• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
Browsing Grafik Bölümü Tez Koleksiyonu by Department 
  •   DSpace Home
  • Güzel Sanatlar Fakültesi
  • Grafik Bölümü
  • Grafik Bölümü Tez Koleksiyonu
  • Browsing Grafik Bölümü Tez Koleksiyonu by Department
  •   DSpace Home
  • Güzel Sanatlar Fakültesi
  • Grafik Bölümü
  • Grafik Bölümü Tez Koleksiyonu
  • Browsing Grafik Bölümü Tez Koleksiyonu by Department
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browsing Grafik Bölümü Tez Koleksiyonu by Department "Grafik"

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z

Sort by:

Order:

Results:

Now showing items 1-20 of 119

  • title
  • issue date
  • submit date
  • xmlui.ArtifactBrowser.ConfigurableBrowse.sort_by.indexing
  • ascending
  • descending
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • 2 BOYUTLU VEKTÖREL ANİMASYON PROGRAMLARININ HAREKETLİ GRAFİK YÖNTEMLERİNDE KULLANIMI VE BİR UYGULAMA 

      Leblebici, Elvin (Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022-01-24)
      Animation can be defined as the transformation of static objects into moveable form according to a specific construction. Motion graphics are pieces of animation or footage that creates the illusion of different kinds of ...
    • 3 Boyutlu Animasyon Yapımlarında Anlatım Unsuru Olarak Aydınlatma: Örnek Bir Çalışma 

      Çakın, Ahmet Çağrı (Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019)
      Innovations in information technologies for nearly half a century has effected our daily lives and forced us to transform and change in many ways. At present, artworks that can not be produced with the traditional tools ...
    • 6 Yaş ve Üzeri Çocuk Kitapları için Sürdürülebilirlik Kavramı Çerçevesinde Bir Örnek Uygulama 

      Kuşçuoğlu, Ayşegül (Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022-01-06)
      Sustainability is a topic that has come to the fore in the world and in our country recently. The idea of a sustainable life, which includes the borders of the world and future generations, has become increasingly important. ...
    • 6-8 Yaş Çocuklarda Renk Görme Eksikliği Tanısına Yönelik Etkileşimli Masal Tasarım ve Uygulaması 

      Delil, Semih (Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018)
      Seeing colors is and ability that we use in everyday life and that we don’t deliberate unless we live a problem about it. But there is lots of people living color seeing problems in their daily lives. Those people don’t ...
    • Afiş Tasarımlarında Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları 

      Atasoy, Seda Nur (Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018)
      The current study aims at supporting that the practices and developments of Augmented Reality technology mostly mentioned in the field of computer engineering has started to take place in the field of design; examining ...
    • AFİŞLERDE KÜLTÜREL ÖZELLİKLERİN İNCELENMESİ; ANTALYA ALTIN PORTAKAL İLE CANNES FİLM FESTİVALİ AFİŞLERİNİN GÖSTERGEBİLİMSEL KARŞILAŞTIRMALI ÇÖZÜMLEMELERİ VE KURUMSAL AFİŞ UYGULAMALARI 

      ERBEKTAŞ ASLAN, Burcu (Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2023-01)
      The cultural characteristics of societies undoubtedly differ from each other. These differences condition structural and contextual change with the evolution of both ethnic, local or national culture and historical conditions. ...
    • Algoritmik Biyomimikri Yöntemi ile Dijital Tasarım 

      Dündar, Sadi Kerim (Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019-06-28)
      At the beginning of the 21st century, with the Fourth Industrial Revolution: Industry 4.0 a new age has begun and a new life model is taking shape. The digital atmosphere covers the physical atmosphere and appears as the ...
    • Artırılmış Gerçeklik ile Bir Mobil Uygulama: Anadolu Medeniyetleri Müzesi Örneği 

      Alican, Özgür (Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2017-06-22)
      In this thesis the Augmented Reality technology is researched with its all general aspects. In the first section, the problem, the aim of the study and the goals to be achieved at the end of working with the precaution are ...
    • Bilgilendirme ve Yönlendirme Tasarımı Bağlamında Otogar Grafikleri ve Bir Uygulama 

      Ay, Şevval (Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2021)
      In this study, it is aimed to examine the bus terminal graphics in the context of accessing information and finding direction in this framework, identifying its problems, developing suggestions for solving the identified ...
    • Bilgisayar Oyunları Konsept Sanatında Kurgu ve Grafik Tasarım; Bir Konsept Sanatı Kitabı Uygulaması 

      Kaş, Çağrı (Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)
      It can be said that it emerged with the development and evolution of technology, but computer games have a great place in today's entertainment world, where they continue to develop. It is possible to come across examples ...
    • Bilgisayar Oyunlarının Yapım Sürecinde Konsept Tasarımı, Üretilmesi ve Uygulanması 

