• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
Browsing Temel Eğitim Bölümü Tez Koleksiyonu by Issue Date 
  •   DSpace Home
  • Eğitim Fakültesi
  • Temel Eğitim Bölümü
  • Temel Eğitim Bölümü Tez Koleksiyonu
  • Browsing Temel Eğitim Bölümü Tez Koleksiyonu by Issue Date
  •   DSpace Home
  • Eğitim Fakültesi
  • Temel Eğitim Bölümü
  • Temel Eğitim Bölümü Tez Koleksiyonu
  • Browsing Temel Eğitim Bölümü Tez Koleksiyonu by Issue Date
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browsing Temel Eğitim Bölümü Tez Koleksiyonu by Issue Date

Sort by:

Order:

Results:

Now showing items 1-20 of 42

  • title
  • issue date
  • submit date
  • xmlui.ArtifactBrowser.ConfigurableBrowse.sort_by.indexing
  • ascending
  • descending
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Harita ve Küre Kullanımı Eğitiminin Beş Yaş Çocuklarının Harita ve Küre Okuma ve Yorumlama Becerilerine Etkisi 

      Tarman, İlknur (2017)
      Bu araştırmada, Harita ve Küre Kullanımı Eğitim Programının, okul öncesi eğitim kurumuna devam eden beş yaş çocuklarının harita ve küre okuma ve yorumlama becerilerine etkisi incelenmiştir. On haftalık harita ve küre ...
    • Okul Dışı Öğrenme Ortamlarının Fen Eğitiminde Kullanılmasının Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların Bilimsel Süreç Becerilerine Etkisi 

      Uludağ, Gonca (2017)
      This study aims to investigate the effect of using out-of-school learning environments for science education on preschool children's science process skills. The study group of the pretest-posttest control group unequalled ...
    • Resimli Öykü Kitaplarının Ve Kitap Okuma Etkinliklerinin Niteliğinin Beş Yaş Çocuklarının Dil Gelişimiyle İlişkisinin İncelenmesi 

      Deniz, Ayşegül (2018)
      Bu araştırmada resimli öykü kitaplarının ve okul öncesi öğretmenlerinin büyük grup etkinliği olarak gerçekleştirdikleri kitap okuma etkinliklerinin niteliği ile okul öncesi eğitim alan alt sosyoekonomik düzeydeki beş yaş ...
    • Resimli Çocuk Kitaplarının Eleştirel Düşünme Becerilerini Desteklemesi Yönünden İncelenmesi 

      Ceran, Caner (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
      This study aimed to analyse the picture books published for preschool children in terms of their supporting qualities on critical thinking skills development. This descriptive survey model study investigated hundred chilren ...
    • Sınıf Öğretmeni Adaylarının Mikro Öğretim Kapsamında Etkileşimli Tahta Kullanımı ile İlgili Görüşleri 

      Küçükgöz, Arzuhan Beyza (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-03)
      The purpose of this mixed type study is to determine the perceptions of prospective classroom teachers on implementing micro teaching method and using interactive whiteboards in teacher education. The current research was ...
    • Feridun Oral’ın Resimli Öykü Kitapları Üzerine Bir Doküman İncelemesi 

      Demir, Şennur (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07-10)
      This study was designed as “A Document Analysis on Feridun Oral's Picture Story Books”. The study includes 15 story books both written and illustrated by Oral between 1993 and 2017. The aim of this study is to perform ...
    • 36-72 Aylık Çocukların Benlik Kavramlarının İncelenmesi: Türkiye – Almanya Örneği 

      Çelikel, Büşra (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-09)
      The aim of this study was to investigate and determine the difference between self-concept levels of 36-72 -month -old children attending preschools in Turkey and Germany. The sample group consisted of 433 children from ...
    • “Devereux” Okul Öncesi Ölçeğinin Uyarlanması Ve İkinci Adım Erken Müdahale Programının Etkililiğinin Değerlendirilmesi 

      İnce Sezer, Şeyda (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
      Investigating the effectiveness of programs is an important step for children's social emotional development. Second Step program (SSP) aims to support children socially- emotionally. Therefore, the purpose of research ...
    • Anne-Babalık Amaçları ile Çocuğun Mizacı, Psikososyal Davranışları, Duygu Düzenleme Becerileri Arasındaki İlişki 

      Mehmed, Şenay (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
      The aim of research is to examine relationship between parenting goals and child's temperament, psychosocial behaviors, emotion regulation skills. Parents of 48-78 month old children attending pre-school education institutions ...
    • Zekâ Oyunlarının İlkokul 3. Sınıf Öğrencilerinin Türkçe Dersinde Okuduğunu Anlama Becerisine Etkisi 

