Show simple item record

dc.contributor.advisorDinçer, Kurtuluştr_TR
dc.contributor.authorÇelik, Ezgi Ecetr_TR
dc.date.accessioned2015-10-14T12:58:25Z
dc.date.available2015-10-14T12:58:25Z
dc.date.issued2012tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/1229
dc.description.abstractAs a result of the destructive effects of modernismseeking for “absolute truth”, modern epistemology defending rational based exact knowledge has been subjected so many criticism since the second half of the twentieth century. In Ancient philosophy, truth (a-letheia)that connote coming to light implicity and not considered in subject-object dualism, integrated ontological and epistemological meanings; but after Socratic thought and Latin veritas,truth considered as epistemological correctness.Considering “truth” over logical correctness and accordance ofobject caused to overlook the relation of being and knowledge. According to this, today it criticized thatthe subject-object dualism breaking of explicitness of being and oblivion of the unity of being-knowledge while seeking for static absolute truth.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.subjectTruthus_US
dc.titleGünümüz Felsefesinde Hakikat ve Eylem Olanaklarıtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.callno2012/26tr_TR
dc.contributor.departmentoldFelsefetr_TR
dc.contributor.departmentoldHakikattr_TR
dc.contributor.departmentoldinterpretationus_US
dc.contributor.departmentoldiktidartr_TR
dc.contributor.departmentoldmass mediaus_US
dc.contributor.departmentoldkitle iletişim araçlarıtr_TR
dc.description.ozetModernizmin “mutlak hakikat”arayışının yıkıcı etkilerinin sonucunda, yirminci yüzyılın ikinci yarısındangünümüze kadarki süreçte, bilginin rasyonel, değişmez temellere dayandığını savunan modern epistemolojipek çokeleştiriye maruz kalmıştır.Antik felsefede saklı, örtük olanın açığa çıkması, açılması anlamına gelen veözne-nesne ikiliği üzerinden düşünülmeyen “hakikat” (a-letheia), o dönemde ontolojik ve epistemolojik bütünlüğe sahip bir kavram iken Sokratik düşünce ile daha çok bilgisel bakımdan değerlendirilmiş ve Latince karşılığı olan veritas ile nesneye uygunluk iddiasındaki bir doğrulukanlayışına karşılık gelmeye başlamıştır. Hakikatin bu şekilde –nesneye uygunluk ve mantıksal doğruluk üzerinden–değerlendirilmesi ise felsefede varlıkve bilgibağının gözden kaçırılmasına yol açmıştır. Günümüzde eleştirilen de –varlığın açıklığınınözne-nesneikiliğinde parçalanmasıyla–değişmez, statik ve mutlaklaştırılmış bir hakikat arayışının peşine düşülmüş olması ve varlık-bilgi birlikteliğinin unutuluşunda yaşamın da unutulmuş olmasıdır.tr_TR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record