• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Yayın tarihine göre Çocuk Gelişimi Bölümü Tez Koleksiyonu listeleme 
  •   Ana Sayfa
  • Sağlık Bilimleri Fakültesi
  • Çocuk Gelişimi Bölümü
  • Çocuk Gelişimi Bölümü Tez Koleksiyonu
  • Yayın tarihine göre Çocuk Gelişimi Bölümü Tez Koleksiyonu listeleme
  •   Ana Sayfa
  • Sağlık Bilimleri Fakültesi
  • Çocuk Gelişimi Bölümü
  • Çocuk Gelişimi Bölümü Tez Koleksiyonu
  • Yayın tarihine göre Çocuk Gelişimi Bölümü Tez Koleksiyonu listeleme
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Yayın tarihi için Çocuk Gelişimi Bölümü Tez Koleksiyonu listeleme

Sırala:

Sıra:

Sonuçlar:

Toplam kayıt 77, listelenen: 1-20

  • başlık
  • yayın tarihi
  • gönderi tarihi
  • xmlui.ArtifactBrowser.ConfigurableBrowse.sort_by.indexing
  • artan
  • azalan
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Okul Öncesi Eğitimcilerin 36-72 Ay Aralığındaki Çocukların Davranış Problemleri ile Ilgili Görüşlerinin İncelenmesi ve Başa Çıkma Stratejilerinin Belirlenmesi 

      Yumuş, Melike (Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2013)
      This research has been carried out in order to take opinions of preschool teachers about assessment of behavioral problems of 36-72 month-old children and capabilities of class and behaviour management. In accordance ...
    • Ev Temelli Erken Müdahale Programının Geliştirilmesi: Bir Vaka Çalışması 

      Aytekin, Çiğdem (Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2014)
      In this thesis, it is aimed to develop a home-based early intervention program with help of activity based approach and to prove the effectiveness of the program on18 month old child with developmental delay/developmental ...
    • Erken Matematiksel Akıl Yürütme Becerileri Değerlendirme Aracı Geliştirilmesi 

      Ergül, Ayşegül (Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2014)
      This study aimed to develop “Evaluation Instrument for the Early Mathematical Reasoning Skills” in order to determine the mathematical reasoning skills of children in the area of measurement and data analysis-probability ...
    • Normal Gelişim Gösteren, Otistik Spektrum Bozukluğu Olan ve Gelişimsel Gecikmesi Olan Çocukların Söz Öncesi Gelişen Sosyal Iletişim ve Sembolik Davranışlarının Sözcük Dağarcığı ile İlişkisinin İncelenmesi 

      İşlek, Sinem (Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2014)
      This study has been planned in order to research the relation of symbolic behaviors and communication that evolved in preverbal period with vocabulary of children who show normal development, have autistic spectrum ...
    • İletişim Becerileri Kontrol Listesi-2’nin Türkçeye Uyarlama, Çalışması 

      Ünal, Şule (Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2014)
      This research is planned for the adaptation of Children Communication Checklist- Second Edition (CCC-2) developed by Bishop (2003) and to determine the reliability and validity of the Checklist adapted into Turkish. The ...
    • 48-72 Aylık Çocuklardaki Saldırganlık Davranışlarına Müdahale Yöntemi Olarak Ebeveyn Eğitim Programı Geliştirilmesi ve Etkililiğinin İncelenmesi 

      Sayın, Utku (Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2014)
      This study was carried out to aims to determine the effects of the Parent Training Program for Prevention of Children‟s Aggressive Behavior (SADEP), which was developed based on the needs of parents of children who shows ...
    • TRT Çocuk Kanalında Yayınlanan Okulöncesi Yaş Grubu Çocuklarına Yönelik Çizgi Dizilerin Çocuk Hakları Açısından İncelenmesi 

      Bülbün Aktı, Burcu (Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2014)
      The Investigation of the Preschool Children s Cartoons which are published at the TRT Çocuk Channel Related to Children s Rights. Hacettepe University Institute of Health Sciences Ms.A. Thesis in Child Development and ...
    • Çocukların Hastaneye Yatmaya Bağlı Gelişen Kaygı Düzeyinin Resim Çizme Yöntemiyle Incelenmesi 

      Koçyiğit Özlü, Ayşe (Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2015)
      This study was done to determine the rising anxiety level induced with hospitalization of the children aged between 6-12 by the drawing method. The study group was constituted by the children of age between 6-12 and who ...
    • Ortaokul 3. ve 4. Sınıfa Devam Eden Çocukların ve Annelerinin Algıladıkları Aile İşlevlerinin Karşılaştırılması ve Çocukların Yaşam Doyumlarına Etkisinin İncelenmesi 

      Karahisar, Sevda (Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2015)
      Study aims to compare the family functions perceived by students s attending to seventh and eighth grade at secondary schools and their mothers in the city center of Ankara and examine the impact on children's life ...
    • Okul Öncesi Dönem Resimli Çocuk Kitaplarındaki Dil Sanatlarının İncelenmesi 

