Show simple item record

dc.contributor.advisorTunç Emin, Tanfertr_TR
dc.contributor.authorBaşer Beste, Duygutr_TR
dc.date.accessioned2017-06-20T09:47:44Z
dc.date.available2017-06-20T09:47:44Z
dc.date.issued2016tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/3573
dc.description.abstractThis thesis will focus on Wasserstein’s social commentary through drama and will explore the role of men in terms of their relationships with women through six Wasserstein plays. Moreover, this thesis will examine how American men changed and developed a new sense of identity, alongside women, as a result of the feminist and men’s movements. The first chapter will focus on Isn’t It Romantic (1983) and The Heidi Chronicles (1988) as a means of analyzing men’s responses to the social and political atmosphere of the 1980s. In chapter two, The Sisters Rosensweig (1992) will illustrate how men adapted to American society in flux, while An American Daughter (1997) will analyze how and why they participated in the backlash against feminism. The plays discussed in the last chapter, Old Money (2000) and Third (2005), will respectively emphasize manhood in corporate corporate America and reverse discrimination against men.tr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccesstr_TR
dc.subjectWendy wassersteintr_TR
dc.titleFrom Superiority to Equality?: Men'S Voices in Wendy Wasserstein'S Playstr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.callno2016/2992tr_TR
dc.description.ozetBu çalışma, Wasserstein’in toplumsal hareketler ve politikanın erkekler üzerindeki etkisine nasıl dikkat çektiğini ele almaktadır ve Amerikan erkeğinin toplumsal rolü irdelenir. Çalışmada erkek kimliğinin kadın ve erkek hareketleri sonucunda geçirdiği değişim/dönüşüm üzerinde durulmuştur. İlk bölümde ele alınan Isn’t It Romantic (1983) ve The Heidi Chronicles (1988) oyunlarında erkeklerin 1980’lerin toplumsal ve politik gelişmelerine gösterdikleri tepki ele alınmıştır. İkinci bölümde incelenen The Sisters Rosensweig (1992) oyunu erkeklerin Amerikan toplumunun değişen/dönüşen değerlerine uyum sürecini anlatırken, An American Daughter (1992) erkeklerin feminist harekete yönelik düşünsel tepkilerini ve bu tepkilerin gündelik yaşamdaki karşılığını yansıtır. Çalışmanın son bölümünde irdelenen Old Money (2000) ve Third (2005) oyunlarıysa, sırasıyla, kurumsallaşan Amerikan şirketlerindeki erkeklik olgusu ve erkek-karşıtı cinsel ayrımayrıma yer verir.tr_TR
dc.contributor.departmentAmerikan Kültürü ve Edebiyatıtr_TR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record