Ara
Toplam kayıt 227, listelenen: 1-10
Çalışanın Kişilik Özellikleri ve Psikolojik Güçlendirmenin İş Motivasyonu Üzerine Etkileri: Türkiye ve Yemen Uygulaması
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)
This study was conducted to reveal the effects of personality traits and psychological empowerment on the motivation of a sample of 165 participants from Yemen and Turkish NGOs. 82 of the participants were Yemeni and 83 ...
Ulusmerkezciliğin Küresel Kültür Konumlandırması ile Oluşturulan Reklamlara Yönelik Tutuma Etkisi: Irak-Türkiye Örneği
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)
This study investigates the intercultural effects of ethnocentric dimensions of consumers on their attitudes towards an advertisement made by positioning global consumer culture. Turkey and Iraq to investigate these effects ...
Ürüne Ait Özelliklerin Satın Almadaki Etkisinin Tüketim ve Endüstriyel Pazarlar İçin Değerlendirilmesi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)
The aim of this study is to examine comparatively some product attributions that different consumer groups which are individual and industrial consumers give importance when making product evaluation and purchasing decision. ...
Örgütsel Adalet ile Ses Davranışı Arasındaki İlişki: Kültürler Arası Bir Araştırma
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)
The purpose of this study is to examine the effect of organizational justice on voice
behavior. For this purpose, organizational justice and voice behaviour were examined within the scope of overall justice and dimensions ...
Ekolojik Tarım ve Küresel Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri: Oecd Ülkelerinde Bir Uygulama
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-09-24)
Agricultural production, always had an important place in providing basic nutritional sources. With the industrial revolution, agricultural sector has rapidly enlarged and the usage of chemical inputs began with the principle ...
Tüketicinin Türk Dizilerinde Yer Alan Kurgusal Markalara Yönelik Tutumunu Etkileyen Faktörler
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)
The purpose of this study is to measure the factors affecting consumers’ attitudes towards the fictional service brands that presented in Turkish TV series. Therefore, in this study, the effects of consumer's attitude ...
Türkiye'de Jeotermal Enerji Santrallerinin Ekonomi Açısından Fırsat Maliyetlerinin İncelenmesi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)
Turkey needs all kinds of resources for the economic position which is in a rapid growth trend.
Due to the limited domestic savings, various studies are carried out by the public sector on the
sustainability of the deficit ...
Çevrimiçi Anlık Alışverişi Etkileyen İçsel ve Dışsal Faktörler; Türkiye ve Güney Kore Örneği
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-09-27)
The main objective of this thesis is to examine the internal and external factors affecting online impulse buying of consumers in Turkey and South Korea. Factors influencing online impulse buying are classified as internal ...
Marka Krizi Çerçevesinde Çevre Bilinci, Marka Güveni, Marka Duygusu, Olumsuz Bilgiye Karşı Direnç ve Tekrar Satın Alma Niyetinin İncelenmesi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-09-27)
The purpose of this study is to explore the relationships between environmental consciousness, brand trust, and brand affect with repurchase intention and resistance to negative information in the context of brand crisis. ...
Lüks Değer Algısının Cinsiyete Göre Farklılıklarının Belirlenmesine Yönelik Ampirik Bir Araştırma
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)
The aim of this study is to investigate whether perceived luxury value differ according to gender. For this purpose, the model proposed by Wiedmann et al. (2009) was examined. In this study, exploratory factor analysis and ...