• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
Browsing Temel Eğitim Bölümü Tez Koleksiyonu by Issue Date 
  •   DSpace Home
  • Eğitim Fakültesi
  • Temel Eğitim Bölümü
  • Temel Eğitim Bölümü Tez Koleksiyonu
  • Browsing Temel Eğitim Bölümü Tez Koleksiyonu by Issue Date
  •   DSpace Home
  • Eğitim Fakültesi
  • Temel Eğitim Bölümü
  • Temel Eğitim Bölümü Tez Koleksiyonu
  • Browsing Temel Eğitim Bölümü Tez Koleksiyonu by Issue Date
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browsing Temel Eğitim Bölümü Tez Koleksiyonu by Issue Date

Sort by:

Order:

Results:

Now showing items 21-40 of 42

  • title
  • issue date
  • submit date
  • xmlui.ArtifactBrowser.ConfigurableBrowse.sort_by.indexing
  • ascending
  • descending
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Ev Okuryazarlık Ortamı ve Ebeveyn Okuma İnançlarının Çocukların Okuma Motivasyonları İle İlişkisi 

      Seçim, Ela Sümeyye (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
      The development of the preschool child is directly influenced by family characteristics, home setting, and the environment in which they grow up. The opportunities offered to the child during this period play an important ...
    • Erken Çocukluk Eğitiminde Kapsayıcı Eğitimin Niteliğine Yönelik Paydaş Görüşlerinin İncelenmesi 

      Durmuş, Ayşe Berre (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
      In this research, the views of teachers, parents, school administrators, local government officials and non-governmental organizations on the quality of inclusive education in pre-school education were examined. This ...
    • İlkokul Öğrencilerinin Matematiği Gerçek Hayatla İlişkilendirme Becerilerinin Çocuk Edebiyatı Eserleri Bağlamında İncelenmesi 

      Özer, Ayşe (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
      Within this research, in the context of children’s literature, mathematical real life connection skills of primary school third class students are investigated thoroughly according to mathematics lesson learning areas, ...
    • Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğretimi Farklılaştırma Becerilerinin Geliştirilmesi 

      Zoraloğlu, Saadet (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
      The purpose of this study is to examine what the competencies for the DIA might be, and with which practices pre-service teachers can acquire these competencies. For this purpose, teacher competencies for DIA were ...
    • Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Psikolojik Sağlamlıkları ve Duygusal Zekaları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi 

      Oral, Selin (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
      The aim of this study is to determine whether there is a relationship between the psychological resilience and emotional intelligence of preschool children. 251 children aged between 48 and 72 months attending a pre-school ...
    • Metinlerarası Okuma ile Bütünleştirilen Analitik Yazma ve Değerlendirme Modelinin Özel Yeteneklilerin Okuduğunu Anlama ve Yazma Becerilerine Etkisi 

      Sağlam, Abdulkadir (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
      The aim of this study is to reveal the effect of the 6+1 Analytical Writing and Evaluation Model [AWEM], which is integrated with intertextual reading, on the reading comprehension and writing skills of gifted fourth grade ...
    • Sınıfta Eleştirel Pedagoji: İlkokul 4. Sınıf Öğrencileriyle Eleştirel Okuryazarlık Uygulamalarının Yansımaları 

      İnce, Nuri Barış (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
      This research, which was designed according to a case study, aimed to describe and explore the reflections of critical literacy activities on students' critical literacy skills based on the specific objectives, themes and ...
    • Uyum Sınıflarındaki Göçmen Öğrencilerin Türkçedeki Sesletim Sorunlarının Giderilmesinde Eğitsel Oyunların Etkisi 

      Bozan, Mehmet Arif (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
      The present study aims to investigate the effect of educational games on the solution of Turkish pronunciation problems arising from the mother tongue of Syrian students in integration classes. This study, which was carried ...
    • Çocuk Kitapları Üzerine Bir Seviye Tespit Çalışması 

      Sarmusak Selçuk, Duygu (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
      This study aims to to determine the reading levels of children's books in Turkish with 10 local authors and 10 foreign authors. The research is a type of basic qualitative research, and the data collection process was ...
    • Okuduğunu Anlamave Edebî Sanatlar: Çocuk Kitapları Üzerine Nitel Bir Araştırma 

      Demir, Hatice (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
      The aim of this study is to reveal the level of use of literary arts in different types of children's literature works at primary school level and the level of students' reading comprehension and literary arts in these ...
    • Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme Yaklaşımının Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Fen Başarısına, Araştırma ve Bilimsel Yazma Becerilerine Etkisi 

