İşletme Bölümü
Collections in this community
Recent Submissions
-
Örgüt ve İnsan
(Hacettepe Üniversitesi, 2006)Bu kitabı hazırlamaya başladığım ilk yıllarda özellikle yüksek lisansta ve doktorada verdiğim Örgütsel Davranış dersi için bir materyal oluşturma amacı vardı. Ancak, zaman içinde öğrencilerin öğrendikleri şeyleri hep "bugün" ... -
İş Değerlendirmesinde Puanlama Yöntemleri
(Hacettepe Üniversitesi, 2005)Yönetimin, dolayısıyla insan kaynakları yönetiminin temelini iki sözcük oluşturmaktadır. Bunlardan birincisi "etkililik", diğeri ise "verimlilik"tir. En yalın anlatımla "etkililik" amaca ulaşma derecesi, verimlilik ise ... -
İş ve Meslek Danışmanlarının Duygusal Emek Kullanımı ile Tükenmişlik Düzeyleri Arasındaki İlişkide Çalışma Arkadaşları Desteğinin Düzenleyici Etkisi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)The aim of this study is to examine the relationship between emotional labour and burnout level of job and occupation consultants and the moderator effect of coworkers support on this relationship. In this study, emotional ... -
Endüstri 4.0 Sürecinin Teknoloji Kabul Modeli ve Teknolojik Yatkınlık Endeksi Çerçevesinde Davranışsal Açıdan İncelenmesi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)The main objective of this research is to make a study to describe the relationship between the structures of Industry 4.0 and the human behaviors by associating the Parasuraman's Technological Acceptance Model and Davis's ... -
Endüstri 4.0 Sürecinin Teknoloji Kabul Modeli ve Teknolojik Yatkınlık Endeksi Çerçevesinde Davranışsal Açıdan İncelenmesi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)The main objective of this research is to make a study to describe the relationship between the structures of Industry 4.0 and the human behaviors by associating the Parasuraman's Technological Acceptance Model and Davis's ... -
Algılanan Marka Küreselliğinin Algılanan Kalite ve Marka Prestiji Üzerine Etkisi: Tüketicilerin Küresel Markalara Karşı Tutumları Üzerine Bir Çalışma
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)The aim of this study is to determine the effects of perceived brand globalness, perceived quality, brand prestige on consumers' attitudes towards global brands. In addition, country of origin effect on perceived quality ... -
Marka Deneyimi Algılanan Risk ve Satın Alma Niyeti Üzerine Bir Uygulama
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-09)The purpose of this study applied in the banking industry is to analyse the correlation between brand experience, perceived risk and purchase intention. Within the scope of the study, besides the effect of brand experience ... -
Ülkelerin Girişimcilik Seviyelerine Göre Sınıflandırılması: UTADIS Uygulaması
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-09)The fact that entrepreneurship can change, enhance or facilitate the world through an idea, makes it important for societies. This leads to a consensus on the promotion of entrepreneurship. However, supporting entrepreneurship ... -
Marka Deneyımı Algılanan Rısk ve Satın Alma Nıyetı Uzerıne bır Uygulama
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-09-27)The purpose of this study applied in the banking industry is to analyse the correlation between brand experience, perceived risk and purchase intention. Within the scope of the study, besides the effect of brand experience ... -
Marka Krizi Çerçevesinde Çevre Bilinci, Marka Güveni, Marka Duygusu, Olumsuz Bilgiye Karşı Direnç ve Tekrar Satın Alma Niyetinin İncelenmesi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-09-27)The purpose of this study is to explore the relationships between environmental consciousness, brand trust, and brand affect with repurchase intention and resistance to negative information in the context of brand crisis. ... -
Çevrimiçi Anlık Alışverişi Etkileyen İçsel ve Dışsal Faktörler; Türkiye ve Güney Kore Örneği
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-09-27)The main objective of this thesis is to examine the internal and external factors affecting online impulse buying of consumers in Turkey and South Korea. Factors influencing online impulse buying are classified as internal ... -
Lüks Değer Algısının Cinsiyete Göre Farklılıklarının Belirlenmesine Yönelik Ampirik Bir Araştırma
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)The aim of this study is to investigate whether perceived luxury value differ according to gender. For this purpose, the model proposed by Wiedmann et al. (2009) was examined. In this study, exploratory factor analysis and ... -
Mağaza Kişiliği ve Öz Benlik Uyumunun Mağaza Sadakati Üzerindeki Etkisi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)The aim of this study is to investigate the effect of store personality and self-congruity on store loyalty. The data was gathered from 250 participants for bookstores. Exploratory factor analysis was used to determine ... -
Ulusmerkezciliğin Küresel Kültür Konumlandırması ile Oluşturulan Reklamlara Yönelik Tutuma Etkisi: Irak-Türkiye Örneği
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)This study investigates the intercultural effects of ethnocentric dimensions of consumers on their attitudes towards an advertisement made by positioning global consumer culture. Turkey and Iraq to investigate these effects ... -
Medyanın Finansal Okuryazarlık Üzerindeki Etkisi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)PAMUKÇUOĞLU,Kübra.Media Effect on Financial Literacy,Master’s Thesis, Ankara, 2019. As the time goes by, technology improves therefore the variation of financial products increases as well. The individuals requires ... -
Ekolojik Tarım ve Küresel Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri: Oecd Ülkelerinde Bir Uygulama
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-09-24)Agricultural production, always had an important place in providing basic nutritional sources. With the industrial revolution, agricultural sector has rapidly enlarged and the usage of chemical inputs began with the principle ... -
Çalışanın Kişilik Özellikleri ve Psikolojik Güçlendirmenin İş Motivasyonu Üzerine Etkileri: Türkiye ve Yemen Uygulaması
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)This study was conducted to reveal the effects of personality traits and psychological empowerment on the motivation of a sample of 165 participants from Yemen and Turkish NGOs. 82 of the participants were Yemeni and 83 ... -
Finansal TablolardanTeşvik Edilmesi Gereken Alt Sektörlerin Belirlenmesi: Makine Sektörü Çalışması
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-09)International competition has been constantly on the rise as a result of relaxations in customs regulations and increase in free trade. To maintain their competitive edge, developed countries have now been increasingly ... -
Türkiye'de Jeotermal Enerji Santrallerinin Ekonomi Açısından Fırsat Maliyetlerinin İncelenmesi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Turkey needs all kinds of resources for the economic position which is in a rapid growth trend. Due to the limited domestic savings, various studies are carried out by the public sector on the sustainability of the deficit ... -
Ürüne Ait Özelliklerin Satın Almadaki Etkisinin Tüketim ve Endüstriyel Pazarlar İçin Değerlendirilmesi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)The aim of this study is to examine comparatively some product attributions that different consumer groups which are individual and industrial consumers give importance when making product evaluation and purchasing decision. ...