• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
Browsing Temel Eğitim Bölümü by Type 
  •   DSpace Home
  • Eğitim Fakültesi
  • Temel Eğitim Bölümü
  • Browsing Temel Eğitim Bölümü by Type
  •   DSpace Home
  • Eğitim Fakültesi
  • Temel Eğitim Bölümü
  • Browsing Temel Eğitim Bölümü by Type
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browsing Temel Eğitim Bölümü by Type "info:eu-repo/semantics/masterThesis"

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z

Sort by:

Order:

Results:

Now showing items 1-20 of 25

  • title
  • issue date
  • submit date
  • xmlui.ArtifactBrowser.ConfigurableBrowse.sort_by.indexing
  • ascending
  • descending
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • 36-72 Aylık Çocukların Benlik Kavramlarının İncelenmesi: Türkiye – Almanya Örneği 

      Çelikel, Büşra (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-09)
      The aim of this study was to investigate and determine the difference between self-concept levels of 36-72 -month -old children attending preschools in Turkey and Germany. The sample group consisted of 433 children from ...
    • Anne-Babalık Amaçları ile Çocuğun Mizacı, Psikososyal Davranışları, Duygu Düzenleme Becerileri Arasındaki İlişki 

      Mehmed, Şenay (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
      The aim of research is to examine relationship between parenting goals and child's temperament, psychosocial behaviors, emotion regulation skills. Parents of 48-78 month old children attending pre-school education institutions ...
    • Birinci Sınıf Öğretmenlerinin Okuma Yazma Öğretimine Hazırlık Döneminde Yaptıkları Uygulamaların Nitel Bir Analizi 

      Aktaş Usta, Pelin (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
      In Turkey, pre-school education between the ages of 3-5 is not compulsory and the participation rate is 39%. In classrooms with different age groups, foreign nationals and inclusive students, where the vast majority do not ...
    • Ebeveyn ve Öğretmenlerin Bilim Okuryazarlık Düzeyleri ile Okul Öncesi Dönemde Bilim Eğitimine İlişkin Görüşleri 

      Gül Ulukan, Merve Rabia (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-04)
      The aim of this study is to determine the science literacy levels of preschool teachers and parents with children in early childhood, to examine their views on science literacy and science education, and to reveal their ...
    • Eleştirel Okuryazarlık Sürecinin Kültürel Açıdan Karma İlköğretim 4. Sınıf Öğrencilerinin Kültürlerarası Yeterliliklerine Etkisi 

      Hitit, Tuğçe (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
      This study explores the impact of critical literacy process with respect to the concepts of peace, equality and refugees’ experience on the intercultural competence of culturally mixed 4th grade students, some of whom are ...
    • Erken Çocukluk Eğitiminde Kapsayıcı Eğitimin Niteliğine Yönelik Paydaş Görüşlerinin İncelenmesi 

      Durmuş, Ayşe Berre (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
      In this research, the views of teachers, parents, school administrators, local government officials and non-governmental organizations on the quality of inclusive education in pre-school education were examined. This ...
    • Feridun Oral’ın Resimli Öykü Kitapları Üzerine Bir Doküman İncelemesi 

      Demir, Şennur (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07-10)
      This study was designed as “A Document Analysis on Feridun Oral's Picture Story Books”. The study includes 15 story books both written and illustrated by Oral between 1993 and 2017. The aim of this study is to perform ...
    • İlkokul Öğrencilerinin Okuma Becerilerini Geliştirmeye Yönelik Sınıf Öğretmenlerinin Sahip Olması Gereken Yeterlikler 

      Cesur, Burak (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022-12-21)
      The aim of this study is to reveal the competencies that primary school students should have in order to improve their reading skills and to determine whether there is a consensus among experts on these competencies. This ...
    • Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Yürütücü İşlev Becerileri ve Geometrik Şekil Algılarının İncelenmesi 

      Öğütcen, Ayşegül (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-04)
      The preschool period is a period in which contains many critical periods and qualified support is needed to successfully overcome these critical periods. Like many other developmental areas, executive function skills and ...
    • Okul Öncesi Dönem Çocukların Oyun Becerileri ile Ebeveyn-Çocuk İlişkileri ve Ebeveyn Tutumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi 

      Filiz, Dilem (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
      The relationship between the play skills of 60-72 month-old children attending pre-school education institutions, parent-child relationships and parental attitudes will be examined. While determining the sample of the ...
    • Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Psikolojik Sağlamlıkları ve Duygusal Zekaları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi 

