• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
Browsing Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü by Title 
  •   DSpace Home
  • Eğitim Fakültesi
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
  • Browsing Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü by Title
  •   DSpace Home
  • Eğitim Fakültesi
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
  • Browsing Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü by Title
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browsing Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü by Title

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z

Sort by:

Order:

Results:

Now showing items 1-20 of 22

  • title
  • issue date
  • submit date
  • xmlui.ArtifactBrowser.ConfigurableBrowse.sort_by.indexing
  • ascending
  • descending
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Anlama Eğitiminde Konu Ana Fikir Özetleme Öğretiminin Program Ders Kitabı ve Öğretmen Görüşleri Değerlendirilmesi 

      Kürşat, Kaya (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-08-04)
      The main purpose of this study is to determine the suitability of topic, main idea and summarizing activities to sub-process steps within the scope of listening/reading skills in Turkish textbooks. In this context, the ...
    • Avrupa Ortak Öneriler Çerçevesi Bağlamında Okuma Kazanımlarının (B1 Düzeyi) Ders Kitaplarındaki Görünümü 

      Yılmaz , Cansın (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
      Language learning areas are scaled as A1, A2, B1, B2, C1, C2 and language competencies are defined in Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment which was prepared for standardizing ...
    • Avustralya/Viktorya’da Yaşayan Türklerin VCE LOTE Türkçe Dersi ve Sınavı Deneyimleri 

      Ekinci Olgun, Şeyma (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
      The main purpose of this research is to examine the exam experiences of Turkish people who took VCE LOTE Turkish exam after high school education in Melbourne, Australia. This study also aims to study the VCE LOTE Turkish ...
    • ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİSİNİ GELİŞTİRME AÇISINDAN TÜRKÇE DERS KİTAPLARI ÜZERİNE BİR İNCELEME 

      Kiraz, Büşra (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
      The two-sided relationship between language and thinking requires the development of thinking skills during the language education process. In today’s world, it’s important to identify reliable information sources, to ...
    • Fransa'daki Türk Çocukların Türkçe Atasözlerini Algılama Düzeyleri ve Atasözlerinin Öğretimine Yönelik Araştırma 

      Hamurcu, Zeynep Şeyma (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
      The aim of this study is to examine to what degree Turkish bilingual children in France (6th, 7th, 8th and 9th grades) perceive Turkish proverbs and to detect their potential difficulties to understand them. In this study, ...
    • Geçici Koruma Altındaki Suriyelilerin Mesleki Ve Türkçe Eğitiminde Dil Becerilerine Yönelik Bir İhtiyaç Analizi (Mersin Örneği) 

      Günsel ,Goncagül (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-09)
      Since the start of the civil war in Syria in 2011, Turkey has hosted the Syrian refugees and continues to do so. According to data from the Directorate of Immigration Administration, the number of registered Syrian refugees ...
    • Hollanda'da Türk Çocuklarına Türkçe Öğretimi Dersi̇nde Teknolojinin Kullanımı 

      Yavaş, Adem (Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)
      It is very important for Turkish children living in the Netherlands to identify with their mother tongue and be aware of cultural and historical values. In this context, public authorities in Turkey, the Ministry of Foreign ...
    • LGS Türkçe Sorularının Öğretim Programı, Ders Kitabı ve Bilişsel Alan Sınıflaması Açılarından İncelenmesi 

      Taşıyaran, Melih (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
      The main purpose of this study is to answer the Turkish questions of the High School Entrance Examination (LGS); The aim of this study is to examine the sample questions published in Turkish, 8th grade textbook activities ...
    • Okuma Eğitimine Diyalojik Bir Bakış 

      Uygur, Muhammed Eren (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
      In this study, the adaptability of the views of the philosopher, cultural theorist, and linguist Bakhtin to reading education is questioned. Bakhtin, who had been a literature teacher for many years, emphasizes the importance ...
    • Ödüllü Çocuk Romanlarında Rica (İstek) Sözeylemi 

      Çiçek, Ömer Rafi (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
      This study aims to try to determine the appearances and distributions of the solicitation act in award-winning children's novels. For this purpose, 11 children's novels that won the first prize in the competitions organized ...
    • Tek Dilli ve İki Dilli Olan Türk Çocuklarının Çalışma Belleği Performanslarının Karşılaştırılması 

