Search
Now showing items 1-10 of 56
Biyoloji Öğretmen Adaylarının Protein Sentezi Konusundaki Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
Abstract
Today’s technological developments require all teachers to perform an effective and productive learning by integrating their pedagogical and content knowledge into teaching process as well as technology knowledge. ...
Matematik Dersinde Kullanılan Öğretimsel Görevlerin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)
The purpose of this study is to evaluate the different types of tasks in the literature in terms of succes, difficulty, appropriateness of tasks, choice of tasks, contribution to personal and social development of students, ...
Kanıt Yapma Sürecinin Habermas Akılcı Davranış Modeli İle Analizi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)
Habermas’ construct of rational behaviour is one of the means whose adaptation is made with the aim of determining the difficulties learners go through in the process of proof and arranging the proof teaching to reduce ...
Biyoloji Öğretmenlerinin Beyin İşlevlerine İlişkin Doğru Bilinen Yanlışlarının (Nöromitlerinin) Belirlenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)
As a result of advances in medicine and neurology, neuroscience is an important research area in the literature. In the area of neuroscience education, which is a disciplinary science branch, it has attracted the attention ...
Belirtisiz Mantıktan Yararlanılarak Ortaöğretim Matematik Öğretmenliği Öğrencilerinin Öğretmenlik Uygulaması Başarılarının Değerlendirilmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)
EVALUATION OF TEACHING PRACTICE PERFORMANCE OF STUDENTS OF SECONDARY MATHEMATICS EDUCATION BY USING FUZZY LOGIC
Ayşe ÖCAL
ABSTRACT With the developments in science and technology the areas in which the “Fuzzy ...
Öğrencilerin Biyoloji Süreç Diyagramlarında Öğrenme Stilleri, Öğrenme Faaliyetleri ve Öğrenme Çıktıları
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
In this study, it is aimed to determine the learning activities and learning styles that students use while performing learning from process diagrams and to investigate the effect of learning activities and learning styles ...
Modelleme Tabanlı Argümantasyonun Öğrencilerin Bilimin Doğasını Kavramalarına Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
The purpose of this study is to examine the effects of Modeling Based Argumentation (MBA) method on subject of magnets in the physical learning environment on students' nature of science conceptions, modeling and argumentation ...
Öğrencilerin Isı, Sıcaklık ve İç Enerji Kavramlarını Anlama Düzeyleri ile Öğrenme Yönelimleri ve Bazı Duyuşsal Karakteristikler Arasındaki İlişkinin İncelenmesiAn Investigation of The Relationship Among Students' Understandings pf Heat, Temperature And Internal Energy Concepts, Learning Orientations And Some Affectıve Characteristics
(Fen Bilimleri Enstitüsü, 2013)
The purpose of this study is to investigate the relationships among students' understandings of heat, temperature and internal energy, learning orientations and some affective characteristics related to physics. In this ...
Matematik Öğretmenliği Alan Bilgisi Testi Sorularının Özel Alan Yeterlikleri ve Math Taksonomiye Göre Analizi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
This study examined the views of mathematics teachers about the Pedagogical Knowledge Test which has been applied since 2013 and whether the questions used answer the expectations of Math Taxonomy and special pedagogical ...
Matematik Öğretmenliği İle Matematik Bölümü Programlarının Karşılaştırılması Ve Yeterlilikler Çerçevesinde Öğrenci Görüşleri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)
The aim of this study is to compare Mathematics Teacher Training Programs (4 years) and Bachelor of Mathematics Programs. In Turkey, there are 13 universities having Faculty of Education that grows Mathematics teachers, ...