      Aşuluk, Yasemin (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
      This research aims to reveal the impact of mind games on the comprehension skill of primary education third grade students in Turkish course. The research was carried out in a public primary school in Yapracık, located in ...
    • Sınıf Öğretmeni Adaylarına Yönelik Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlik Algısı Ölçeğinin Geliştirilmesi 

      Öztürk, Busenaz (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
      The professional competencies of the teacher are of great importance in all educational levels, however in primary school, which is an important part of basic education, the importance of this situation is more prominent. ...
    • Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların Günlük Stres Yaşantılarının Öğretmen ve Ebeveyn Bakış Açısıyla İncelenmesi 

      Kaptan, Nilay (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
      The aim of this research is to examine the stress experiences in preschool children by the perspective of parent and teacher. Study participants included 305 parents with aged 5-6 years children, and 333 preschool teachers ...
    • Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Yürütücü İşlev Becerileri ve Geometrik Şekil Algılarının İncelenmesi 

      Öğütcen, Ayşegül (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-04)
      The preschool period is a period in which contains many critical periods and qualified support is needed to successfully overcome these critical periods. Like many other developmental areas, executive function skills and ...
    • Okul Öncesi Öğretmenlerinin Çok Kültürlü Yeterlik Algıları ve Çok Kültürlü Eğitim Uygulamaları 

      Çapçı, Selvanur (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06)
      In the research, the level of multicultural competency perceptions of pre-school teachers and multicultural education applications were examined. The mixed-method and The Explanatory Sequential Design were used as research ...
    • Okulöncesi Öğretmenlerinin Teknolojik Pedagojik İçerik Bilgisi ile Bilgi İletişim Teknolojisi Kullanımı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi 

      Demircan, Neslihan (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
      In this study, it was aiming to determine the relation between the technological pedagogical content knowledge (TPACK) of preschool teachers and the use of information and communication technology (ICT). In addition, ...
    • Sanal Ortamlarda Okuma ve Yazma Güçlüklerini Gidermeye Yönelik Paylaşılan Etkinlik Sayfalarının Özellikleri 

      Akgül, Fadime (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
      This basic descriptive study investigated the features of online activity pages that help people overcome reading and writing difficulties. Data were collected from “ogretmentavsiyesi.wordpress.com,” “www.mustafa-turan.com,” ...
    • 5N1K Teknoloji Modelinin İlkokul 1. sınıfta Okuma Becerisine İlişkin Bazı Değişkenlere Etkisi 

      Kesik, Cengiz (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
      The main purpose of this research is to examine the effect of the technology integration model-based application on some reading variables of primary school 1st grade students. For this purpose, the research was designed ...
    • Ebeveyn ve Öğretmenlerin Bilim Okuryazarlık Düzeyleri ile Okul Öncesi Dönemde Bilim Eğitimine İlişkin Görüşleri 

      Gül Ulukan, Merve Rabia (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-04)
      The aim of this study is to determine the science literacy levels of preschool teachers and parents with children in early childhood, to examine their views on science literacy and science education, and to reveal their ...
    • Yerel Çevreye ve Deneyimlere Dayalı Yazma Becerisi Geliştirme Programının Hazırlanması ve Uygulanması 

      Polat, İlhan (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
      The main purpose of the current study is to investigate the effect of the writing skill development program based on local environment and experiences on the development of the writing skills of 5th graders. In this ...
    • Yazma Stratejilerinin Özel Yetenekli Öğrencilerin Bilgilendirici Metin Yazma Becerilerine Etkisi 

      Erbasan, Ömer (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
      The aim of the research is to support the development of informative text writing skills of gifted students with the strategies of books and biography writing frameworks that we work with. The research is carried out with ...
      Hacettepe Üniversitesi Kütüphaneleri
      Açık Erişim Birimi
      Beytepe Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 297 6585-117 || Sağlık Bilimleri Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 305 1067
      Bizi Takip Edebilirsiniz: Facebook | Twitter | Youtube | Instagram
      Web sayfası:www.library.hacettepe.edu.tr | E-posta:openaccess@hacettepe.edu.tr
      Sayfanın çıktısını almak için lütfen tıklayınız.
      Contact Us | Send Feedback



      DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
      Theme by 
      Atmire NV
       

       


      DSpace@Hacettepe
      huk openaire onayı
      by OpenAIRE

      About HUAES
      Open Access PolicyGuidesSubcriptionsContact

      livechat

      sherpa/romeo

      Browse

      All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherLanguageRightsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_indexFundingxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_subtypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherLanguageRightsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_indexFundingxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_subtype

      My Account

      LoginRegister

      DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
      Theme by 
      Atmire NV