• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
Search 
  •   DSpace Home
  • Eğitim Fakültesi
  • Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Bölümü
  • Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Bölümü Tez Koleksiyonu
  • Search
  •   DSpace Home
  • Eğitim Fakültesi
  • Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Bölümü
  • Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Bölümü Tez Koleksiyonu
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

xmlui.mirage2.discovery.showAdvancedFiltersxmlui.mirage2.discovery.hideAdvancedFilters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-9 of 9

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100

Matematik Dersinde Kullanılan Öğretimsel Görevlerin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi 

Ünal, Gözde (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)
The purpose of this study is to evaluate the different types of tasks in the literature in terms of succes, difficulty, appropriateness of tasks, choice of tasks, contribution to personal and social development of students, ...

Kanıt Yapma Sürecinin Habermas Akılcı Davranış Modeli İle Analizi 

Urhan, Selin (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)
Habermas’ construct of rational behaviour is one of the means whose adaptation is made with the aim of determining the difficulties learners go through in the process of proof and arranging the proof teaching to reduce ...

Biyoloji Öğretmenlerinin Beyin İşlevlerine İlişkin Doğru Bilinen Yanlışlarının (Nöromitlerinin) Belirlenmesi 

Gülsün, Yeliz (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)
As a result of advances in medicine and neurology, neuroscience is an important research area in the literature. In the area of neuroscience education, which is a disciplinary science branch, it has attracted the attention ...

Matematik Öğretmenliği İle Matematik Bölümü Programlarının Karşılaştırılması Ve Yeterlilikler Çerçevesinde Öğrenci Görüşleri 

Özdemir, Başak (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)
The aim of this study is to compare Mathematics Teacher Training Programs (4 years) and Bachelor of Mathematics Programs. In Turkey, there are 13 universities having Faculty of Education that grows Mathematics teachers, ...

Fen ve Biyoloji Öğretmen Adaylarının Arkebakteri, Bakteri ve Protista Âlemleri Hakkındaki Bilgi Düzeyleri ve Kavram Yanılgıları 

Bektaşlı , Filiz (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-07-24)
This study aimed to reveal knowledge levels and the misconceptions of preservice science and biology teachers about archaeabacteria, bacteria and protista kingdoms. In this context, pre-service science and biology teachers’ ...

Lys Matematik Sorularının Ve 11-12. Sınıf Matematik Ders Kitaplarının Dil-İçerik Açısından İncelenmesi 

Konak, Zeynep Mevhibe (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-11)
In this study, 11th and 12th grade advanced mathematics textbooks and 2017 Undergraduate Placement Exam (LYS) mathematics questions were examined in terms of language, content and word frequency. In the study, a mixed ...

Özdüzenleyici Bilişsel Stratejilerle Zenginleştirilmiş 7e Öğrenme Modelinin Öğrencilerin Enerji Konusundaki Başarılarına ve Bilimsel Süreç Becerilerine Etkisi 

Demirörs, Fulya (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)
The purpose of this study is to investigate the effects of 7E learning model enriched with self-regulated cognitive strategies and also the effects of the 7E learning model on the performance of 9th grade students in the ...

Fizik Öğretmen Adaylarının Elektrik Alan Ve Manyetik Alan İle İlgili Zihinsel Modelleri 

Dinçer, Tuğbanur (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)
Within the scope of this study, 22 pre-service physics teachers were selected using maximum variation sampling method and then mental models of these students were determined about electric and magnetic field concepts. In ...

Lise Öğrencilerinin Sürtünme Kuvveti, İvme ve Eylemsizlik Kavramlarıyla İlgili Bilişsel Yapılarının Araştırılması 

Tavukçuoğlu,Erdem (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)
This study aims to determine high school students’ cognitive structures in relation to the concepts of “force of friction”, “acceleration” and inertia”- which are among the basic concepts of mechanics. The participants ...
Hacettepe Üniversitesi Kütüphaneleri
Açık Erişim Birimi
Beytepe Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 297 6585-117 || Sağlık Bilimleri Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 305 1067
Bizi Takip Edebilirsiniz: Facebook | Twitter | Youtube | Instagram
Web sayfası:www.library.hacettepe.edu.tr | E-posta:openaccess@hacettepe.edu.tr
Sayfanın çıktısını almak için lütfen tıklayınız.
Contact Us | Send Feedback



DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Theme by 
Atmire NV
 

 


DSpace@Hacettepe
huk openaire onayı
by OpenAIRE

About HUAES
Open Access PolicyGuidesSubcriptionsContact

livechat

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherLanguageRightsIndexing SourceFundingxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_subtypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherLanguageRightsIndexing SourceFundingxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_subtype

My Account

LoginRegister

Discover

AuthorBektaşlı , Filiz (1)Demirörs, Fulya (1)Dinçer, Tuğbanur (1)Gülsün, Yeliz (1)Konak, Zeynep Mevhibe (1)Tavukçuoğlu,Erdem (1)Urhan, Selin (1)Özdemir, Başak (1)Ünal, Gözde (1)SubjectBiyoloji Eğitimi (2)Fizik Eğitimi (2)11-12. Sınıf Ders Kitapları (1)7E Öğrenme Modeli (1)Akılcılık (1)Arkebakteriler (1)Bakteriler (1)Beyin (1)Bilgi Düzeyi (1)Bilimsel Süreç Becerileri (1)... View MoreDate Issued
2018 (9)
Has File(s)Yes (9)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Theme by 
Atmire NV