation is made with the aim of determining the difficulties learners go through in the process of proof and arranging the proof teaching to reduce ...
      Hacettepe Üniversitesi Kütüphaneleri
      Açık Erişim Birimi
      Beytepe Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 297 6585-117 || Sağlık Bilimleri Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 305 1067
      Bizi Takip Edebilirsiniz: Facebook | Twitter | Youtube | Instagram
      Web sayfası:www.library.hacettepe.edu.tr | E-posta:openaccess@hacettepe.edu.tr
      Sayfanın çıktısını almak için lütfen tıklayınız.
      Contact Us | Send Feedback



      DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
      Theme by 
      Atmire NV
       

       


      DSpace@Hacettepe
      huk openaire onayı
      by OpenAIRE

      About HUAES
      Open Access PolicyGuidesSubcriptionsContact

      livechat

      sherpa/romeo

      Browse

      All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherLanguageRightsIndexing SourceFundingxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_subtypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherLanguageRightsIndexing SourceFundingxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_subtype

      My Account

      LoginRegister

      DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
      Theme by 
      Atmire NV