      Oral, Selin (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
      The aim of this study is to determine whether there is a relationship between the psychological resilience and emotional intelligence of preschool children. 251 children aged between 48 and 72 months attending a pre-school ...
    • Okul Öncesi Dönemde Ebeveyn-Çocuk İlişkisi ve Çocukların Psikolojik İyi Oluşu Arasındaki İlişkinin İncelenmesi 

      Özoğul, Burçin (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022-08-02)
      In this study, it is aimed to examine the relationship between parent-child relationship and child psychological well-being in preschool period. Parent-child relationship and children's psychological well-being were examined ...
    • Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların Günlük Stres Yaşantılarının Öğretmen ve Ebeveyn Bakış Açısıyla İncelenmesi 

      Kaptan, Nilay (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
      The aim of this research is to examine the stress experiences in preschool children by the perspective of parent and teacher. Study participants included 305 parents with aged 5-6 years children, and 333 preschool teachers ...
    • Okul Öncesi Öğretmenlerinin Çok Kültürlü Yeterlik Algıları ve Çok Kültürlü Eğitim Uygulamaları 

      Çapçı, Selvanur (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06)
      In the research, the level of multicultural competency perceptions of pre-school teachers and multicultural education applications were examined. The mixed-method and The Explanatory Sequential Design were used as research ...
    • Okul Öncesi Öğretmenlerinin Okul Dışı Öğrenme Etkinliklerine Yönelik Öz-yeterlilik İnançları ve Uygulamaları 

      Bulut, Ezgi (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)
      The purpose of this research is to investigate pre-school teachers’ self-efficacy beliefs on out of school activities and learning practices. The research has utilized exploratory mixed pattern method using both qualitative ...
    • Okul Öncesı̇ Öğretmenlerı̇nı̇n Gelı̇şı̇me Uygun Uygulamalara Yönelik İnançları Ve Uygulamaları 

      Güngör, Büşra (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)
      Considered the foundation of best wishes in early childhood education, Developmentally Appropriate Practices (DAP) refers to an approach based on methods and principles applied to each child with an approach that is fun, ...
    • Okulöncesi Öğretmenlerinin Teknolojik Pedagojik İçerik Bilgisi ile Bilgi İletişim Teknolojisi Kullanımı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi 

      Demircan, Neslihan (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
      In this study, it was aiming to determine the relation between the technological pedagogical content knowledge (TPACK) of preschool teachers and the use of information and communication technology (ICT). In addition, ...
    • Özel Yetenek Tanısı Olan ve Olmayan İlkokul Öğrencilerinin Deyim ve Atasözü Algıları 

      Gönül, Duygu (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022-07)
      The aim of this study is to compare and examine the idiom and proverb perceptions of primary school fourth grade students with and without gifted-talented diagnosis. In line with this purpose, firstly, idioms and ...
    • Problem Çözme Yaklaşımıyla Gerçekleştirilen Matematik Uygulamalarının 4. Sınıf Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerine Etkisi 

      Özüpek, Gizem Nur (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)
      This research aims to examine the effects of mathematics teaching practices carried out with the problem solving approach on the problem solving skills of primary school 4th grade students. The study was modeled as a ...
    • Resimli Çocuk Kitaplarının Eleştirel Düşünme Becerilerini Desteklemesi Yönünden İncelenmesi 

      Ceran, Caner (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
      This study aimed to analyse the picture books published for preschool children in terms of their supporting qualities on critical thinking skills development. This descriptive survey model study investigated hundred chilren ...
      Hacettepe Üniversitesi Kütüphaneleri
      Açık Erişim Birimi
      Beytepe Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 297 6585-117 || Sağlık Bilimleri Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 305 1067
      Bizi Takip Edebilirsiniz: Facebook | Twitter | Youtube | Instagram
      Web sayfası:www.library.hacettepe.edu.tr | E-posta:openaccess@hacettepe.edu.tr
      Sayfanın çıktısını almak için lütfen tıklayınız.
      Contact Us | Send Feedback



      DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
      Theme by 
      Atmire NV
       

       


      DSpace@Hacettepe
      huk openaire onayı
      by OpenAIRE

      About HUAES
      Open Access PolicyGuidesSubcriptionsContact

      livechat

      sherpa/romeo

      Browse

      All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherLanguageRightsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_indexFundingxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_subtypeThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherLanguageRightsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_indexFundingxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_subtype

      My Account

      LoginRegister

      DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
      Theme by 
      Atmire NV