      Pektaş, Damla (Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2015)
      This research has been carried out in investigation of language arts at pre-shcool illusturated books. In accordance with this purpose, the questionnaire named as “book registration form” which was developed by the ...
    • Bağımsız Anaokullarına Devam Eden Çocukların Duygu Düzenleme ve Sosyal Problem Çözme Becerileri ile Ebeveynlerinin Duygusal Okuryazarlık Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi 

      BOZKURT YÜKÇÜ, ŞUHEDA (Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2017)
      The main purpose of this research is to examine the relation between children's emotional regulation and social problem solving skills and their parents' emotional literacy level. Besides, the child's emotional regulation ...
    • 0-6 Yaş Arası Çocukların Gelişim Düzeyleri ile Annelerinin Aile İşlevleri ve Yaşam Doyumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi 

      Güneş, Nimet (Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2017)
      The purpose of the study is to reveal relation between developmental levels of 0-6 years children and mothers’ family functionings and life satisfactions. The sample of the study consisted of 201 mothers and 0-6 year old ...
    • Anasınıfına Devam Eden Dört Beş Yaş Çocukların Yaratıcı Düşünme Becerilerine Duyu Eğitim Programının Etkililiğinin İncelenmesi 

      Koyuncuoğlu, Binhan (Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2017)
      In this research, the differences in creative thinking abilities of three different groups of children before and after sensory training period was studied. The experimental groups were one of which receives planned ...
    • Özel Gereksinimliliği İçeren Türkçe ve Çeviri Resimli Çocuk Kitaplarının İncelenmesi 

      KAYMAZ, Çiğdem (Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2017)
    • 10-18 Yaş Arası Gençlerin İzledikleri Dizilerin İçerik Açısından İncelenmesi 

      Üstündağ, Alev (Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2017)
      This research was designed in two stages for purposes of content review that is the most watched TV series by young people between the ages 10-14 and 15-18. In the first stage of the research was determined the most watched ...
    • Anaokullarında 48-60 Ay Çocuklara Uygulanan Yapılandırılmış Kavram Haritası Temelli Kavram Eğitim Programının Çocukların Görsel - Uzamsal Algı Mekanizmalarına Etkisi 

      Özözen Danacı, Miray (Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2017-05-18)
      This research was conducted to investigate the effect of the structured concept map-based training program on the visualspatial perception mechanisms of children aged 48-60 months. It is known that visual-spatial related ...
    • 15-17 Yaş Arası Ergenlerde Sağlık Okuryazarlığı 

      İzoğlu, Aslı (Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2017-06)
      İZOĞLU, A. Health Literacy in Adolescents Between 15-17 Years, Hacettepe University Institute of Health Sciences Ms.A. Thesis in Child Development and Education, Ankara 2017. In this study, it is aimed to demonstrate what ...
    • TRT Çocuk Kanalında Yayınlanan Çizgi Dizilerin İletişim Engelleri Açısından İncelenmesi 

      Güngör, İbrahim (Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2017-07-18)
    • Kaynaştırma Uygulaması Yapılan Okul Öncesi Sınıflarında Drama Eğitim Programının Çocukların Etkileşimi ve Sosyal Bilgi İşleme Sürecine Etkililiğinin İncelenmesi 

      ŞENOL, FATMA BETÜL; fat (Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2017-11-24)
      Şenol, F.B., The Effectiveness of Drama Teaching Program on Interacation and Social Information Processes at Preschool Classrooms Applying Inclusive Education, Hacettepe University Institute of Health Sciences Child ...
    • Ankara İlindeki Üniversitelere Bağlı Anaokullarında Bulunan 2005-2017 Yılları Arasında Basılmış Resimli Öykü Kitaplarının Duygusal Okuryazarlık Açısından İncelenmesi 

      Koçak, Döndü Ceren (Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2018)
      Koçak, DC. Investigation of Illustrated Story Books Published Between 2005-2017 in the Kindergartens Attached to Universities in Ankara in Terms of Emotional Literacy, Hacettepe University Child Development and Education ...
      Hacettepe Üniversitesi Kütüphaneleri
      Açık Erişim Birimi
      Beytepe Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 297 6585-117 || Sağlık Bilimleri Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 305 1067
      Bizi Takip Edebilirsiniz: Facebook | Twitter | Youtube | Instagram
      Web sayfası:www.library.hacettepe.edu.tr | E-posta:openaccess@hacettepe.edu.tr
      Sayfanın çıktısını almak için lütfen tıklayınız.
      İletişim | Geri Bildirim



      DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
      Theme by 
      Atmire NV
       

       


      DSpace@Hacettepe
      huk openaire onayı
      by OpenAIRE

      Hakkımızda
      Açık Erişim PolitikasıVeri Giriş RehberleriÜyeliklerİletişim

      livechat

      sherpa/romeo

      Göz at

      Tüm Açık ArşivBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreDile GöreErişim Şekline GöreDizinleme Kaynağına GöreFonlayan Kuruma GöreAlt Türe GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreDile GöreErişim Şekline GöreDizinleme Kaynağına GöreFonlayan Kuruma GöreAlt Türe Göre

      Hesabım

      GirişKayıt

      DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
      Theme by 
      Atmire NV