• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
Search 
  •   DSpace Home
  • Eğitim Fakültesi
  • Eğitim Bilimleri Bölümü
  • Search
  •   DSpace Home
  • Eğitim Fakültesi
  • Eğitim Bilimleri Bölümü
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

xmlui.mirage2.discovery.showAdvancedFiltersxmlui.mirage2.discovery.hideAdvancedFilters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 14

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100

Oecd Ülkeleri İle Türkiye'nin Eğitim Harcamalarının Karşılaştırılması 

Ceğer, Buse (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)
The purpose of this study is to analyze the relationship between Turkey and the selected OECD countries related to educational expenditures and academic success. The content of this study consists of the selected 5 countries ...

PISA Uygulamalarında Okuma-Matematik-Fen Okuryazarlığı Puanlarındaki Değişimin Çok Değişkenli-Çok Düzeyli Model İle İncelenmesi 

Ötken, Şule (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
The aim of this research is to determine the variables at school and student level that affect together the maths-reading-science performances of Turkish students that participated in PISA 2009-2012-2015 practices. Within ...

Türkiye'de PISA Uygulamasına Katılan Öğrencilerin Bilgi ve İletişim Teknolojilerine Erişimlerinin PISA Sonuçlarını Yordama Düzeyleri 

Yurttaş Kumlu, Gülfem Dilek (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)
The purpose of this study is to assess the Turkish students’ success in science, mathematics and reading literacy in PISA 2009 and PISA 2012 according to their access and user levels of information and communication ...

Almanya ve Türkiye'nin PISA 2000-2015 Sonuçlarındaki Değişimin İncelenmesi ve PISA Sonrası Almanya’daki Eğitim Reformları 

Weissbach, Hannah (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)
The purpose of this study is to compare the PISA results of Turkey and Germany up to the year 2015 and to investigate factors affecting the academic success in each country. The study was conducted with 25.536 students ...

Pısa Başarısını Tahmin Etmede Kullanılan Veri Madenciliği Yöntemlerinin İncelenmesi 

Aksu, Gökhan (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-04)
In this study, it was tried to determine the use of data mining and machine learning approach in the field of education and the level of reliability and validity of the results obtained based on these algorithms. In the ...

Bazı Gelişmiş Ülkeler İle Nijer’de Sınıf Öğretmenlerinin Eğitimi Ve İstihdamı Konusunda Karşılaştırmalı Bir Analiz 

Mahamadou, Yahaya (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-12)
This study is a comparative study between some developed countries and Republic of Niger about training and employment conditions of primary school teachers. The study aimed to identify strengths and weaknesses of the ...

Pısa 2015 Uygulamasındaki Maddelerin Kültüre Göre Değişen Madde Fonksiyonu Acısından İncelenmesi 

Gür, Esengül (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-05-30)
The aim of this study is to research whether or not the attitude items towards sciences in PISA 2015 student questionnaire including differential item functioning (DIF) in terms of language and culture. Generalized Mantel ...

Differential Item Functioning Analysis Of Pısa 2015 Reading Items: Singapore, Australia And USA 

Espinoza, Judith Cristina (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07)
The purpose of this study is to determine whether there is DIF in the PISA 2015 reading section items from Singapore, Australia and the United States by employing the Mantel-Haenszel and the Logistic Regression methods. ...

Öğrencilerin PISA Matematik Başarılarının Yordanmasında Veri Madenciliği Yöntemlerinin Karşılaştırılması 

Koyuncu, İlhan (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-01-31)
The purpose of this study is to examine the performance of Naive Bayes, nearest neighborhood, artificial neural networks, and logistic regression analysis in terms of sample size and test-data ratio in classifying students ...

Yapay Sinir Ağı, Karar Ağaçları ve Ayırma Analizi Yöntemleri ile PISA 2012 Matematik Başarılarının Sınıflandırılma Performanslarının Karşılaştırılması 

Toprak, Emre (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)
This study aims to compare the performance of artificial neural network, decision trees and discriminant analysis methods to classify student success. The performance of each method is investigated in different sample sizes ...
  • 1
  • 2
Hacettepe Üniversitesi Kütüphaneleri
Açık Erişim Birimi
Beytepe Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 297 6585-117 || Sağlık Bilimleri Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 305 1067
Bizi Takip Edebilirsiniz: Facebook | Twitter | Youtube | Instagram
Web sayfası:www.library.hacettepe.edu.tr | E-posta:openaccess@hacettepe.edu.tr
Sayfanın çıktısını almak için lütfen tıklayınız.
Contact Us | Send Feedback



DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Theme by 
Atmire NV
 

 


DSpace@Hacettepe
huk openaire onayı
by OpenAIRE

About HUAES
Open Access PolicyGuidesSubcriptionsContact

livechat

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherLanguageRightsIndexing SourceFundingxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_subtypeThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherLanguageRightsIndexing SourceFundingxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_subtype

My Account

LoginRegister

Discover

AuthorAksu, Gökhan (1)Ceğer, Buse (1)Doğruöz, Ebru (1)Espinoza, Judith Cristina (1)Gür, Esengül (1)Koyuncu, İlhan (1)Mahamadou, Yahaya (1)Toprak, Emre (1)Weissbach, Hannah (1)Yurttaş Kumlu, Gülfem Dilek (1)... View MoreSubject
PISA (14)
Eğitim (2)Measurement (2)Akademik Başarı (1)Australia (1)Ayırma Analizi (1)ayırma analizi (1)Bias and Equity (1)Bireyselleştirilmiş Çok Aşamalı Test (1)BIT (1)... View MoreDate Issued2018 (8)2019 (3)2013 (1)2015 (1)2017 (1)Has File(s)
Yes (14)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Theme by 
Atmire NV