• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
Search 
  •   DSpace Home
  • Ankara Devlet Konservatuvarı
  • Müzik Teorileri Bölümü
  • Müzik Teorileri Bölümü Tez Koleksiyonu
  • Search
  •   DSpace Home
  • Ankara Devlet Konservatuvarı
  • Müzik Teorileri Bölümü
  • Müzik Teorileri Bölümü Tez Koleksiyonu
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

xmlui.mirage2.discovery.showAdvancedFiltersxmlui.mirage2.discovery.hideAdvancedFilters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 17

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
untranslated

Bir Form İkilemi: Brahms , Opus 83, IV 

Koçaslan, Giray (Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2015)
Possibly the most disputed feature which even keeps theorists in a dilemma, on Brahms’s second piano concerto, opus 83, is the formal structure of the last movement, Allegretto grazioso: “Sonata-rondo or sonata-allegro?” ...
untranslated

Op. 101, 106, 109, 110 Ve 111’den Hareketle, Beethoven’ın Piyano Sonatlarında Gelişme Bölümlerinin Tematik Analizi 

Baskı, Yılmaz Anıl (Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018)
This study is an analytical review of the thematic structure of Development sections of first movements of Ludwig van Beethoven’s all piano sonatas in the Sonat- Allegro form with reference to Late Piano Sonatas. In the ...
untranslated

Beethoven'ın Orta Dönem Piyano Sonatlarında Gelişme Bölümlerinin Tematik Analizi 

Aydın, Saime Zeynep (Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018)
AYDIN, Zeynep. Thematic Analysis of Development Sections in Ludwig Van Beethoven’s Middle Period Piano Sonatas, M.Sc. Thesis, Ankara, 2018. This study is an analytical examination of the thematic structure of Development ...
untranslated

Beethoven Op.30, No.2: Tarihsel Ve Teorik Zeminde Bir Performans Analizi Örneği Umut Can Ergörün Yüksek Lisans Tezi Ankara, 

Ergörün, Umut Can (Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018)
Music performance analysis is a discipline which examines live or recorded music. Interpretation differences on the same work involve a series of details which cannot be explained verbally . This caused interpretation ...

Domenico Scarlatti'nin Klavye Sonatlarında Yabancı Sesli Akor Sınıflandırması: K. 1-150 

Yüceer, Ece Merve (Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019-08)
Domenico Scarlatti’s unique use of the chords with non-chord tones, which distinguishes the composer distinctly from its contemporaries, can be encountered in many of his keyboard sonatas. Such tone clusters which seem to ...

Diyarbakır-Elazığ-Şanlıurfa Kentli Makamsal Müzik Geleneklerine Tarihsel Ve Analitik Bir Bakış 

Budak, Mehmet Alişan (Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2021-05-28)
The cities of Diyarbekir, Harput and Urfa, with their known names in history, have been the important centers of Anatolia and Upper Mesopotamia in terms of makam music. Existing examples of these urban musical traditions ...

Johannes Brahms'ın Orkestra Eserlerinde Sonlanma Karakteristiği 

Koçaslan, Giray (Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020)
The nearest point of a subject, exhibiting a time-wise dimension, to audience is the ending. In other words, our final visual or aural contact with the subject is the ending. Therefore, the first thing we recall of a subject ...

Saygun Müziğinde Makam Soyutlamaları: Piyano Konçertosu, OP. 34, I 

Karadeniz, İsmet (Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-11-10)
It is clear that every composer, who aims to write new music through using a traditional component, will not authentically use the material and will involve various reflections, impressions, in other words, abstractions ...

Bir Saygun İmzası: [3,5,3] 

Karadeniz, İsmet (Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2016-01-19)
According to the available data, the structures [3,5,3], [3,3,5] and [5,3,3] which we identified that Ahmed Adnan Saygun used in his Suite, dated 1931-1932, are repeated many times in a total of his 41 works including the ...

13.-18. Yüzyıllar Arasında Makamsal Müzik Teorisi Anlayışının Değişimi 

Çaylı, Ferhat (Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019)
As is known, the modern “maqam theory” of Ottoman/Turkish music tradition is based on the concept of perde (standardized note names). In this study, we concentrated on the music-theoretical manuscripts written before the ...
  • 1
  • 2
Hacettepe Üniversitesi Kütüphaneleri
Açık Erişim Birimi
Beytepe Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 297 6585-117 || Sağlık Bilimleri Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 305 1067
Bizi Takip Edebilirsiniz: Facebook | Twitter | Youtube | Instagram
Web sayfası:www.library.hacettepe.edu.tr | E-posta:openaccess@hacettepe.edu.tr
Sayfanın çıktısını almak için lütfen tıklayınız.
Contact Us | Send Feedback



DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Theme by 
Atmire NV
 

 


DSpace@Hacettepe
huk openaire onayı
by OpenAIRE

About HUAES
Open Access PolicyGuidesSubcriptionsContact

livechat

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherLanguageRightsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_indexFundingxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_subtypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherLanguageRightsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_indexFundingxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_subtype

My Account

LoginRegister

Discover

AuthorKaradeniz, İsmet (2)Aydın, Saime Zeynep (1)Baskı, Yılmaz Anıl (1)Budak, Mehmet Alişan (1)Dermenci, Ulyana (1)Ergörün, Umut Can (1)Güngör Sarıkaya, Mesude Elif (1)Koçaslan, Giray (1)Kurdoğlu, Berk (1)Taşar, Senem Hazal (1)... View MoreSubjectMüzik (5)Beethoven (3)Makam (3)Analiz (2)form analizi (2)Müzik ve Müzik üzerine kitaplar (2)Op. 45 (2)Saygun (2)Ses organizasyonu (2)[3,5,3] (1)... View MoreDate Issued2022 (5)2018 (3)2019 (3)2020 (2)2015 (1)2016 (1)2021 (1)2023 (1)Has File(s)
Yes (17)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Theme by 
Atmire NV