      Özdemir, Ummuhanı (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
      Working memory is a memory system in which information is stored, encoded and processed for a short time. Working memory consists of three components: phonological loop, visual-spatial sketchpad and central executive. In ...
    • TTK Ders Kitaplarındaki Kalıp Sözler: Kalıp Sözlerin Kullanımında İsviçre Örneği 

      Kaya, Kübra (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
      Teaching Turkish, which has a long history, increases its importance even more today and becomes more valuable as teaching Turkish to foreigners and teaching Turkish to Turkish children who live abroad. Education of Turkish ...
    • Türkçe Ders Kitaplarında Yer Alan Bilgilendirici Metinlerdeki Retorik İlişkilerin Görünümü 

      Çelikkanat Nas, Şenay (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-01)
      The aim of this study is to describe the diversity and frequency of rhetorical relationships that ensure consistency in informative texts in secondary school (5,6,7 and 8th grades) Turkish textbooks. Semantic relations in ...
    • Türkçe Ders Kitaplarındaki Bilişsel ve Üstbilişsel İşlevler Üzerine Bir Değerlendirme 

      Tekercioğlu, Hacer (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
      The aim of this study is to determine the cognitive and metacognitive functions of the Turkish textbooks and to reveal the teachers' perception of these functions. The research has been prepared with a multi-case pattern ...
    • Türkçe Kuralsız (Devrik) Cümle Yapısının Graf Çizimler Ile Gösterilmesi 

      Ceylan, İpek; Mete, Filiz (2018)
    • Türkçe Öğretiminde Kişiselleştirilmiş Metin Kullanımının Öğrenci Başarısına Etkisi: Sıfatların Öğretimi 

      Coşkun, Begüm (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
      The aim of this study is to determine the effects on the students’ achievement by a personalized text designed to teach adjectives in Turkish teaching. For this purpose, 56 students from the 6th grade level which were ...
    • Türkçe Öğretmenlerinin Yazma Stratejilerine İlişkin Farkındalık ve Görüşleri 

      Esendemir, Nurullah (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
      The aim of this study is to reveal the awareness and opinions of Turkish teachers about writing strategies. Among the basic language skills, writing strategies play a critical role in solving the problems encountered in ...
    • Türkçe, İngilizce ve Almanca Yabancı Dil Öğretimi Kitaplarının Konuşma Etkinlikleri Bakımından Karşılaştırılması 

      Hattatioğlu, Ahmet (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
      This study focuses on speaking activities in teaching materials in foreign language teaching. While reading, listening, speaking and writing skills are equally important in language teaching, speaking is regarded as the ...
    • Vurgulu Olumlu Değerlendirmenin Türkçe Dersleri Sınıf İçi Etkileşiminde Kullanımının İncelenmesiankara 

      Avcı, Merve (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
      Studies analyzing the classroom interaction with Conversation Analysis method to improve training processes reveal significant results. Classroom interaction is shaped by teacher-student and student-student interactions. ...
    • Web 2.0 Uygulamalarının Türkçe Dersinde Motivasyona ve Başarıya Etkisi: Kahoot Örneği 

      Batıbay , Emre Fatih (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
      This study aims to analyze the impact of Kahoot, a tool of Web 2.0 on motivation and success in the Turkish course. The study group of this research using an experimental design of preliminary-final control groups consists ...
      Hacettepe Üniversitesi Kütüphaneleri
      Açık Erişim Birimi
      Beytepe Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 297 6585-117 || Sağlık Bilimleri Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 305 1067
      Bizi Takip Edebilirsiniz: Facebook | Twitter | Youtube | Instagram
      Web sayfası:www.library.hacettepe.edu.tr | E-posta:openaccess@hacettepe.edu.tr
      Sayfanın çıktısını almak için lütfen tıklayınız.
      Contact Us | Send Feedback



      DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
      Theme by 
      Atmire NV
       

       


      DSpace@Hacettepe
      huk openaire onayı
      by OpenAIRE

      About HUAES
      Open Access PolicyGuidesSubcriptionsContact

      livechat

      sherpa/romeo

      Browse

      All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherLanguageRightsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_indexFundingxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_subtypeThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherLanguageRightsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_indexFundingxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_subtype

      My Account

      LoginRegister

      DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
      Theme by 
      Atmire NV