• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   Ana Sayfa
  • Edebiyat Fakültesi
  • Psikoloji Bölümü
  • Psikoloji Bölümü Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   Ana Sayfa
  • Edebiyat Fakültesi
  • Psikoloji Bölümü
  • Psikoloji Bölümü Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ecocultural Perspectıve in Learning Disability: Family Support Resources, Values, Child Problem Behaviors

Göster/Aç
535559c7-37fd-4d56-9f47-dbcf05e1eb7c.pdf (1.944Mb)
Tarih
2016
Yazar
Çen, Suzan
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
Ecocultural theory assumes that familial factors such as family support resources and cultural factors such as values organize, and shape family activities, and influence child developmental outcomes of disabled children. Therefore, in the current study, it was aimed to assess the interaction between familial and cultural factors with child problem behaviors within the perspective of ecocultural theory in learning disabled children aged between 7-14.In total, 90 learning disabled children’ mothers and teachers were participated in this study. They filled Family Support Scale, Portrait Values Questionnaire, Specific Learning Disability Symptom Check List (Teacher Form) and Child Behavior Problem Scale (Teacher Form) and Social-demographical Form. In analysis, Pearson correlation, regression analysis and Hayes’ (2013) moderation analysis were conducted. After testing relationship between support resources and problem behaviors, support analyses were repeated after including learning
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11655/3659
Koleksiyonlar
  • Psikoloji Bölümü Tez Koleksiyonu [139]
Hacettepe Üniversitesi Kütüphaneleri
Açık Erişim Birimi
Beytepe Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 297 6585-117 || Sağlık Bilimleri Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 305 1067
Bizi Takip Edebilirsiniz: Facebook | Twitter | Youtube | Instagram
Web sayfası:www.library.hacettepe.edu.tr | E-posta:openaccess@hacettepe.edu.tr
Sayfanın çıktısını almak için lütfen tıklayınız.
İletişim | Geri Bildirim



DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Theme by 
Atmire NV
 

 


DSpace@Hacettepe
huk openaire onayı
by OpenAIRE

Hakkımızda
Açık Erişim PolitikasıVeri Giriş RehberleriÜyeliklerİletişim

livechat

sherpa/romeo

Göz at

Tüm Açık ArşivBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreDile GöreErişim Şekline GöreDizinleme Kaynağına GöreFonlayan Kuruma GöreAlt Türe GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreDile GöreErişim Şekline GöreDizinleme Kaynağına GöreFonlayan Kuruma GöreAlt Türe Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Kullanım İstatistiklerini Göster

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Theme by 
Atmire NV