Show simple item record

dc.contributor.advisorErten, İsmail Hakkı
dc.contributor.authorYurtsever, Ayşegül
dc.date.accessioned2017-08-11T09:39:25Z
dc.date.available2017-08-11T09:39:25Z
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017-06-16
dc.identifier.citationAPA Style 6th editiontr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/3911
dc.description.abstractThe present thesis study investigated the effect of motivational activities on the students’ motivation levels and motivated behavior in English language class. Motivational activities from Hadfield and Dörnyei’s (2013) book were implemented by the teacher while observing the students using Motivational Orientation of Language Teaching Scale (Guilloteaux & Dörnyei, 2008). Pre and post-tests data from experimental and control groups were collected using Turkish versions of an adapted Language Learning Orientations Scale (McIntosh & Noels, 2004), and Motivated Behavior and Effort Instrument (Al-Shehri, 2009). The results suggest that there was an insignificant difference between experimental and control groups in their post-test motivational levels and post-test motivated behaviors, and that the experimental group students had higher extrinsic motivation values. In the achievement tests that were conducted at the post-test step to identify the effects of motivational activities on the students, significant differences between experimental and control groups were found. It can be concluded that while motivational language classroom activities do not have a significant impact on the target group participants, the effort spent during performing such activities may have an impact on their achievement.tr_TR
dc.description.tableofcontentsACCEPTANCE AND APPROVAL ii YAYIMLAMA VE FİKRİ MÜLKİYET HAKLARI BEYANI ii DECLARATION OF ETHICAL CONDUCT iiv ACKNOWLEDGEMENTS v ÖZ vi ABSTRACT vii TABLE OF CONTENTS viii TABLES INDEX xi FIGURES INDEX xii ABBREVIATIONS INDEX xiii 1. INTRODUCTION 1 2. LITERATURE REVIEW 7 3. METHODOLOGY 33 4. RESULTS 47 5. DISCUSSION 60 6. CONCLUSION 76 REFERENCES 81 APPENDICES 88 APPENDIX 1: ETHICAL COMMISSION APPROVAL 89 APPENDIX 2: THESIS ORIGINALITY REPORTS 90 APPENDIX 3: PLANS OF THE MOTIVATIONAL ACTIVITIES 92 APPENDIX 4: INSTRUMENTS IN ENGLISH AND IN TURKISH 103 APPENDIX 5: INTERVIEW QUESTIONS WITH TURKISH TRANSLATIONS 110tr_TR
dc.language.isoengtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectforeign language educationtr_TR
dc.subjectmotivational teachingtr_TR
dc.subjectmotivated behaviortr_TR
dc.titleA Teacher Inquiry into the Effects of Teacher's Motivational Activities on Language Learners' Classroom Motivationtr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.description.ozetBu tez çalışması İngilizce dersinde kullanılan motivasyon aktivitelerinin, öğrencilerin motivasyon seviyelerine ve motivasyonel davranışlarına etkisini incelemiştir. Hadfield ve Dörnyei’nin (2013) kitabındaki motivasyonel aktiviteler öğretmen tarafından uygulanmış ve öğrenciler Motivational Orientation of Language Teaching Scale (Guilloteaux & Dörnyei, 2008) kullanılarak gözlemlenmiştir. Deney ve kontrol gruplarından ön ve son test verileri McIntosh ve Noels (2004) tarafından uyarlanmış olan Language Learning Orientations ölçeği ve Al-Shehri’nin (2009) Motivated Behavior and Effort Enstrümanı kullanılarak toplanmıştır. Sonuç olarak deney ve control grupları arasında önemli bir fark bulunmamıştır, ve deney grubu öğrencilerinin daha yüksek dışsal motivasyona sahip olduğu bulunmuştur. Motivasyonel aktivitelerin etkisini tespit etmek amacıyla son test aşamasında yapılan yazılı sınavlarda ise, deney ve kontrol grupları arasında önemli bir fark bulunmuştur. Sonuç olarak yabancı dil sınıfındaki motivasyonel aktiviteler bu çalışmadaki katılımcı öğrenciler üstünde önemli bir fark yaratmazken, aktivitelere çalışma sırasındaki çabanın başarı durumuna etkisi söz konusu olabilir.tr_TR
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimitr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record