      Tekindur, Aysun (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
      The main purpose of this research was to investigate the effect of Argument Based Inquiry (ABI) approach on fourth grade students’ science achievement, inquiry and scientific writing skills. Another purpose of the research ...
    • Eleştirel Okuryazarlık Sürecinin Kültürel Açıdan Karma İlköğretim 4. Sınıf Öğrencilerinin Kültürlerarası Yeterliliklerine Etkisi 

      Hitit, Tuğçe (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
      This study explores the impact of critical literacy process with respect to the concepts of peace, equality and refugees’ experience on the intercultural competence of culturally mixed 4th grade students, some of whom are ...
    • Somut İşlemler Dönemindeki Farklı Yaştaki Çocukların Sosyal Bilimlerde Bilimsel Akıl Yürütme Özellikleri 

      Tunalı, Öznur (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
      In this study, it is aimed to examine the scientific reasoning characteristics of children of different ages, who are considered to be in the concrete operational period, in social sciences. The approach of research is ...
    • Birinci Sınıf Öğretmenlerinin Okuma Yazma Öğretimine Hazırlık Döneminde Yaptıkları Uygulamaların Nitel Bir Analizi 

      Aktaş Usta, Pelin (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
      In Turkey, pre-school education between the ages of 3-5 is not compulsory and the participation rate is 39%. In classrooms with different age groups, foreign nationals and inclusive students, where the vast majority do not ...
    • 4-7 Yaş Çocukları için Örüntü Becerileri Ölçeğinin Geliştirilmesi ve Örüntüye İlişkin Öğretmen Uygulamalarının İncelenmesi 

      Yıldız, Ensar (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
      This study aimed at developing a measurement tool to determine the pattern skill levels of children aged between 4 and 7 years, and determining the practices of preschool teachers on the concept of pattern. The study adopted ...
    • Okul Öncesi Dönem Çocukların Oyun Becerileri ile Ebeveyn-Çocuk İlişkileri ve Ebeveyn Tutumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi 

      Filiz, Dilem (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
      The relationship between the play skills of 60-72 month-old children attending pre-school education institutions, parent-child relationships and parental attitudes will be examined. While determining the sample of the ...
    • 5-6 Yaş Çocuklarına Yönelik Tasarlanan Eğitsel Dijital Oyunun Yürütücü İşlev Becerilerine Etkisi 

      Karabekmez, Sibel (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
      The aim of the research is to design an educational digital game for the executive function skills of preschool children aged 5-6 years and to reveal the effectiveness of the designed game on the executive function skills ...
    • Türkiye’de İlkokul Öğretmenlerinin ve Konu Alanı Uzmanlarının STEM Eğitimi Algısı 

      Toksöz, Ali Kemal (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022-03-23)
      The aim of this study was to examine the opinions of primary school teachers who work in public schools in Kırşehir province, and experts who have made academic publication about STEM education. The popularization of STEM ...
    • Özel Yetenek Tanısı Olan ve Olmayan İlkokul Öğrencilerinin Deyim ve Atasözü Algıları 

      Gönül, Duygu (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022-07)
      The aim of this study is to compare and examine the idiom and proverb perceptions of primary school fourth grade students with and without gifted-talented diagnosis. In line with this purpose, firstly, idioms and ...
    • Okul Öncesi Dönemde Çocuğun Akran, Ebeveyn ve Öğretmen İlişkileri ile Mizaç ve Sosyal Becerileri Arasındaki İlişkiler 

      Eren, Sabiha (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022-07)
      This study aims to uncover the direct and indirect relationships between peer-teacher-parent relationships, temperament variables, and social skills of 46-72 months children enrolled in pre-school education institutions. ...
      Hacettepe Üniversitesi Kütüphaneleri
      Açık Erişim Birimi
      Beytepe Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 297 6585-117 || Sağlık Bilimleri Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 305 1067
      Bizi Takip Edebilirsiniz: Facebook | Twitter | Youtube | Instagram
      Web sayfası:www.library.hacettepe.edu.tr | E-posta:openaccess@hacettepe.edu.tr
      Sayfanın çıktısını almak için lütfen tıklayınız.
      Contact Us | Send Feedback



      DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
      Theme by 
      Atmire NV
       

       


      DSpace@Hacettepe
      huk openaire onayı
      by OpenAIRE

      About HUAES
      Open Access PolicyGuidesSubcriptionsContact

      livechat

      sherpa/romeo

      Browse

      All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherLanguageRightsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_indexFundingxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_subtypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherLanguageRightsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_indexFundingxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_subtype

      My Account

      LoginRegister

      DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
      Theme by 
      Atmire NV