      Işık, Can İnan (Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019-08-23)
      Computer games, could be determined as the side outcome of the technologic advancements in the 1940’s. At first what started as a hobby among computer engineers has evolved drastically until present day. The present revenue ...
    • Bilgisayar Oyunu Konsept Tasarımı Alanında Özgünlüğün Tartışılması ve Alternatif Konsept Tasarım Uygulaması 

      Kocaman, Bilalcan (Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2021-07-28)
      Computer games were first developed by engineers and software developers for more expe-rimental purposes during the development phase of of computer Technologies, and the fact that computer games were seen as entertainment ...
    • Bilgisayar Teknolojileri ve Tasarım Yazılımlarındaki Gelişmelerin Görsel İletişim Tasarımı Alanına Etkileri 

      Baran, Hüseyin (Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2017)
      The reflection of transform of ideas and goings on around of humanbeing moves on cages wall to rocks paintings in mesolithic period, sarcophagus with Egypt Culture, miniatures and tiles in eastern and far eastern art, ...
    • Bilim Kurgu Filmlerin Açılış Jeneriklerinde Hareketli Grafik Kullanımı ve Bir Uygulama Önerisi 

      Öztan, Tuğrul (Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019)
      This thesis named “Motion Graphics Usage in Science Fiction Movies Title Sequences and Experimental Study” aimed to guide the designers who might study on similar subject based on the observation of rise of technological ...
    • Çağdaş Tasarımda Sayısal Kaligrafi Ve Deneysel Uygulama Çalışmaları 

      Akbaş, Gürkan (Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-10-06)
      Script, one of the most important inventions which mankind has invented, has passed many phases from past to present. Especially the script which is produced manually up to the late Middle Ages and included periodic and ...
    • Çikolata ve Gıda Ambalajı Tasarımında Resimlemenin Etkileri 

      Mohajjel Shoja, Mina (Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2017-07-04)
      ABSTRACT MOHAJJEL SHOJA Mina . effects of ıllustratıon on food and chocolate packagıng. Master Thesis. Ankara, 2017 In this study, the definition of the packaging and the historical process, what kind of changes took ...
    • Çizgi Dizilerde Giriş Jeneriği Tasarımı Ve J.R.R Tolkien'in “Ham’li Çiftçi Giles” Öyküsü İçin Bir Uygulama 

      Mutlu, Hüseyin (Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2021)
      Cartoons have been in our lives since the spread of television at home. Cartoons have been using opening titles since they were broadcast and transformed into their current format. It is necessary to know the basic ...
    • Çizgi Romanda Anlatısal Dönüşüm ve Bir Hareketli Çizgi Roman Önerisi 

      Sarıkaya, Rasim (Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2021-01-20)
      During the recorded date, comic has been seen as a popular mass media and consumption, the fact that it is basically a narrative type largely ignored and / or hidden. In this context, non-reproducible literature, comics, ...
    • Çizgi Romanlarda Kadın Karakterlerin Nesneleştirilmesi Üzerine Karşılaştırmalı Bir İnceleme ve Bir Çizgi Roman Uygulaması 

      Derdiyok, Rukiye (Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019)
      In the comic book, book and film scripts, female characters were criticized for writing in a feminist manner in accordance with the taste of the male viewer. In comics, female characters have always been at the forefront ...
    • Çocuk Hastanelerinde Hasta Deneyimini Geliştirmeye Yönelik Etkileşimli Tasarım Kullanımı: Çocuk Dostu Etkileşimli Bir Görsel Tasarım Önerisi 

      Alayyoub, Betül (Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)
      The hospital environment generally causes aggressive behaviors and anxiety in pediatric patients. Negative conditions, such as being forced to be in a foreign environment with anxious, tired and stressed people outside of ...
      Hacettepe Üniversitesi Kütüphaneleri
      Açık Erişim Birimi
      Beytepe Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 297 6585-117 || Sağlık Bilimleri Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 305 1067
      Bizi Takip Edebilirsiniz: Facebook | Twitter | Youtube | Instagram
      Web sayfası:www.library.hacettepe.edu.tr | E-posta:openaccess@hacettepe.edu.tr
      Sayfanın çıktısını almak için lütfen tıklayınız.
      Contact Us | Send Feedback



      DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
      Theme by 
      Atmire NV
       

       


      DSpace@Hacettepe
      huk openaire onayı
      by OpenAIRE

      About HUAES
      Open Access PolicyGuidesSubcriptionsContact

      livechat

      sherpa/romeo

      Browse

      All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherLanguageRightsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_indexFundingxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_subtypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherLanguageRightsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_indexFundingxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_subtype

      My Account

      LoginRegister

      DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
      Theme by 
      Atmire NV