• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   Ana Sayfa
  • Mühendislik Fakültesi
  • Jeoloji Mühendisliği Bölümü
  • Jeoloji Mühendisliği Bölümü Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   Ana Sayfa
  • Mühendislik Fakültesi
  • Jeoloji Mühendisliği Bölümü
  • Jeoloji Mühendisliği Bölümü Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Gebze – Orhangazi Otoyolu’nun Kabaklı Heyelan Sahasındaki Şevlerinin Duraylılık Değerlendirmesi

Göster/Aç
10194792.pdf (16.71Mb)
Tarih
2018
Yazar
Pilatin, Reşit Yücel
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
Transportation between two outstanding cities of Turkey in point of population, economy, education and similar issues is quite important. Existing transportation methods remain incapable with increasing technology and number of vehicles. The highway that will be constructed between these two cities, reaches İzmir by crossing a bridge on İzmir Gulf and following Orhangazi-Bursa line. The slopes between km: 21+000 – 22+700 in this highway, go through Kabaklı landslide area. For this reason, to estimate the landslide mechanism, inclinometers were installed, boreholes were drilled in specified locations, in situ tests and laboratory test were performed. Within the scope of this master thesis, 1/2000 scale geology was mapped and geolocical cross sections was drawn by considering deformation on the field, fractures in the structures and location of boreholes. Retrospective analysis was performed by using these cross sections and failure probability of highway slope profile’s different geometries (45 / 1Horizontal-1Vertical, 34 / 3Horizontal-2Vertical, 27 / 2Horizontal-1Vertical) were calculated by merging estimated all parameters. Working site, which is so close to North Anatolian Fault Zone, comes under the influence of Sapanca – Göynük – Yalova (1-2) and Geyve – İznik – Gemlik (2-3) segments. For evaluation of long-term stability of highway slope profiles, probability of earthquakes that has different moment magnitude occurence within 1 year, 5 year, 10 year, 25 year, 75 year and 100 year time zones, included to calculations. In this way failure probability of highway slope profile’s long-term stability was calculated.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11655/4588
Koleksiyonlar
  • Jeoloji Mühendisliği Bölümü Tez Koleksiyonu [105]
Hacettepe Üniversitesi Kütüphaneleri
Açık Erişim Birimi
Beytepe Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 297 6585-117 || Sağlık Bilimleri Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 305 1067
Bizi Takip Edebilirsiniz: Facebook | Twitter | Youtube | Instagram
Web sayfası:www.library.hacettepe.edu.tr | E-posta:openaccess@hacettepe.edu.tr
Sayfanın çıktısını almak için lütfen tıklayınız.
İletişim | Geri Bildirim



DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Theme by 
Atmire NV
 

 


DSpace@Hacettepe
huk openaire onayı
by OpenAIRE

Hakkımızda
Açık Erişim PolitikasıVeri Giriş RehberleriÜyeliklerİletişim

livechat

sherpa/romeo

Göz at

Tüm Açık ArşivBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreDile GöreErişim Şekline GöreDizinleme Kaynağına GöreFonlayan Kuruma GöreAlt Türe GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreDile GöreErişim Şekline GöreDizinleme Kaynağına GöreFonlayan Kuruma GöreAlt Türe Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Kullanım İstatistiklerini Göster

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Theme by 
Atmire NV