Browsing Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Bölümü Tez Koleksiyonu by Rights "info:eu-repo/semantics/closedAccess"
Now showing items 1-5 of 5
-
Fizik Öğretmen Adaylarının Elektrik Alan Ve Manyetik Alan İle İlgili Zihinsel Modelleri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)Within the scope of this study, 22 pre-service physics teachers were selected using maximum variation sampling method and then mental models of these students were determined about electric and magnetic field concepts. In ... -
Matematik Dersinde Kullanılan Öğretimsel Görevlerin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)The purpose of this study is to evaluate the different types of tasks in the literature in terms of succes, difficulty, appropriateness of tasks, choice of tasks, contribution to personal and social development of students, ... -
Modelleme Tabanlı Argümantasyonun Öğrencilerin Bilimin Doğasını Kavramalarına Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)The purpose of this study is to examine the effects of Modeling Based Argumentation (MBA) method on subject of magnets in the physical learning environment on students' nature of science conceptions, modeling and argumentation ... -
Öğrencilerin İki Değişkenli Fonksiyon Kavramını Anlamalarının Apos Teorisi İle Analizi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)In this research, the students' understanding of two variable functions was analyzed within the framework of APOS theory. In the study, the case study of qualitative research methods has been used. The study/research group ... -
Özel Yetenekli Öğrencilerin Karmaşık Sayılar Konulu Etkinlikler ile Üstbilişsel Bilgi ve Becerilerinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-08-23)Gifted students can organize their own learning environments to achieve their goals and these characteristics are associated with the concept of metacognition. They can make more progress in metacognition than other students ...