• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
Browsing Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü by Title 
  •   DSpace Home
  • Eğitim Fakültesi
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
  • Browsing Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü by Title
  •   DSpace Home
  • Eğitim Fakültesi
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
  • Browsing Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü by Title
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browsing Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü by Title

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z

Sort by:

Order:

Results:

Now showing items 1-13 of 13

  • title
  • issue date
  • submit date
  • xmlui.ArtifactBrowser.ConfigurableBrowse.sort_by.indexing
  • ascending
  • descending
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Avrupa Ortak Öneriler Çerçevesi Bağlamında Okuma Kazanımlarının (B1 Düzeyi) Ders Kitaplarındaki Görünümü 

      Yılmaz , Cansın (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
      Language learning areas are scaled as A1, A2, B1, B2, C1, C2 and language competencies are defined in Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment which was prepared for standardizing ...
    • Geçici Koruma Altındaki Suriyelilerin Mesleki Ve Türkçe Eğitiminde Dil Becerilerine Yönelik Bir İhtiyaç Analizi (Mersin Örneği) 

      Günsel ,Goncagül (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-09)
      Since the start of the civil war in Syria in 2011, Turkey has hosted the Syrian refugees and continues to do so. According to data from the Directorate of Immigration Administration, the number of registered Syrian refugees ...
    • Ödüllü Çocuk Romanlarında Rica (İstek) Sözeylemi 

      Çiçek, Ömer Rafi (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
      This study aims to try to determine the appearances and distributions of the solicitation act in award-winning children's novels. For this purpose, 11 children's novels that won the first prize in the competitions organized ...
    • Türkçe Ders Kitaplarında Yer Alan Bilgilendirici Metinlerdeki Retorik İlişkilerin Görünümü 

      Çelikkanat Nas, Şenay (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-01)
      The aim of this study is to describe the diversity and frequency of rhetorical relationships that ensure consistency in informative texts in secondary school (5,6,7 and 8th grades) Turkish textbooks. Semantic relations in ...
    • Türkçe Ders Kitaplarındaki Bilişsel ve Üstbilişsel İşlevler Üzerine Bir Değerlendirme 

      Tekercioğlu, Hacer (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
      The aim of this study is to determine the cognitive and metacognitive functions of the Turkish textbooks and to reveal the teachers' perception of these functions. The research has been prepared with a multi-case pattern ...
    • Türkçe Kuralsız (Devrik) Cümle Yapısının Graf Çizimler Ile Gösterilmesi 

      Ceylan, İpek; Mete, Filiz (2018)
    • Türkçe Öğretiminde Kişiselleştirilmiş Metin Kullanımının Öğrenci Başarısına Etkisi: Sıfatların Öğretimi 

      Coşkun, Begüm (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
      The aim of this study is to determine the effects on the students’ achievement by a personalized text designed to teach adjectives in Turkish teaching. For this purpose, 56 students from the 6th grade level which were ...
    • Türkçe Öğretmenlerinin Yazma Stratejilerine İlişkin Farkındalık ve Görüşleri 

      Esendemir, Nurullah (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
      The aim of this study is to reveal the awareness and opinions of Turkish teachers about writing strategies. Among the basic language skills, writing strategies play a critical role in solving the problems encountered in ...
    • Türkçe, İngilizce ve Almanca Yabancı Dil Öğretimi Kitaplarının Konuşma Etkinlikleri Bakımından Karşılaştırılması 

      Hattatioğlu, Ahmet (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
      This study focuses on speaking activities in teaching materials in foreign language teaching. While reading, listening, speaking and writing skills are equally important in language teaching, speaking is regarded as the ...
    • Vurgulu Olumlu Değerlendirmenin Türkçe Dersleri Sınıf İçi Etkileşiminde Kullanımının İncelenmesiankara 

      Avcı, Merve (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
      Studies analyzing the classroom interaction with Conversation Analysis method to improve training processes reveal significant results. Classroom interaction is shaped by teacher-student and student-student interactions. ...
    • Web 2.0 Uygulamalarının Türkçe Dersinde Motivasyona ve Başarıya Etkisi: Kahoot Örneği 

      Batıbay , Emre Fatih (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
      This study aims to analyze the impact of Kahoot, a tool of Web 2.0 on motivation and success in the Turkish course. The study group of this research using an experimental design of preliminary-final control groups consists ...
    • Yabancılara Türkçe Öğretiminde Uygulanan Sınıf İçi Etkinliklerine Yönelik Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri 

      Ceylan, Ferudun (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
      Classroom activities are designed and implemented in classrooms to develop students' language skills in the process of foreign language education. Especially in recent years, it has been observed that teachers have given ...
    • Yurt Dışındaki Türk Çocuklarına Yönelik Çocuk Edebiyatı Eserleri Seçme Ölçütleri ve Öneriler 

      Er Quilichini, Duygu (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
      The aim of this study is to prepare a criteria in selecting children’s literature books and suggestions as an additional education material based on language levels (5th, 6th, 7th and 8th grade), the themes indicated in ...
      Hacettepe Üniversitesi Kütüphaneleri
      Açık Erişim Birimi
      Beytepe Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 297 6585-117 || Sağlık Bilimleri Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 305 1067
      Bizi Takip Edebilirsiniz: Facebook | Twitter | Youtube | Instagram
      Web sayfası:www.library.hacettepe.edu.tr | E-posta:openaccess@hacettepe.edu.tr
      Sayfanın çıktısını almak için lütfen tıklayınız.
      Contact Us | Send Feedback



      DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
      Theme by 
      Atmire NV
       

       


      DSpace@Hacettepe
      huk openaire onayı
      by OpenAIRE

      About HUAES
      Open Access PolicyGuidesSubcriptionsContact

      livechat

      sherpa/romeo

      Browse

      All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherLanguageRightsIndexing SourceFundingxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_subtypeThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherLanguageRightsIndexing SourceFundingxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_subtype

      My Account

      LoginRegister

      DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
      Theme by 
      Atmire NV