Browsing Temel Eğitim Bölümü by Subtype "learning object"
Now showing items 1-8 of 8
-
Ebeveyn ve Öğretmenlerin Bilim Okuryazarlık Düzeyleri ile Okul Öncesi Dönemde Bilim Eğitimine İlişkin Görüşleri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-04)The aim of this study is to determine the science literacy levels of preschool teachers and parents with children in early childhood, to examine their views on science literacy and science education, and to reveal their ... -
Erken Çocukluk Eğitiminde Kapsayıcı Eğitimin Niteliğine Yönelik Paydaş Görüşlerinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)In this research, the views of teachers, parents, school administrators, local government officials and non-governmental organizations on the quality of inclusive education in pre-school education were examined. This ... -
İlkokul Öğrencilerinin Okuma Becerilerini Geliştirmeye Yönelik Sınıf Öğretmenlerinin Sahip Olması Gereken Yeterlikler
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022-12-21)The aim of this study is to reveal the competencies that primary school students should have in order to improve their reading skills and to determine whether there is a consensus among experts on these competencies. This ... -
Okul Öncesi Dönemde Çocuğun Akran, Ebeveyn ve Öğretmen İlişkileri ile Mizaç ve Sosyal Becerileri Arasındaki İlişkiler
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022-07)This study aims to uncover the direct and indirect relationships between peer-teacher-parent relationships, temperament variables, and social skills of 46-72 months children enrolled in pre-school education institutions. ... -
Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların Günlük Stres Yaşantılarının Öğretmen ve Ebeveyn Bakış Açısıyla İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)The aim of this research is to examine the stress experiences in preschool children by the perspective of parent and teacher. Study participants included 305 parents with aged 5-6 years children, and 333 preschool teachers ... -
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Okul Dışı Öğrenme Etkinliklerine Yönelik Öz-yeterlilik İnançları ve Uygulamaları
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)The purpose of this research is to investigate pre-school teachers’ self-efficacy beliefs on out of school activities and learning practices. The research has utilized exploratory mixed pattern method using both qualitative ... -
Okul Öncesı̇ Öğretmenlerı̇nı̇n Gelı̇şı̇me Uygun Uygulamalara Yönelik İnançları Ve Uygulamaları
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)Considered the foundation of best wishes in early childhood education, Developmentally Appropriate Practices (DAP) refers to an approach based on methods and principles applied to each child with an approach that is fun, ... -
Yerel Çevreye ve Deneyimlere Dayalı Yazma Becerisi Geliştirme Programının Hazırlanması ve Uygulanması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)The main purpose of the current study is to investigate the effect of the writing skill development program based on local environment and experiences on the development of the writing skills of 5th graders. In this ...