• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
Browsing Özel Eğitim Bölümü by Issue Date 
  •   DSpace Home
  • Eğitim Fakültesi
  • Özel Eğitim Bölümü
  • Browsing Özel Eğitim Bölümü by Issue Date
  •   DSpace Home
  • Eğitim Fakültesi
  • Özel Eğitim Bölümü
  • Browsing Özel Eğitim Bölümü by Issue Date
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browsing Özel Eğitim Bölümü by Issue Date

Sort by:

Order:

Results:

Now showing items 1-11 of 11

  • title
  • issue date
  • submit date
  • xmlui.ArtifactBrowser.ConfigurableBrowse.sort_by.indexing
  • ascending
  • descending
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • The Examination of Stress and Anxiety Levels of the Female University Administrators in Turkey 

      Akin, U.; Baloglu, M.; Karsli, M.D. (2014)
    • The Combined Use of Video Modeling and Social Stories in Teaching Social Skills for Individuals with Intellectual Disability 

      Olçay Gül, Seray (2016)
    • Individual Differences In The Relationship Between Attachment And Nomophobia Among College Students: The Mediating Role Of Mindfulness 

      Arpaci, Ibrahim; Balo?lu, Mustafa; Özteke Kozan, Hatice ?rem; Kesici, ?ahin (2017)
      Background There is a growing interest in nomophobia, which is defined as the fear of being out of cellular phone contact, or "feelings of discomfort or anxiety experienced by individuals when they are unable to use their ...
    • Posttraumatic Stress Symptoms and Related Variables in Families of Children with Disabilities 

      Gul, S.O; Ardic, A; Olgunsoylu, B; Unal, Y. (2017)
    • What Is Value Of Reform-Oriented In-Service Teacher Development Attempts On Inquiry Teaching For Pedagogically Discontented Science Teachers? An Expectancy-Value Perspective 

      Koksal, Mustafa Serdar; Southerland, Sherry (Turkish Education Assoc, 2018)
      In this study we investigated the value of reform-oriented inservice teacher development attempts about inquiry-based teaching, focusing on those teachers that experience some degree of pedagogical discontentment. For this ...
    • Gender Differences In And The Relationships Between Social Anxiety And Problematic Internet Use: Canonical Analysis 

      Baloğlu, Mustafa; Özteke Kozan, Hatice İrem; Kesici, Şahin (2018)
      Background The cognitive-behavioral model of problematic Internet use (PIU) proposes that psychological well-being is associated with specific thoughts and behaviors on the Internet. Hence, there is growing concern that ...
    • Türkiye’de Özel Yeteneklilerle Yapılan Araştırmalarda Yaratıcılık 

      Bıçakcı, Mehmet; Baloğlu, Mustafa (İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2018-12-23)
      Özel yeteneklilerin yaratıcılık becerileri üzerine birçok araştırma yapılmasının sebebi, yaratıcılığın bu bireylerin temel özelliklerinden biri olarak anılmasından kaynaklanmaktadır. Bu nitel doküman analizi çalışmasının ...
    • Öz Düzenleyici Strateji Gelişimi Modelinin Özel Yetenekli Öğrencilerin Yazma Becerilerine Etkisi 

      Bi, Bilkay (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
      The aim of this study is to examine the effect of the Self-Regulatory Strategy Development Model on the improvement of story writing skills of students diagnosed as gifted and attending the third and fourth grades of primary ...
    • Özel Yetenekli Olarak Tanılanmış ve Tanılanmamış Ergenlerin Kişilik Özellikleri ve Kültürel Yönelimlerinin Karşılaştırılması 

      Bıçakçı, Mehmet (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
      The aim of this study is to compare the personality traits and cultural orientations of the adolescents (high school students), who were identified and non-identified as gifted, living in Turkey, in terms of demographical ...
    • Özel Yetenekli Öğrencilerin Davranış Problemlerinin ve Öğretmenlerin Bu Davranışlarla Baş Etme Yöntemlerinin Belirlenmesi 

      Bayraktar Keleş, Aylin (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06)
      Gifted students often exhibit certain behavioral problems that affect the educational process. In this study, it is aimed to determine the behavioral problems of gifted students who attended Science and Art Centers and the ...
    • Bilsem Proje Sürecinin İşbirlikli Problem Çözme Açısından Değerlendirilmesi: Bir Acemi - Deneyimli Karşılaştırması 

      Özer, Merve (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-24)
      Collaborative problem-solving skills (CPSS) mean the capacity of two or more collaborators (human or computer) for effectively engaging in a process to solve a problem by sharing their understanding and efforts. In terms ...
      Hacettepe Üniversitesi Kütüphaneleri
      Açık Erişim Birimi
      Beytepe Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 297 6585-117 || Sağlık Bilimleri Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 305 1067
      Bizi Takip Edebilirsiniz: Facebook | Twitter | Youtube | Instagram
      Web sayfası:www.library.hacettepe.edu.tr | E-posta:openaccess@hacettepe.edu.tr
      Sayfanın çıktısını almak için lütfen tıklayınız.
      Contact Us | Send Feedback



      DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
      Theme by 
      Atmire NV
       

       


      DSpace@Hacettepe
      huk openaire onayı
      by OpenAIRE

      About HUAES
      Open Access PolicyGuidesSubcriptionsContact

      livechat

      sherpa/romeo

      Browse

      All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherLanguageRightsIndexing SourceFundingxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_subtypeThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherLanguageRightsIndexing SourceFundingxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_subtype

      My Account

      LoginRegister

      DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
      Theme by 
      Atmire NV